Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe a/v reciever aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• mich1966
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06-2024
Dag iedereen,
Na 12 jaar trouwe dienst wil ik mijn yamaha 5.1 reciever vervangen.
Ik heb al een paar modellen bekeken, van verschillende merken.
Maar nu weet ik het niet meer zo.
Wat ik ermee wil doen; films bekijken met surround klank, goede stereo klank door 2 toren speakers, spelen van vinylplaten. Welke reciever voldoet aan deze eisen? Dit merk is goed voor surround en dit voor stereo....
Maar ja, de welke. Budget ligt rond de € 1000.

Hopelijk brengt er iemand klaarheid.

Bedankt

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je geeft op zich niet zo veel informatie. Maar met een budget van € 1.000 kun je er wel van uit gaan dat elke receiver die koopt wel geschikt zal zijn om films te bekijken of muziek te luisteren. Je zou jezelf wel af kunnen vragen hoeveel je van het budget uit moet geven. Geef eens wat meer informatie over de apparatuur die je gaat aansluiten, de speakers die je gaat gebruiken, etc. En stel eens wat receivers voor waarvan jij denkt dat het kanshebbers zijn zodat er wat discussie kan ontstaan in dit topic.

• mich1966
Ja juist!
Ik bekijk meestal films die op mijn media player staan, in hd kwaliteit. Klank gaat nu analoog 6.1 via cinch aansluiting. Dit gaat in de toekomst optisch of via hdmi gebeuren. Of video signaal doorgeven via hdmi langs de receiver.
Ook de telenet decoder via hdmi.
Blu-ray speler via hdmi.
Platenspeler aansluiting moet er ook op zijn.
Ik ga de surround speakers van yamaha laten dienen + sub.
De linkse en rechtse speaker word vervangen door toren speakers voor een perfect stereo geluid.
Een app om deze te bedienen met de ipad is een must.
De modellen die ik in het vizier heeft zijn:
Yamaha RX-V775
Onkyo TX-NR828
Denon AVR-X4000
Ja, het is niet gemakkelijk om een keuze te maken.

Ik denk dat ik er al meer info heb bijgevoegd.

Alle reacties zijn welkom.

Thx

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 19:22
Hoe leuk het ook is om er over te praten en specs naast elkaar te leggen, uiteindelijk gaat het om het geluid.

Daar ga ik in ieder geval vanuit omdat je zegt nieuwe frontspeakers te willen aanschaffen.

Mijn advies, ga de receivers die je op het oog hebt eens beluisteren. Maar kies eerst je speakers uit. Als je de speakers al hebt, neem die dan mee naar je luistersessie. Dat zegt meer dan al die specsheets...

• mich1966
Natuurlijk geeft de ruimte ook verschillend geluid aan. Tapijt of tegels. Ik heb ook al gezien dat er een microfoon is om de ruimte te meten en de reciever af te stellen. De speakers die ik zou willen kopen zijn van focal (bruine uitvoering) toch bedankt hé.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Voor dit bedrag zou ik zelf een AVR-X4000 kopen aangezien deze mijn inziens de beste prijs-kwaliteitsverhouding heeft. De SR7008 van Marantz is voor 95% hetzelfde intern maar kost je wel een paar honderd euro meer. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijke voorkeur aangezien ik zelf een tevreden Denon-gebruiker ben en met Onkyo slechte ervaringen heb.
mich1966 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:42:
Ik heb ook al gezien dat er een microfoon is om de ruimte te meten en de reciever af te stellen.
De receivers uit je lijstje (op de Yamaha na, die gebruikt een Yamaha-eigen pakket) hebben Audyssey XT32 wat de één na hoogste versie van dit stukje software is. Let wel dat dit alleen een basis is om de set in te meten, ik zou zelf altijd nog even de waardes nalopen om te zien of alles wel klopt en eventueel aanpassingen doen.
De speakers die ik zou willen kopen zijn van focal (bruine uitvoering) toch bedankt hé.
Dit zegt niet echt heel veel, nu kunnen het de Focal Electra 1038 BE2 zijn maar ook een paartje Chorus 714V.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met alleen een kleur aanduiding is het inderdaad lastig te bepalen welke speakers je op het oog hebt. De X4000 is een mooie en complete receiver maar als je daar een paar van de genoemde Chrorus 714V speakers aan hangt lijkt me die receiver toch behoorlijk overkill en zonde van het geld. Dan kun je beter een wat goedkopere receiver nemen en meer geld steken in je speakers. Of wat geld in je zak houden natuurlijk. ;)

• mich1966
Ter verduidelijking Focal aria 936.
Heeft denon ook zo'n app om deze te bedienen via de ipad?
Ik weet dat yamaha dat heeft?
Thx

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 13:27
Al eens op de site van de maker gekeken |:(

http://www.denon-hifi.nl/...eivers&productid=avrx4000

Gebruiksgemak:

Denon Remote App voor iOS en Android (verkrijgbaar in de AppStore)

• mich1966
Oei ik heb percies een verkeerde vraag gesteld!

• mich1966
Ja ok, gevonden op de site.
Bedankt

• mich1966
Ja, keuze uit 2 merken. Yamaha of Denon?
Ze maken het niet gemakkelijk.

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 16:34
Beide apparaten lijken aan al je wensen te voldoen. Waar twijfel je dan nog over? Kies de mooiste of de goedkoopste.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Of beter nog, ga eens luisteren in een speciaalzaak. Keuze is echt persoonlijk, en kan je alleen maken op basis van datgene wat jij mooi vindt.

• mich1966
Dat ga ik doen en dan de knoop doorhakken. Thx
Pagina: 1