mATX en AM+ overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
'Voor de aardigheid' leek het mij leuk een mATX setje te kopen met een FX6300, ik had toevallig een leuke mATX case over, dus waarom niet.

Nu kwam ik echter al heel snel tot de conclusie dat er eigenlijk geen bordjes zijn waar je een beetje OC mee kan neerzetten (om over ITX maar niet te beginnen), ze geven geen van alle de hoeveelheid phases aan, en lijken sowieso allemaal vrij budget en wat ouder:

http://tweakers.net/categ...qcVqribIe8xcKKIxuS80axBgP

Zie ik toevallig iets over het hoofd, of zal ik moeten terugstappen naar FM2+ icm een X4 760k, dan wel over moeten stappen op Intel. Deze bordjes lijken niet alleen niet-OC waardig, ik krijg zelfs het vermoeden dat ze op stock snelheden de VRMs al zwaar zullen belasten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je de AM3+ mATX bordjes opzoekt in deze VRM tabel, zie je dat de pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3 en de pricewatch: Asus M5A78L-M LE met afdoende koeling nog wel iets kunnen...

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dat is een mooie tabel! Dank je voor de link.

Zat nu te kijken naar pricewatch: Asus A88XM-PLUS met een 760k, maar dat bord met een FX6300 is amper duurder, en een beetje OC zal wel moeten kunnen, dan zal de draw nog altijd onder een FX83xx blijven.

Enkel een ventilatortje erbij welke van boven op de VRM staat zal voldoen vermoed ik.

Maar dank je, erg nuttig!