Processor koeler zit niet goed (genoeg)?

Pagina: 1
Acties:

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Dag allen,

Ik heb zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet. Dat ging behoorlijk goed behalve dat ik wat moeite had om the processor koeler (de bijgeleverde van de boxed Intel i5 5670) goed vast te zetten. Het lukte in het begin niet goed om de pinnetjes door te drukken.

Na een paar keer opnieuw proberen is het wel gelukt. Alle pinnetjes zeiden 'klik', ik kon ze draaien en als ik aan het koelblok trek zit dit goed vast.

Echter, als ik aan de pinnetjes trek dan wiebelen die al een beetje en als ik een klein beetje kracht zit dan kan ik ze zo weer los zetten. Ik heb bij mijn oude systeem gechecked en daar kan dat niet. De pinnentjes zitten daar ook echt muurvast.

De vraag is dus: wat moet ik doen? Is het verstandig een nieuwe koeler te kopen en alsnog te proberen? Of is het wel goed zo. Zoals gezegd, het koelblok zelf zit stevig vast.

Bedankt!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus wat foto's zou wel kunnen helpen om een goed antwoord te geven. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• HoroHoro
Ik kan geen goede foto's meer maken want alles is al ingebouwd.
Hier zijn er een paar die ik kon maken:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2aag0eu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/s6k6zs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1ewfbs.jpg

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 08:52
Volgens mij moet je die pinnentjes alleen draaien als je hem eraf wil halen...

Verwijderd

Precies,
Kwartslag linksom draaien als je de koeler los wilt maken.

Als je de koeler gaat monteren:
Eerst kwartslag rechtsom draaien. Daarna de koeler pas plaatsen en (kruislings) vast drukken. Niet meer draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 08:56 ]

• HoroHoro
Ik heb ze nu zelf linksom gedraaid nadat ik hem er heb ingedrukt. Maar dat moet dus niet?
Moet ik ze weer terugdraaien?

Ik zou het graag van voor af aan opnieuw doen maar dan moet ik natuurlijk eerst nieuwe koelpasta kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon terugdraaien, eraan trekken en als ze dan niet loskomen dan zitten ze goed.
Je kunt het ook opnieuw proberen, nieuwe koelpasta is dan echt niet nodig, in die paar uur dat je die koeler erop hebt zitten zal die echt nog niet zo uitgehard zijn dat je er nieuwe op moet doen.

Verwijderd

TERW_DAN was sneller :)

Ik zou even rustig opnieuw beginnen. Losmaken, draaien en vastklikken.

• HoroHoro
Wow. Soms is de oplossing zo simpel en zie je het gewoon niet.
Ik heb de pinnetjes terug (rechtsom) gedraaid en nu zitten ze gewoon stevig.
Wel vreemd dat het koelblok toch ook stevig vast leek toen ze in de 'los' stand stonden.

Hoe dan ook: bedankt voor de snelle en goede antwoorden!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is omdat je nog wel moet trekken aan de pinnetjes om ze echt los te krijgen. Als zo'n blok vastgeklikt is trek je het echt niet zomaar los.
Pagina: 1