Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Gezocht voor Hoger Onderwijs

Pagina: 1
Acties:

• fighttroopere
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 08:31
Hallo

Ik ga volgend jaar naar een universiteit en ik heb natuurlijk een laptop nodig.
Ik heb al wel eens rondgekeken maar ik zou graag wat advies hebben.

Zaken die mijn toekomstige laptop nodig zullen hebben.
- het maakt niet uit of het windows of mac is
- 15 of 17 inch grootte
- lange accuduur (voor in de lessen)
- mooi scherm met een redelijk hoge resolutie
- buiten gemakkelijk tekstverwerking etc, zou ik er ook graag op willen gamen op een redelijk hoge kwaliteit
- verder ben ik ook wel eens bezig met 3d, zoals C4D
-

Ik heb dus een laptop nodig die enerzijds redelijk wat inhoud heeft en anderzijds gemakkelijk is om meet te nemen en ook aan de esthetische waarden voldoet.

Qua prijs, mag het wel gemakkelijk 1000 euro kosten op voorwaarde dat hij duurzaam is, ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe te kopen!

Alvast bedankt als je hier op reageert!

Fighttrooopere

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:27
De TU's hebben elk jaar een notebookproject, waarbij je met heel fijne korting een heel aardige notebook kan kopen. bijkomend voordeel is dat de ondersteuning ook erg goed is. Als je nog even kan wachten en naar een uni gaat die zo'n project heeft zou ik daar zeker eens naar kijken.

Bij voorbeeld: voor de utwente moet de notebook hieraan voldoen dit jaar:

http://www.utwente.nl/ict...nimale-specificaties.html

qua ondersteuning: toen ik ooit een glas water over mijn laptop gooide had ik binnen een half uur een vervangend leenexemplaar zodat ik gewoon door kon werken. Een week later was mijn moederbord kostenloos vervangen. Niet dat daar heel erg veel water op was gekomen, maar 'dan krijg je in de toekomst iig geen problemen

• fighttroopere
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 08:31
Dat is een heel mooi initiatief, maar ik ga naar de KULeuven in België en de enige laptop's die ze daar hebben zijn van Toshiba. Nog suggesties?

Ik heb al eens gekeken naar een Macbook Pro, maar hier moet je al rond de 1700 euro insteken om een deftige, gameklare laptop te hebben en dat lijkt me wel ietsje teveel geld.

Verwijderd

ik zou kijken naar een Lenovo Y510 serie. Heb je rond de 1100 euro met gt755m in SLI en 8gb ram met een 4600HQ CPU geloof ik. Makkelijk te upgraden met een leuke SSD, kun je mee gamen, full HD scherm, en een hele sterke CPU voor eventuele rekenprogramma's.