Krijg tweede SSD partitie niet aligned

Pagina: 1
Acties:

• Hollander20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09-2018
Hallo,

Ik ben bezig om op mijn SSD schijf, de Crucial M500 240GB met Windows 7 64 bit, de partities te alignen. De installatie dvd moet dit automatisch doen, maar dat is niet gebeurd. Ik heb de SSD opgedeeld in 1 partitie van 120GB waar windows opstaat, deze is wel aligned. De tweede, voor data en backup van 103 GB is niet aligned. En ik krijg 'm ook niet aligned.

De startoffsetwaarde is 128.976.912.896 bytes gedeelde door 4096 is 31488504,1.

Minitool partition wizard geeft aan dat hij wel aligned is! En dat snap ik dus niet. Ik ben er nu al dagen mee bezig en ik kom er niet uit.

Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Keep it simple en doe die 2e partitie weg.
Want waarom zou je 2 partities doen? Voor een HDD is er wat voor te zeggen, maar voor een ssd niet.

• Hollander20
Dank je voor je snelle reactie. Ik wil die tweede partitie houden, zodat ik later makkelijk een windows image terug kan zetten en mijn bestanden en documenten gescheiden zijn. Het werkt voor mij prettiger. En het moet gewoon kunnen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

als de eerste aligned is, is de tweede automatisch ook alligned, het enige waar je voor moet zorgen is dat de size van de eerste precies binnen allignment valt.

Zalf allign ik mijn SSD''s altijd op 4069 bytes en zorg dat de partities altijd veelvouden van 4KB zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je twijfelt over de alignment van je D partitie, kan je ook as ssd bench draaien voor de C en de D partitie. Deze horen hetzelfde te scoren.

• Hollander20
Dank.

@Wim-Bart. Hoe doe je dat dan precies? Ik maak de partities aan met de windows dvd, en je kunt alleen het aantal MB's invullen als je een partitie aanmaakt.
Pagina: 1