Toon posts:

Waar op te letten als je 4 of meerdere schermen wil draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom met de zoekfunctie niet echt verder dus probeer ik het zo:

ik doe al een paar jaar in aandelen (pennystocks), en ben redelijk succesvol daarin.
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik, om nog sneller te handelen schermen te kort kom.

Ik zou het liefst met 4 of misschien wel met 5 of 6 schermen tegelijk willen werken.
Het is dus de bedoeling dat ik in 1 seconde, of nog sneller alle info voor me heb, en dan nog een scherm waar m,n orders open staan.

nu de hamvraag:
waar moet ik op letten, als ik een nieuwe pc koop, zodat ik dat kan verwezenlijken.

ik draai nu op een AMD athlon IIx4 8gb ram en Ati radeon 3000 graphics.

dit alles zegt mijzelf weinig, want ik heb er te weinig verstand van, maar ik denk dat uitbreiding van dit systeem niet mogelijk is. (correct me if i,m wrong)

Alle tips zijn welkom!!
Bijv. dank!

Verwijderd

Ik denk niet dat je PC het goed gaat doen als je er 6 schermen op aansluit. Ik heb meer verstand betreft gaming en daar lukt het zeker niet mee! Ik denk dat je met het advies van een andere tweaker beter af bent ;)

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-03 22:39
Kijk eens naar videokaarten van Matrox. Zij hebben een aantal kaarten waar je heel veel schermen op aan kan sluiten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Matrox, jemigdepemig, dat is zooooo 2005, en echt meuk. Matrox was leuk voordat ATI-AMD kwam met eyefinity.

Het makkelijkste/goedkoopste zal zijn 2x pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX te nemen, dit zijn low-end kaartjes waar je 3x DVI/HDMI per stuk op kan aansluiten.

Die dingen samen met een goedkope Pentium ofzo geven een heel leuk systeempje voor veel beeldschermen.

People as things, that’s where it starts.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of als je je schermen op displayport kunt aansluiten:

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6

Kun je meteen 6 schermen aansluiten. staat ook een test van soortgelijke kaart op tweakers, maar wel gericht op gamen.

reviews: Eyefinity: zes schermen, twaalf megapixels

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 25-05-2014 22:02 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn oplossing is de helft goedkoper en werkt met zo'n beetje ieder modern scherm. DP aansluitingen zijn, jammer genoeg, nogsteeds zeldzaam, DP adapters zijn schreeuwend duur.

People as things, that’s where it starts.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04 22:56

TommieW

Numa numa.

VasZaitsev schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:12:
Mijn oplossing is de helft goedkoper en werkt met zo'n beetje ieder modern scherm. DP aansluitingen zijn, jammer genoeg, nogsteeds zeldzaam, DP adapters zijn schreeuwend duur.
Prijs van DP adapters valt wel mee. Je moet alleen weten waar je het moet lopen. Ik heb laatst op eBay voor ongeveer 5 euro een DP naar DVI adapter gekocht die het (tot nu toe) goed doet. * TommieW klopt af op hout.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

VasZaitsev schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:12:
Dat het goedkoper kan staat in de review. (!)

adapter duur? och, 15 euro

bij jouw oplossing zitten bij 6 schermen de 2 pci 2.0 slots vol die je op betaalbare moeerborden kunt vinden. (maar corrigeer als dit geen issue is!)

In de vorige generatie liep je jetegen driver issues aan als merken videokaarten mixte, hoe dat anno 2014 is weet ik niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43
leuk_he schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:56:
In de vorige generatie liep je jetegen driver issues aan als merken videokaarten mixte, hoe dat anno 2014 is weet ik niet.
Dat was alleen bij Vista een probleem, XP en 7 kunnen gewoon meerdere drivers naast elkaar draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen!
ik ga de links even goed doornemen, hier kan ik in ieder geval weer verder mee!

Het wordt dan waarschijnlijk wel een complete nieuwe pc.

Hoe zou de rest er uit moeten zien, ik heb voor de rest niet veel eisen, behalve dat het hele spul wel snel moet kunnen werken.

ik denk er over om zo,n 500 euro uit te geven!
Of is dat naief?

thanks!

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik heb hier een build voor je neer gezet.

Cpu: goede cpu die niet traag is ofzo en makkelijk jouw taken kan voldoen.
Gpu: ik maar gewoon de gpu's gekozen die eerder werden genoemd, ze zijn goedkoop en je kan zo op 6 schermen tegelijk.
Ram: gewoon goede ram en 8gb.
Kast: moet je natuurlijk zelf bepalen.
Opslag: ik heb voor een 240gb ssd gekozen die lekker snel is zodat je computer snel opstart plus 1tb hdd.
Mobo: valt niet veel over te vertellen, de cpu past erop en er kunnen 2 kaarten worden aangesloten.
Voeding: een goede 300watt voeding dat eigenlijk nog overkill is voor jouw.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3440 Boxed€ 68,99€ 68,99
1ASRock B85 Pro4€ 59,50€ 59,50
2Sapphire Radeon HD 6450 FleX€ 47,50€ 95,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,80€ 32,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,98€ 30,98
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,87

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 13:38
niks op aan te merken op de build hierboven _/-\o_ d:)b d:)b

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!
hier ga ik mee verder!

Bedankt!
Pagina: 1