Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, anders kon ik het niet omschrijven.

Wat zoek ik? Een headset voor de Xperia Z van mevrouw Schrammetje. Dat moet geen bluetoothoortje of iets dergelijks zijn, sowieso geen oortje. Dat wordt als vervelend ervaren. Écht een headset heeft de voorkeur.

"Niet heel moeilijk toch?" Klopt, dat is nog vrij goed te doen. Maar mevrouw Schrammetje heeft regelmatig kleding aan zonder zakken, en bij het bellen worden er vrij veel meters afgelegd door de woning. De headset moet dus iets van een telefoonopbergfunctie hebben.

"Lekker wazig kerel!". Klopt! Wat ik wel concreet kan geven: het moet dus een headset zijn à la dit model:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/headset.jpg
Met een plug zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdnlg.marvgolden.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/1/u174uwithtext_4.jpg
En niet een dubbele plug zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.thepodcasthost.com/podwhating/wp-content/uploads/sites/7/2013/04/headsetplugs.jpg

Hij moet werken met een Sony Xperia Z, al lijkt me dat me een vrij basale standaard waar het niet snel mis zal gaan. Geluidskwaliteit moet natuurlijk enigszins in orde zijn; het is "slechts" voor bellen, dus top notch hoeft het allemaal niet te zijn.

Wat is dan het precieze probleem? Toch hoofdzakelijk de zakloosheid van de kleding. Het toestel moet ergens kwijt geraakt worden, zonder dat het in een zak kan. Een elastiekje volstaat natuurlijk als er écht niets te krijgen is, maar ik hoop stiekem dat er op T meer creativiteit te vinden is dan een elastiekje :).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar hoezo moet dat onderdeel zijn van de headset :?

Score gewoon iets van een hoesje dat je aan een keycord kan hangen of zo? Of zo'n band voor sporters waarmee je hem om je bovenarm kan dragen?

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2014 00:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Zowel een keycord als een sportband hebben we overwogen; een keycord is oncomfortabel bij telefoongesprekken die soms langer dan een uur duren, zo'n sportband zou dan prettiger zijn en heeft ze zelfs al wel om gehad in de winkel, maar het stomme is dat de banden in de juiste maat voor de telefoon (groot toestel, dus altijd iets van XXL) óók uitgaan van een forsere bovenarm. En laat die laatste nou niet present zijn.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Je wil de telefoon laten hangen aan je headset? Gevaarlijk hoor vind ik en ik geloof ook niet praktisch.

Ik zie wel soms van die vrouwen met een hoofddoek en dan gewoon de telefoon er tussen stoppen.
Anders gewoon een bluetooth headset. Telefoon ergens centraal leggen en dan gewoon in je huis rondlopen.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Gek idee, kleding dragen met zakken?

Anders misschien zo'n soort van tactical been holster ding?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Sick Nick

Drop the top!

En wat is er mis met een BT koptelefoon met headset? Ik heb een Sony MDR-10rbt koptelefoon met een ingebouwde microfoon dus kan m ook gebruiken als headset. Bereik is zeker 10, 15 meter. Draagcomfort is ook top want hij is ontworpen als koptelefoon en valt over de oren.

Verwijderd

Topicstarter
Xepos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:14:
Je wil de telefoon laten hangen aan je headset? Gevaarlijk hoor vind ik en ik geloof ook niet praktisch.
Juist niet! Ik wil een headset met een "functie" waardoor de headset juist niet hoeft te bungelen :).
Ik zie wel soms van die vrouwen met een hoofddoek en dan gewoon de telefoon er tussen stoppen.
Anders gewoon een bluetooth headset. Telefoon ergens centraal leggen en dan gewoon in je huis rondlopen.
Ik heb het vermoeden dat ik haar niet zo gek ga krijgen om een hoofddoek te dragen, en bluetoothdingen zijn nagenoeg altijd oortjes, en anders is het bereik vrij beperkt meen ik.
Leo1010 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:16:
Gek idee, kleding dragen met zakken?
Tsja, practicality before functionality. Kon het niet meer met je eens zijn, maar ja...
Anders misschien zo'n soort van tactical been holster ding?
Hmmm, dat vind ik helemaal geen gek idee. Eens zien wat daar de mogelijkheden mee zijn :).
Sick Nick schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:19:
En wat is er mis met een BT koptelefoon met headset? Ik heb een Sony MDR-10rbt koptelefoon met een ingebouwde microfoon dus kan m ook gebruiken als headset. Bereik is zeker 10, 15 meter. Draagcomfort is ook top want hij is ontworpen als koptelefoon en valt over de oren.
Als het bereik 15 meter is, is er niet veel mis mee. We hebben een woning met twee etages, dus als de telefoon beneden is moet het door twee lagen gewapend beton heen van de vloeren om op de zolder bereik te hebben, eventuele wanden nog daargelaten. Ik wil niet te kritisch zijn, maar mijn ervaring is dat het bereik dan helaas al snel minder wordt.

