Met de komst van Steam In-Home streaming raakte ik erg geïnteresseerd in een extra PC speciaal voor streaming, zodat ik lekker s'avonds en s'ochtends een paar uurtjes vanuit m'n luie bed kan gamen.
Ik ben redelijk nieuw hier, maar uiteraard is dit niet m'n eerste mod. Ik heb redelijk wat ervaring met MDF en heb eerder dingen zoals PSU covers, extra HDD cage, cable sleeving etc. gedaan. Geen foto's, helaas
Ik ben redelijk nieuw hier, maar uiteraard is dit niet m'n eerste mod. Ik heb redelijk wat ervaring met MDF en heb eerder dingen zoals PSU covers, extra HDD cage, cable sleeving etc. gedaan. Geen foto's, helaas

Als thema heb ik gekozen voor BioHazard/Nuclear waste, gewoon, omdat het kan. No reason behind it.
Design
Een CiP is natuurlijk niks zonder een design...

Ik kon niet alles in SketchUp voor mekaar krijgen, ik heb dus in die screenshot de fan grill's(?), tubes naar SSD (Verderop uitleg hierover), de HDD activity LED's en het gaas voor het grootte gat eruit gelaten.

Even een heel brakke edit met fan grill:

Bovenin de case komen uiteraard ook nog 2 80mm fans, maar dan met een gewoon ordinare spirale(?) fan grill

Van beide kanten van de SSD zullen er tubes 2 tubes naar het midden van de SSD houder lopen, om de impressie te creëren dat er een vloeistof word vervoerd. Ook zal ik met een neon spuitbus rond het gat waar een tube door heen gaat van dichtbij bespuiten (lekkend effect) zodat het min of meer lijkt of er een chemische/bio vloeistof lekt door één van de tubes.

Hardware
Voor moederbord en CPU ga ik voor de MSI 760GM-p33 en de Phenom II 840 3.2Ghz aangezien ik deze nog had liggen. Ik zal voor de cpu geen aftermarket koeler gebruiken.
Voor GPU ben ik van plan een HD 6950 te halen ergens hier van V&A. Ik weet dat ik mogelijk een bottleneck kan opleveren, maar als ik de kaart goedkoop op de kop kan tikken heb ik hier geen enkel probleem mee.
Ik heb nog 2 Team DDR3-1333Mhz 9-9-9-24 2GB ram modules liggen die dus ook in de build komen.
Dan heb ik nog een cheapy no-name (Inter-Tech Combat Power CP 750w) liggen welke ik zal sleeven met dit koord:

en als laatste komt er nog een Kingston SSDNow V300 SV300S37A/120G, 120 GB SSD in. Ik heb niet veel ruimte nodig.

Vooruitgang zover
Op moment van schrijven heb ik alle zijdes van de kast en de blokjes tussen het moederbord tray en het achterste zijpaneel voor ondersteuning (Moederbord tray is maar 4mm dik) uitgezaagd en gevijld. Nouja, behalve het achterste paneel, deze ging erg scheef. 2x.

ATX PS2 PSU voor grootte
Bedankt voor het lezen en hopelijk tot de volgende update

Een paar kleine edits aan het design :

De achterkant zal schuin aflopen, en zet ik een Biohazard logo op de moederbord tray.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 18:35 ]