Toon posts:

celly2 en voltage

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celly 2 566@804 op een aopen ax63pro
in de bios kan ik maximaal een voltage van 1.7 volt instellen. maar ik wil dus eigenlijk wel naar 1.8v.

is dat met een convertor met voltage regeling te doen of zit ik hier met een probleem?

bvd

Verwijderd

Als je een moederplankje hebt met een slot 1 gevalletje erop (kweenie of die ax63pro dat heeft), kun je er bijv. een MSI master tussen frotten waarop vele voltage instellingen zitten door middel van een paar jumpertjes....

Aan de andere kant...als je bedenkt dat ik m'n Celly 2 566 al op 850 Mhz draai met 1.65 V, vind ik die 1.8 V wel aan de errug hoge kant.... Zorg er zowieso voor de je een beer van een koeler op je CPU hebt zitten :) (tip: orb, orb, orb ;) )

Ik hoop dat je nog wat verder komt dan die 804, suc6 in ieder geval !

Verwijderd

Topicstarter
Die aopen is idd slot 1
804 is al @ 1.7v Op 850 crasht windows, vandaar

Die orb is een goed idee
Ik heb hem zojuist besteld :) :)

op naar de 900!?!?

thanks&greetz

Verwijderd

Niet boos worden op me als ie zelfs MET de ORB de 850 Mhz niet haalt....Het is namelijk overduidelijk dat je een errug koppige Celderij hebt ! (ik blijf 1.8 V wel heel hoog vinden...)

Verwijderd

Topicstarter
dont worry ;)

als het met die orb niet lukt koop ik wel zo'n convertor. in combinatie met de orb moet het zeker lukken lijkt mij.

1.8v lijkt mij niet TE hoog. Er zijn genoeg celly2's die daarop of zelfs op een hoger voltage lopen.

iig bedankt

Verwijderd

Tuurlijk is 1.8 niet te hoog . Eigenlijk is het gewoon een gemankeerde Coppermine op een nog lager voltage . Standaard voor een Coppermine is 1.65 dus tot 2V durf ik nog wel te gaan , hoger lijkt me niet echt meer zinvol .

Verwijderd

Uhum......standaard voor een FC-PGA celeron II is dus wel 1.5V he !

Verwijderd

Jawel , maar het blijft een Coppermine en die lopen allemaal op 1.65 .

Verwijderd

Hmmzz...das wel flesh...dan moet m'n celly2 566A@850, 1.65 V, 33 graden dus nog VEEEEEL verder kunnen.......hehe..... :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20
een vriend van mij draait zijn c2 op 2 volt, is volgens mij geen enkel probleem , de auto's in Amerika raaiden toch ook 1op1 {>

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik dacht dat de celly2 1,7 volt nodig had??/
DAt staat op mijn proc!

566/128/66/1,7v

Dit staat er op, o ja volgens mij is het week 39 dat getal staat ook ergens,
Ik heb hem meteen op 100 mhz gezet. Met 1,75 volt, draait perfect!

systeem specs

Verwijderd

Kijk... het verschil is van welke stepping het ding is... cB0 gebruikte idd 1,5 volt, maar mijn cC0 (nieuwste) is 1,7 volt standaard. Dit geeft aan dat het inderdaad zo is dat 1,8 volt niet zo gek is; het gaat hier inderdaad om een coppermine als elke ander (lees: de P3) en dus kan hij 1,85 volt hebben. <BR><BR>De cC0 stepping heeft weer een iets complexere core en (daarover zijn speculaties...) gewoon ook 256k cache onboard (waarvan 128k disabled, misschien weer aan te zetten door te knoeien met de transistoren die deze processoren ineens weer aan de onderkant hebben :9~). <BR><BR>Dus: proberen die hap, inderdaad zou dat met een goede slotket zoals die van MSI of Soltek kunnen, al moet je er inderdaad nu al van uitgaan dat je gewoon een kut-proc hebt. <BR><BR>Voor iedereen tenslotte de tip: haal NU de laatste celly 2 566's; cC0-stepping uit Malay gaat minimaal 850 halen; waarschijnlijk 1GHz *D (lees <a href="http://overclockers.com">http://overlockers.com</a>) suc6.
Pagina: 1