Is mijn laatste ervaring met BT van vóór BT4.0, terwijl die juist op accuduur én bereik grote sprongen heeft gemaakt meen ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 00:22 ]

Verwijderd

Beetje prijzig.. maar is dit niet een idee?
http://www.headsetshop.nl...vi-w710-mono-headset.html

Op GSM aan te sluiten en bereik tot 120 meter. (Draadloos) maar ja, kost wel 300 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 00:36 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zal alleen niet erg geschikt zijn voor muziek denk ik...

Overigens is werken door gewapend beton wel heel veel gevraagd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Xepos
  • Laatst online: 11-11 23:10
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:20:
[...]

Juist niet! Ik wil een headset met een "functie" waardoor de headset juist niet hoeft te bungelen :).

[...]

Ik heb het vermoeden dat ik haar niet zo gek ga krijgen om een hoofddoek te dragen, en bluetoothdingen zijn nagenoeg altijd oortjes, en anders is het bereik vrij beperkt meen ik.

[...]

Tsja, practicality before functionality. Kon het niet meer met je eens zijn, maar ja...

[...]

Hmmm, dat vind ik helemaal geen gek idee. Eens zien wat daar de mogelijkheden mee zijn :).

[...]

Als het bereik 15 meter is, is er niet veel mis mee. We hebben een woning met twee etages, dus als de telefoon beneden is moet het door twee lagen gewapend beton heen van de vloeren om op de zolder bereik te hebben, eventuele wanden nog daargelaten. Ik wil niet te kritisch zijn, maar mijn ervaring is dat het bereik dan helaas al snel minder wordt.

Is mijn laatste ervaring met BT van vóór BT4.0, terwijl die juist op accuduur én bereik grote sprongen heeft gemaakt meen ik.
Nee hoor zoek maar even op bluetooth headset. Genoeg soort en maten. Jabra Revo Wireless, goed bereik, mooi design en comfortabel om uren lang door te praten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, tis een mevrouw, dus tenzij de "kleding zonder zakken" een mooi woord voor "naakt" is, kan ze die telefoon toch in d'r BH proppen? Bijna iedere meid die ik ken gebruikt dat ding bij tijd en wijlen als veredelde broekzak. Of het comfortabel is, geen idee, geen ervaring mee.

People as things, that’s where it starts.

• Suli
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 25 mei 2014 @ 02:07:
Hmm, tis een mevrouw, dus tenzij de "kleding zonder zakken" een mooi woord voor "naakt" is, kan ze die telefoon toch in d'r BH proppen? Bijna iedere meid die ik ken gebruikt dat ding bij tijd en wijlen als veredelde broekzak. Of het comfortabel is, geen idee, geen ervaring mee.
Haha, lijkt me niet zo fijn met een XXL foon.

Een heuptas.
Of gewoon een fanny pack :D .
Nog eentje.

[ Voor 68% gewijzigd door Suli op 25-05-2014 10:47 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:58
Een experia z aan je headset geplakt lijkt me ook niet heel comfortabel. Denk dat hij zo van je hoofd valt als je even bukt om iets op te pakken. Zou persoonlijk een keycord prefereren dan. Heb vroeger wel eens zo iets gehad, alleen geen microfoon zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.bestelgeschenk.nl/files/images/445.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Sick Nick

Drop the top!

Ook een optie ja, gewoon de telefoon een een keycord om je nek en dan ele random bluetooth headset. Geen gedoe met draden en bereik hoef je je dan helemaal geen zorgen om te maken.

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11 22:53

WNT

Hebben jullie al een oplossing? Ik heb een beetje hetzelfde probleem en uit ervaring weet ik dat je telefoon in je bh doen niet echt comfortabel is. Ik ga voor een sony headset (moet nog kiezen tussen de SBH52 en SBH50) en sluit daar dan een koptelefoon op met over ear dingen ipv in-ear dopjes.

Verwijderd

Topicstarter
Jep. Hij hangt nu een keycord inderdaad, dat is niet de meest comfortabele oplossing maar wel de oplossing die het meeste bewegingsvrijheid door het huis geeft :).
Pagina: 1