Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guoy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2016
Hoi allemaal,

Ik heb op 15 mei een Samsung Galaxy Tab 4 7.0 besteld bij een van de grootste online winkels van Nederland (ga maar geen naam noemen). Dit was voor zover ik weet de eerste dag dat dit mogelijk was (op 14 mei stond dit product nog op pre-order). De levertijd bedroeg 3 tot 6 werkdagen en ik kreeg het product na 6 werkdagen (vrijdag 23 mei).

Het lijkt me haast niet mogelijk dat dit om een geretourneerde tablet zou kunnen gaan (aangezien hij pas een week in Nederland verkrijgbaar is), maar toch keek ik gek op toen ik de tablet wilde uitpakken. De sealing met daarop de text ‘do not accept if seal is broken or has been tempered with’ was er voor mijn gevoel niet echt goed opgeplakt. Alsof een kind het had gedaan. De sealing was opgeplakt terwijl de verpakking nog een paar millimeter openstond. Waar nog lucht tussen de twee delen van de verpakking zat was de seal verfrommeld, maar nog wel volledig in tact. Toen ik de verpakking openmaakte zaten er fijne bruine stofjes op de buitenkant van het scherm. Van dichtbij zag ik dat het om hetzelfde materiaal ging als waar de doos van gemaakt is. Misschien wordt de fabriek niet echt stofvrij gehouden? :)

Ik heb de klantenservice gebeld en gevraagd of ze konden nagaan of de afgelopen week al exemplaren waren teruggestuurd. Vreemd genoeg was hun reactie dat er geen afdeling is die hier inzicht in heeft. Ik kan wel gewoon het product retour sturen voor een nieuw exemplaar of voor mijn geld. :|

Maar goed, dat vind ik ook weer zo extreem. Voor hetzelfde geld interpreteer ik die “afwijkingen” aan de doos gewoon verkeerd en is dit geen tweedehands exemplaar of showroommodel (geen idee of ze dat überhaupt hebben). Het voelt lomp om het retour te sturen zonder dat dit misschien nodig is, maar aan de andere kant wil ik wel zeker weten dat dit gewoon om een nieuw exemplaar gaat. Ik heb er tenslotte flink wat voor neergelegd.

Heeft iemand enig idee hoe je aan zo’n tablet kan achterhalen of ik de eerste gebruiker ben? Misschien dat je de eerste keer dat je het aanzet er een welkomscherm komt dat bij een tweede keer niet meer zou gebeuren? Of kan de verkoper dit zelf weer resetten? Ik heb overigens niet eerder een tablet gehad.

Alvast bedankt!

Mvg,

Guoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Als je twijfelt gewoon terug sturen. Waarom die moeite doen om het uit te zoeken.

Anders blijf je altijd met een onbehaaglijk gevoel als je hem houdt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Als je de kans hebt om het terug te sturen wat je hebt zou ik het gewoon doen. Je betaald namelijk voor een nieuw product. Zo gaan je twijfels zelf weg, want tegenwoordig is alles mogelijk. Beter iets doen dan niets doen zou ik zeggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit past beter in Shopping Forum, tikje daarheen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 13:13

Comgenie

Soms heb je dat

Terug sturen kan inderdaad. Zelf zal in die situatie gewoon heel erg goed kijken of er waar dan ook een beschadiging aanwezig is, en zo niet: Dan kan een eventuele vorige gebruiker nooit veel ermee gedaan hebben :P en boeit het me verder niet zo. Wellicht dat de doos ergens even open is geweest om te kijken of het het juiste exemplaar was?

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon terugsturen als je het niet vertrouwt. Anders blijf je twijfelen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

SkyStreaker

Move on up!

Ehm, volgens mij kan je soms bij systeeminformatie wat data zien die je niet direct kan resetten toch... Zoals een flash-counter e.d., althans zoiets herinner ik mij vagelijk :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Het inpakken van dit soort apparaten is een machinaal proces. De doos is gloedjenieuw en aangezien het karton van de doos gesneden is geeft dat nogal wat "karton stof". De bruine stof op het scherm is dus een aanwijzing dat het ding splinternieuw is.

Ook het opplakken van de stickers is een machinaal proces. Het is geen perfect proces. Het gebeurt dus regelmatig dat die stickers niet helemaal recht zitten of, zoals bij jou, wat verfrommeld zijn. Als de sticker nog intact is, is het apparaat nog niet uit zijn doos geweest.

