Ha Tweakers,
Sinds enkele maanden zit ik met een probleem, wat af en toe de kop opsteekt. Omdat het af en toe op de meest vervelende momenten gebeurt, wil ik het nu toch wel eens oplossen. Het gaat om een spontane systeemcrash, met blauw scherm + melding. Ik heb twee pc's die ik veel gebruik, en op beide komt het voor, vandaar dat ik hoop met 1 oplossing helemaal klaar te zijn.
Het BSOD doet zich vooral voor bij snelle wisseling van de werklast, vooral op grafisch vlak. Voorbeelden zijn tijdens het inladen van een nieuwe map in een game, tijdens een Alt+tab vanuit een game naar Windows / browser, en bij het afsluiten van games. Altijd krijg ik de melding 'system service exception', waarbij soms ook win32k.sys en soms atimdag.dll vermeld worden (kan zijn dat ik er iets naast zit in de officiële settings). Op beide systemen wordt dan een crashdump gemaakt, meestal start 'ie uit zichzelf op, soms moet ik op de reset-button drukken als 'ie op 100 procent staat.
Specs:
Systeem 1 Systeem 2
Intel Core i5 4670K (stock) ||| Intel Pentium G860 (stock)
8 GB DDR3 1600 ||| 4 GB DDR3 1333 SODIMM
Seagate 500GB 7200 ||| Western Digital WD5000AAKX
Radeon R9 270 + Radeon HD7850 (non-CF) ||| Radeon HD5770
Win 7 Ultimate x64 ||| Win 7 Ultimate x64
Gigabyte Z87X-UD3H ||| Asus P8 H67-I Deluxe
600w PSU ||| 350w PSU
CM HAF 922 ||| CM Elite 120 Advanced
Op beide systemen is de meest recente versie van Catalyst geinstalleerd.
Sinds enkele maanden zit ik met een probleem, wat af en toe de kop opsteekt. Omdat het af en toe op de meest vervelende momenten gebeurt, wil ik het nu toch wel eens oplossen. Het gaat om een spontane systeemcrash, met blauw scherm + melding. Ik heb twee pc's die ik veel gebruik, en op beide komt het voor, vandaar dat ik hoop met 1 oplossing helemaal klaar te zijn.
Het BSOD doet zich vooral voor bij snelle wisseling van de werklast, vooral op grafisch vlak. Voorbeelden zijn tijdens het inladen van een nieuwe map in een game, tijdens een Alt+tab vanuit een game naar Windows / browser, en bij het afsluiten van games. Altijd krijg ik de melding 'system service exception', waarbij soms ook win32k.sys en soms atimdag.dll vermeld worden (kan zijn dat ik er iets naast zit in de officiële settings). Op beide systemen wordt dan een crashdump gemaakt, meestal start 'ie uit zichzelf op, soms moet ik op de reset-button drukken als 'ie op 100 procent staat.
Specs:
Systeem 1 Systeem 2
Intel Core i5 4670K (stock) ||| Intel Pentium G860 (stock)
8 GB DDR3 1600 ||| 4 GB DDR3 1333 SODIMM
Seagate 500GB 7200 ||| Western Digital WD5000AAKX
Radeon R9 270 + Radeon HD7850 (non-CF) ||| Radeon HD5770
Win 7 Ultimate x64 ||| Win 7 Ultimate x64
Gigabyte Z87X-UD3H ||| Asus P8 H67-I Deluxe
600w PSU ||| 350w PSU
CM HAF 922 ||| CM Elite 120 Advanced
Op beide systemen is de meest recente versie van Catalyst geinstalleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door MuFFIN 007 op 25-05-2014 20:00 ]