Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04 12:14
Ik ben op zoek naar een UHD tv met het oog op het WK. Ik heb zelf al het e.e.a. uitgezocht, maar ik heb geen idee wat belangrijk is en wat niet. Natuurlijk is het beeld het belangrijkste, maar ook ontwikkelingen met het oog op de toekomst. Ik neig zelf meer naar de LG (€1.450) dan naar de Samsung (€1.550 na cashback). De LG is Full LED terwijl de Samsung Edge LED is. Ik zal niet alle mogelijkheden van de tv gebruiken denk ik. Ik ben van plan Netflix te gebruiken, te streamen vanaf mijn Samsung tablet, mijn laptop aansluiten op de tv d.m.v. HDMI en af en toe te gamen op mijn 360. Zou iemand mijn tips kunnen geven waar ik op moet letten als ik de bovenstaande dingen wil doen?

Samsung: https://www.samsung.com/n...hd-tv/UE55HU7500LXXN-spec
LG: http://www.lg.com/nl/tele...5LA9709-ultra-hd-smart-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als toekomstgerichtheid voor jou een afweging is, valt de LG per direct en volledig af. Aangezien deze slechts HDMI 1.4 ingangen heeft en geen HDMI 2.0 ingangen, kun je er op het gebied van 4K helemaal niets mee doen. Je bent met 1.4 namelijk beperkt tot 30 fps 4K-materiaal en zult geen moderne randapparatuur kunnen aansluiten die wel 60 fps 4k-materiaal uitsturen over 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbell
Ok, dan is de keuze snel gemaakt he :) Of zijn er nog andere UHD tv's van 55 inch die het overwegen waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dat is een lastige. Ik vind 4K toestellen nog behoorlijk aan de prijs. Daarnaast is er geen/nauwelijks content in 4K beschikbaar dan wel randapparatuur die het af kan spelen. Verder ben ik persoonlijk sowieso geen liefhebber van lcd televisies maar ben ik een overtuigd plasma kijker. Dergelijke toestellen zullen er niet komen met 4K dus voor de toekomst, houdt ik de ontwikkeling van oled de komende jaren in de gaten. Als je op dit moment toch een 4K tv wil gaan halen, is die HU7500 wel een interessant model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 598554

1450 voor de LG en 1550 voor de Samsung ? waar heb je die gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbell
Na onderhandelen de LG bij Media Homeservice en de Samsung na cashback bij plattetvdiscounter. Ik heb wel begrepen dat de LG niet meer geleverd en geproduceerd wordt door LG zelf.

[ Voor 37% gewijzigd door Dumbell op 27-05-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 12:46
Ik moet zeggen dat ik die LG heb en een prima beeld, zelfs Dvd's zien er goed uit, dus het upscalen doet hij m.i. behoorlijk goed. Ik heb ook de overweging gemaakt voor HDMI 2.0, maar gezien het verleden zitten we binnen no time op HDMI 2.4d, dus toekomst gericht ben je altijd te vroeg met je aankoop. 3D is passief en geeft ook een uitstekend beeld en dan heb ik het nog niet over full3D bestanden van 40+gig maar over SBS of TB van 6+gig.

Ik wil er alleen maar mee zeggen, diegene die zich gek laten maken door de marketing, ik dus ook met 4K, die lopen altijd achter de feiten aan. Trek ergens een lijn, want OLED is ook een tussenstation en LaserTV is weer beter, maar holografie dat is het en toch zal dat weer een tussenstation zijn. Het echte werk hebben we al kunnen zien in de film Total Recall die al weer bijna 25 jaar geleden is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_Burton
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 15:42
Let wel even op, ten eerste die Samsung is "curved" (lijkt leuk, maar persoonlijk irritant als ik vanuit een hoek erna kijk) en de LG is (zover ik weet) de enige platte full led (de andere zijn edge led waardoor de qualiteit soms net iets minder is). Ik zou als ik jou was eens nagaan bij de fabrikant of ze van plan zijn een upgrade uit te brengen naar 2.0 voor 4K en dan de beste te kopen of te wachten tot er een native HDMI 2.0 komt, anders koop je het een terwijl je toch liever de andere had.

http://www.homecinemamaga...mijn-tv-upgrade-hdmi-2-0/
Pagina: 1