Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zyxel adapter via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

• RobNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 21:40
Ik heb Zyxel stopcontact (powerplug) adapters om enigszins draadloos te kunnen werken. (Bijv. NAS)
Echter werkt het maar om 2 artikelen te combineren.

1 van router naar pc werkt perfect
nu wil ik nog een ontvangende adapter voor mijn NAS gebruiken, echter wordt deze niet herkend als zijnde mijn thuisnetwerk.

Wat kan ik proberen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je moet de adapters aan elkaar koppelen. Hoe dat precies werkt staat in de handleiding. Wil het koppelen niet lukken, plug de adapters dan eens allemaal bij elkaar op een stekkerdoos en probeer ze dan eens te koppelen. Als ze eenmaal gekoppeld zijn dan kan je ze daarna op de plek aansluiten waar je ze wilt hebben. Vooral als er veel storing is kan je op die manier makkelijker koppelen.

Het kan ook natuurlijk zijn dat het stopcontact bij je NAS op een andere aardlekschakelaar zit. Vaak willen twee powerline adapters niet met elkaar koppelen als ze op een andere aardlek zitten (te veel storing).

Waarom zet je je NAS niet bij je router in de kast? Dan heb je geen extra adapter nodig, én je hebt waarschijnlijk ook nog eens een hogere verbindingssnelheid met de rest van je netwerk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo,

Ik heb een kit gekocht (4231 en 4201). Bekabeld werkt dit prima, echter heb ik juist ook gekocht voor de WiFi module. Nu staat er in de handleiding dat ik eerst verbinding dient te maken met de SSID "ZyXEL" zonder een wachtwoord in te geven. Daarna zou ik verbinding kunnen maken met de WiFi-adapter door middel van het adres 192.168.1.2 met als wachtwoord "1234"in te geven. Echter vraagt de SSID om een wachtwoord met tekens. Ook heb ik alle adapters al eens totaal gereset naar de fabrieksinstellingen.

Mijn vraag is.. hoe zorg ik er voor dat ik een WiFi-verbinding krijg?? Iemand een idee..?? Help! :? :?