PS3, PS4, Xbox360, Xbone of videokaart upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:21
Beste Tweakers,

Ik zit met een luxe probleem. Ik wil namelijk watchdogs spelen, maar mijn videokaart is hier te slecht voor (radeon hd 5470). Ik ben altijd een pc gamer geweest en heb ook alle games die ik wou kunnen spelen kunnen spelen op mijn pc. Tot nu toe.
Ik wil watchdogs kunnen spelen, maar dit kan mijn pc dus niet aan. Dit geeft me 5 opties:
-goedkoop (2ehands) een ps3 kopen.
-nóg goedkoper (ook 2ehands) een xbox 360 kopen.
-doorsparen (een half jaar/jaar) en een ps4 of xbox one kopen.
-een nieuwe videokaart kopen.

Nu ga ik volgend jaar een nieuwe laptop kopen voor mijn studie, dus een nieuwe videokaart valt wat mij betreft al af (zonde om een videokaart maar 1 jaar te gebruiken).

Verder speel ik vaak wat indiegames/steam games op mijn pc (minecraft, tf2, hawken etc.) maar me lijkt het ook leuk om online met vrienden cod bo2 zombies te spelen (mijn vrienden hebben een ps3 maar doen daar niet zovaak iets mee). Een console heeft me wel altijd getrokken (geen gezeik met drivers, specs etc.)

Wat raden jullie me aan? :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 20:14
Als ik naar je punten zoals indiegames, niet ieder jaar een nieuwe videokaart kopen, watch dogs spelen enz. dan kom ik makkelijk op de ps4 uit. Ps3 zou eventueel ook nog kunnen, maar de ps4 is een stuk toekomstgerichter en met dat ding zit je de komende vijf jaar wel goed.

Een nieuwe videokaart voor watch dogs zou ik in jouw situatie niet doen; watch dogs vereist ook een beefy cpu en wat ram, dus de vraag blijft of het dan wel beter draait vergeleken met de ps4 als je bv. 200 euro aan gpu hebt uitgegeven. Watch dogs op ultra setting vereist bv. een GTX780 (€400).

Xbox one zou ik alleen voor gaan als je al xbox gewend bent (xbox live gamertag enz) en je media gedoe belangrijk vind. Let wel op dat de X1 momenteel nog €499 kost, en de ps4 €399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik denk dat WD op de PS3 grafisch flink tegenvalt. De PS4 doet daarnaast erg veel met indies dus dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:21
@iedereen bedankt, ik denk dat ik dan nog even doorspaar en een PS4 koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Als het alleen voor Watch Dogs is zou ik persoonlijk een tweedehandse Xbox 360 of PS3 kopen. Die hebben op dit moment ook een veel groter aanbod qua games.

PS4 is meer toekomst gericht. Games aanbod op dit moment is niet al te speciaal. Heb hem zelf ook en recent een PS3 gekocht. Maak veel meer gebruik van de PS3.

Investeren in een PC kost in het begin meer geld, maar over een langer termijn valt het redelijk mee.

Zelf zou ik in jouw geval een PS3 tweedehands kopen. Omdat die Watch Dogs nog prima kan spelen en een veel groter aanbod heeft, daarnaast is online gratis en hebben je vrienden al een PS3.

Hier kan je het verschil tussen de PS3 en PS4 zien (voor zover dat kan op youtube).

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben0s op 28-05-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 08:29
Als je Watchdogs op je PC had willen spelen had je naast nieuwe videokaart waarschijnlijk ook nieuwe CPU moeten hebben. Beetje recente i7 of OC i5 is echt nodig :X Dus denk dat doorsparen voor PS4 beste optie is idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 12:59

Pykow

Angelo OTR

Ik raad je aan om door te sparen voor een PS4, je gaat al een nieuwe laptop halen voor je studie, dus je zal je PC minder gaan gebruiken.
Daarnaast vindt je het leuk om indie games te spelen en de PS4 heeft een hoop indiegames en is daarmee een geschikt platform voor je.

Ik zat met een ander probleem.
Ga ik watch_dogs halen op de PC (ik zou de game op High/ultra settings kunnen draaine)
of zou ik Watch_Dogs halen op de PS4, omdat ik nog zo weinig PS4 games heb.

Uiteindelijk voor de PS4 gegaan voor 1 belangrijke reden.
GEEN UBI PLAY :D:D
dat is echt een verschrikkelijke platform.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1