Beste medetweakers,
Ik zoek een NAS met wireless routerfunctie of wireless switch.
Om het overzichtelijk te houden heb ik de opbouw van CAA aangehouden.
Wat wil je bereiken?
-Ik wil een NAS met minstens twee harde schrijven, per stuk minstens 1TB.
-Ik wil de NAS draadloos kunnen bereiken met mijn apparaten. En ook via de nas het internet op kunnen.
-Ik wil de opslagruimte alleen gebruiken voor domweg het plaatsen van bestanden, ik hoef geen programmaatjes die automatisch films opneemt of series download o.i.d.
-Ik wil de NAS kunnen bereiken over internet (dus van over de hele wereld
)
Wat mag het kosten?
-Plusminus 250€ inclusief schijven. Als blijkt dat wat ik wil niet voor deze prijs te krijgen is zal ik toch hoger moeten.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
-Een gebruiksvriendelijke interface
-Het liefst werk ik met Linux en het zou mooi zijn als er in de toekomst nog andere Linux foefjes op kunnen.
-Qua merk heb ik geen voorliefde. Betrouwbaarheid vind ik het belangrijkst en stroomverbruik vind ik het minst belangrijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
-De NAS zal worden aangesloten aan een modem met routerfunctie, dus de NAS zal geen dhcp uitvoeren. De modem+router zal juist worden ingesteld.
-Ik zal van de eerste schijf een backup maken op de tweede (met raid of een slim programmaatje die dagelijks de schijven synchroniseert). Dus de eerste schijf wordt vaker gebruikt en zwaarder belast dan de tweede.
Kunnen jullie mij vertellen of dat wat ik wil hier mee kan?
Misschien is dit niet het goede topic maar ik weet niet precies waar het dan wel onder valt want zowel het netwerk als de componenten komen aan bod.
Alvast bedankt!
Ik zoek een NAS met wireless routerfunctie of wireless switch.
Om het overzichtelijk te houden heb ik de opbouw van CAA aangehouden.
Wat wil je bereiken?
-Ik wil een NAS met minstens twee harde schrijven, per stuk minstens 1TB.
-Ik wil de NAS draadloos kunnen bereiken met mijn apparaten. En ook via de nas het internet op kunnen.
-Ik wil de opslagruimte alleen gebruiken voor domweg het plaatsen van bestanden, ik hoef geen programmaatjes die automatisch films opneemt of series download o.i.d.
-Ik wil de NAS kunnen bereiken over internet (dus van over de hele wereld
Wat mag het kosten?
-Plusminus 250€ inclusief schijven. Als blijkt dat wat ik wil niet voor deze prijs te krijgen is zal ik toch hoger moeten.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
-Een gebruiksvriendelijke interface
-Het liefst werk ik met Linux en het zou mooi zijn als er in de toekomst nog andere Linux foefjes op kunnen.
-Qua merk heb ik geen voorliefde. Betrouwbaarheid vind ik het belangrijkst en stroomverbruik vind ik het minst belangrijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
-De NAS zal worden aangesloten aan een modem met routerfunctie, dus de NAS zal geen dhcp uitvoeren. De modem+router zal juist worden ingesteld.
-Ik zal van de eerste schijf een backup maken op de tweede (met raid of een slim programmaatje die dagelijks de schijven synchroniseert). Dus de eerste schijf wordt vaker gebruikt en zwaarder belast dan de tweede.
Kunnen jullie mij vertellen of dat wat ik wil hier mee kan?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 47,- | € 94,- |
1 | Shuttle Omninas KD22 | € 162,79 | € 162,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 256,79 |
Misschien is dit niet het goede topic maar ik weet niet precies waar het dan wel onder valt want zowel het netwerk als de componenten komen aan bod.
Alvast bedankt!