Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Televisie gezocht (~50" voor € 500–600)

Pagina: 1
Acties:

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Tussen het uitzoeken van een bureau, bank en kasten voor mijn appartement door moet er ook een televisie gekozen worden. Inmiddels heb ik al zoveel spullen vergeleken dat ik jullie hulp wil inroepen voor bij keuze :)

In het appartement komt een bank van zo'n 280 cm breed te staan, uitkijkend op een witte muur. De kijkafstand schat ik in op zo'n 320 cm. Op basis van de 2,5-keer-diagonaal-regel kijk ik daarom naar tv's van zo'n 50".

De kijkrichting is naar het noorden. Op het westen zit een groot raam. De bank/tv zitten echter niet direct naast het raam (maar een paar meter de kamer in).

De tv zal alleen gebruikt worden voor tv/films/series kijken. Ik heb een Onkyo home cinema besteld (receiver + 5.1 + BD-speler). Verder komen er nog een Ziggo-decoder/recorder en Apple tv (o.a. voor Netflix) bij.

Mijn wensen zijn vrij eenvoudig:
  • Grootte: ~50" (geen harde eis)
  • Full HD
  • Goed beeld/contrast/kleuren (voor zover mogelijk)
  • Moet aan de muur kunnen (extra onderdeel is prima)
Smart-functies hoeven voor mij niet. Omdat er een receiver tussen de inputs en de tv komt, zijn veel HDMI-poorten ook niet nodig. En omdat er 5.1-geluid komt, hoeft er ook geen fatsoenlijk intern geluid te zijn.

In principe heb ik in mijn hoofd een budget van € 500–600. Dit is echter geen strak budget; als een model van € 200 duurder een stuk beter is, wil ik dat ook overwegen.

Ik heb al even gekeken naar Panasonic's TX-P50ST60E. Dit lijken me heel mooie apparaat, maar het is jammer dat de prijs zo gestegen is. Of zijn jullie nog steeds van mening dat deze zijn prijs waard is?

Verder kwam ik de Samsung UE50F5000 tegen. Het 46"-broertje daarvan heeft volgens Tweakers een "goed contrast" en "zeer nauwkeurige kleurweergave". Als dit ook voor de 50"-variant geldt, lijkt dit me een goede optie.

Ik ben benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben. Verder twijfel ik stiekem ook een beetje of 50" niet te groot is voor deze opstelling, dus mocht iemand daar nog iets zinnigs over weten te zeggen… Bedankt! :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ulster Seedling schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:25:
Ik heb al even gekeken naar Panasonic's TX-P50ST60E. Dit lijken me heel mooie apparaat, maar het is jammer dat de prijs zo gestegen is. Of zijn jullie nog steeds van mening dat deze zijn prijs waard is?
Ja.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Duidelijk ;) Kan ik nog even afwachten of 'ie binnenkort goedkoper wordt, of zal de prijs alleen maar blijven stijgen?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik acht de kans klein dat de prijs zal dalen; met het oog op het WK neemt de vraag naar TV's alleen maar toe op dit moment.

Verder eens met Dimens, de Panasonic is zeker zijn geld waard.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Omdat er geen vaatwasser komt (past niet), zou ik dat bedrag natuurlijk aan het tv-budget kunnen toevoegen zodat ik wél voor de Panasonic kan gaan. Al schrik ik wel een beetje van de begroting (die ik nu net pas op papier heb gezet). Nog even twijfelen dus…

Mocht iemand nog adviezen over niet-plasma's hebben, dan is dat zeker ook welkom :)

• Dimens
Ulster Seedling schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Duidelijk ;) Kan ik nog even afwachten of 'ie binnenkort goedkoper wordt, of zal de prijs alleen maar blijven stijgen?
De kans dat de prijs zal dalen is niet groot. En zodra deze daalt, zal de winkel met deze aanbieding hem binnen enkele dagen verkocht hebben waarna de gemiddelde prijs weer omhoog gaat.

Als je blijft wachten is de kans er ook dat deze televisie ineens uitverkocht is. En dan zal die niet meer terugkomen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso gaat het lastig worden om nog een Panasonic plasma te vinden, gezien ze niet meer gemaakt worden en het zijn de laatsten die verkocht worden. Koop nu of koop nooit :+

People as things, that’s where it starts.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Hm, anders bestel ik 'm wel gewoon. Als ik me bedenk kan ik 'm toch nog wel terugsturen :+

Enige probleem: omdat de 'verbouwing' (vloer) en inrichting nog lang niet klaar zijn, kan ik de (grootte van) de tv niet in de echte situatie testen. Is 50" met een kijkafstand van 320 cm niet té groot?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moet prima zijn, ik heb een 42ST60 op iets van 2,5m staan en daar had een 50" ook prima gekund. Je went er ook wel weer aan.

People as things, that’s where it starts.

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
OK, ik heb de 50" Panasonic besteld bij bol.com. De levering heb ik lekker laat gekozen (19 juni). Zo kan ik er nog even over nadenken en kan ik 'm straks misschien zelfs direct in het appartement testen. Ik vermoed dat ik jullie erg dankbaar ben voor de adviezen zodra ik 'm eenmaal in werking zie ;)

• Dimens
Ulster Seedling schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:42:
Hm, anders bestel ik 'm wel gewoon. Als ik me bedenk kan ik 'm toch nog wel terugsturen :+

Enige probleem: omdat de 'verbouwing' (vloer) en inrichting nog lang niet klaar zijn, kan ik de (grootte van) de tv niet in de echte situatie testen. Is 50" met een kijkafstand van 320 cm niet té groot?
Prima formaat voor die afstand. Het kan best dat het in het begin wat groot oogt, maar dat gevoel gaat al snel weg. Een week later zou je niet kleiner meer willen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Bever!

3

Bol.com heeft geen voorraad en deze toestellen zujn al tijden niet meer op voorraad bij leverancier. Dus ik zou hem bestellen waar ze hem op voorraad hebben. Prijs gaat niet meer dalen gezien de huidige beschikbaarheid en slinkende voorraad

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Bever! schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:41:
Bol.com heeft geen voorraad en deze toestellen zujn al tijden niet meer op voorraad bij leverancier. Dus ik zou hem bestellen waar ze hem op voorraad hebben. Prijs gaat niet meer dalen gezien de huidige beschikbaarheid en slinkende voorraad
Goeie opmerking. Volgens de bol.com-klantenservicejongen stond er in de computer dat ’ie gewoon geleverd zou worden, maar dat is inderdaad twijfelachtig. Heb nu bij bol.com geannuleerd en bij Plasma-Discounter.nl besteld, waar wel echte voorraad was. Thanks! :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gefeliciteerd met deze aankoop. Mooi dat je nog een ST60 hebt kunnen krijgen. Deze tv is met afstand veel beter dan de F5000 die je ook voorgesteld had als alternatief.
Pagina: 1