Ik zie eigenlijk alleen maar tekens dat het ding gloednieuw is. Op een tweedehands of showroom model mág niet zo'n sticker zitten. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso het ligt vast aan mij hoor, maar ik vind het nogal apart om een apparaat dat prima functioneert en waar je in principe gewoon tevreden mee bent terug te sturen omdat er wat stukjes karton op zaten toen je hem openmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Sissors schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:35:
Sowieso het ligt vast aan mij hoor, maar ik vind het nogal apart om een apparaat dat prima functioneert en waar je in principe gewoon tevreden mee bent terug te sturen omdat er wat stukjes karton op zaten toen je hem openmaakte.
Ligt aan jou denk ik ja. Als je iets in een winkel koop verwacht je (tenzij anders aangegeven) dat het een nieuw apparaat is. Vandaar ook dat showmodellen of tweede-hands apparaten goedkoper worden aangeboden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Definieer nieuw? Ik verkoop schoenen en ik kan echt niet iedere klant een ongeopende doos tonen. Als het product prima werkt en geen schade / krasjes vertoont voldoet het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
jopie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:03:
Definieer nieuw? Ik verkoop schoenen en ik kan echt niet iedere klant een ongeopende doos tonen. Als het product prima werkt en geen schade / krasjes vertoont voldoet het toch?
Nieuw als in niet in het bezit geweest van een andere consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

saidddd93 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:54:
Je betaald namelijk voor een nieuw product.
Dat dit normaal gesproken het geval is - maakt het nog geen regel, veel webwinkels sturen gewoon teruggestuurde 'kopen op afstand' producten naar andere klanten. Hier is ook niks verboden aan - je betaald immers voor een goed werkend en degelijk product. Er staat (bijna) nooit bij dat het expliciet nieuw is.
Ramon schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:59:
[...]

Ligt aan jou denk ik ja. Als je iets in een winkel koop verwacht je (tenzij anders aangegeven) dat het een nieuw apparaat is. Vandaar ook dat showmodellen of tweede-hands apparaten goedkoper worden aangeboden.
Denk even door, dankzij de wet kopen op afstand mogen consumenten binnen 7 dagen (straks zelfs 14) het product zonder reden van opgaaf terugsturen. In 9/10 gevallen is er _niks_ mis met het product en valt het gewoon wat tegen. Wil je een webwinkel dan direct forceren deze als 2e hands of showroommodel te verkopen..?

Edit: Dit neemt allemaal trouwens niet weg dat het wat vreemd is dat dit bij een pre-order toestel voorkomt.. Het kan zijn dat deze even uit de doos is geweest binnen de webshop zelf - maar het is vreemd dat deze dan als nieuw verkocht word.

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 25-05-2014 00:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Indien de zegel intact is en er geen sporen zijn van andere zegels zou ik er van uitgaan dat de doos niet geopend is geweest. Ook als de beschermfolie nog op het scherm hangt, de accesoires nog netjes verpakt zijn en alles netjes in de doos zit toont dat alleen maar aan dat de verpakking niet geopend is.

Neen, fabrieken zijn niet 100% stofvrij, en neen, machines zijn niet perfect. Tenzij je dus concretre aanwijzingen hebt dat het apparaat gebruikt is geweest zou ik er van uitgaan dat het om een nieuw exemplaar gaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Guoy schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:24:

Het lijkt me haast niet mogelijk dat dit om een geretourneerde tablet zou kunnen gaan (aangezien hij pas een week in Nederland verkrijgbaar is), maar toch keek ik gek op toen ik de tablet wilde uitpakken. De sealing met daarop de text ‘do not accept if seal is broken or has been tempered with’ was er voor mijn gevoel niet echt goed opgeplakt. Alsof een kind het had gedaan.
Indien een made in China, kan dat best het geval zijn :)

Verder zou ik hem even aanzetten, zie je snel genoeg of er ooit iets mee is gedaan. Afhankelijk van de tablet moet je vaak een setup doorlopen voor eerste gebruik. Accountje dit, wifi zo, etc. Persoonlijk zou ik niet de moeite nemen om hem terug te sturen, tenzij het overduidelijk is dat hij is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:54:
[...]

Indien een made in China, kan dat best het geval zijn :)

Verder zou ik hem even aanzetten, zie je snel genoeg of er ooit iets mee is gedaan. Afhankelijk van de tablet moet je vaak een setup doorlopen voor eerste gebruik. Accountje dit, wifi zo, etc. Persoonlijk zou ik niet de moeite nemen om hem terug te sturen, tenzij het overduidelijk is dat hij is gebruikt.
Dat moet je ook als je de tablet gereset hebt. Dus dat zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Als het een retour artikel zou zijn dan is dat wel heel snel gedaan nadat het apparaat leverbaar werd. Die kans is erg klein.

Dat het plastic wat vervrommeld was kan natuurlijk, dit wordt machinaal verpakt en plastic is glad..
Als je het mij vraagt heb je een nieuw product en is er geen reden het terug te sturen.

Als je gevoel iets anders zegt moet je hem gewoon terugsturen.
Pagina: 1