Moederbord vraag!?

Pagina: 1
Acties:

• Thalutt
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 08:57
Hallo,

Alvast bedankt voor de moeite :)

Ik ben bezig met een eigen pc samen te stellen maar ik heb een probleem met het moederbord. Ik wil een oranje/zwart thema en Gigabyte heeft oranje/zwart moederborden maar dat zijn speciale OC edities die mij eigenlijk te veel kosten. Nu heb ik een aantal moederborden gevonden waar ik uit kan kiezen, samen met advies van jullie. Ik wil op deze moederborden eerst 1 GPU plaatsen maar de mogelijkheid hebben om er nog 1 bij te prikken. Ook een geluidskaart moet er op passen.

Ik zou de optie voor overklokken ook graag openhouden

pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC

pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-SOC

pricewatch: Gigabyte GA-Z97M-D3H

pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-UD3H-BK

Deze heb ik gevonden die kunnen werken de goedkoopste heeft alles wat ik wil zonder nog duizend extra dingen maar de kleur is niet helemaal mooi. Als iemand een moederbord weet met oranje/zwart kleuren of helemaal zwart met mijn benodigdheden zou ik dat graag horen.

Nogmaals bedankt :)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Je kan op alle gekozen borden klokken, dus daar hoef je het niet voor te laten, op de duurdere borden gaat men uit van extreem klokken, dat is hier niet het geval. Ik zou zeker voor de UD3H-BK gaan, mooi bord hoor ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Thalutt
Ik ga deze kast gebruiken pricewatch: NZXT Crafted Series Phantom 410 Oranje/Zwart

Samen met oranje/zwart led casefans, pricewatch: Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P) , pricewatch: G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAO .

En vroeg me af na het maken van dit topic past de pricewatch: Gigabyte GA-Z97M-D3H er misschien wel bij ondanks de gele/oranje kleur?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
> aankoopadvies, dus het topic verplaats ik naar CAA.

• Thalutt
Sorry :/ gaat mijn topic dan automatisch verder daar? of moet ik een nieuwe starten?
Edit: heb het antwoord al :)

[ Voor 18% gewijzigd door Thalutt op 25-05-2014 14:59 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC deze is toch een stuk goedkoper dan de bk

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Thalutt schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:42:
Ik ga deze kast gebruiken pricewatch: NZXT Crafted Series Phantom 410 Oranje/Zwart

Samen met oranje/zwart led casefans, pricewatch: Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P) , pricewatch: G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAO .

En vroeg me af na het maken van dit topic past de pricewatch: Gigabyte GA-Z97M-D3H er misschien wel bij ondanks de gele/oranje kleur?
Dat bord past er ook prima bij hoor. Is wel een minder OC'end bord door de geringe koeling en weinig VRM's, maar in de basis kan je daar al een heel end mee komen.

• Thalutt
Bedankt dan word het de D3H :)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Houd er rekening mee dat het wel een micro ATX bord is, waardoor je wellicht wat minder uitbreidingsmogelijkheden hebt. Succes met de build!

• Thalutt
Ik ben later deze tegen gekomen: pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

Hij is erg goedkoop waardoor ik het idee heb dat er iets mis mee is. Ondanks wat minder usb poorten zie ik geen verschil en kan ik 2 GPU's en Soundcard kwijt, dus weet iemand wat ik mis?

Edit: of is dit een betere optie: pricewatch: Gigabyte GA-Z97-HD3

[ Voor 18% gewijzigd door Thalutt op 25-05-2014 23:26 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De D3's van Gigabyte zijn gewoon wat goedkoper, minder fases, minder extra's, die doorgaans toch weinig waard zijn.

De HD3 is weer een stapje hoger dan de D3. En dan heb je ook nog UD3 wat daar weer bovenstaat.

People as things, that’s where it starts.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je gaat overklokken is wel de stelregel, hoe duurder het bord, hoe beter en stabielere OC je kan bereiken. (tot op zekere hoogte) Ik weet niet wat je doel is?

Dat oranje thema is overigens ook de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LtVPneYznuzLzSBrQeWcW0gM/medium.jpg

• Thalutt
Ziet er heel slick uit en zijn dat Nzxt oranje led fans? en zo ja waar heb je die vandaan? Weet niet zeker of ik het zelf aandurf om te gaan overklokken en ga dan iemand zoeken maar mijn doel is rond de 4,3 ghz en ga die HD3 kopen denk ik.

Edit: Ik bedoel bitfenix niet NZXT (fans).

Double edit: Nou even uitzoeken denk ik dat het fans van NZXT zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Thalutt op 26-05-2014 02:25 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het zijn volgens mij ventilators van Xigmatek. Zie bijv. http://www.xigmatek.com/product.php?productid=77

• Thalutt
Owja ik zie met de witte leds ziet het er nog steeds mooi uit maar ga liever voor een oranje gloed in me kast met deze fans: http://www.sicomputers.nl...ancy-zoom-gallery-image-4 .
Pagina: 1