♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 24-05-2014 19:07 ]
Oei, totaal vergeten.Balance schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:07:
Misschien wel handig om te weten: Welke CPU heb je en welke koeler?Kast en ventilatoren zijn ook wel handig om te weten. Zit er verder een OC op?
Core i7 920, stock ventilator. Eum kast denk ik antec 300 (niet zeker)
Wist ik niet, ik vond dat vroeger wel een betrouwbare tool:PilatuS schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:09:
Meet eens met CoreTemp of RealTemp ipv met Speedfan. Speedfan is enorm onbetrouwbaar.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Links, coretemp, staat 62 graden, dat lijkt me prima.
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 24-05-2014 19:23 ]
Hoi!
Zoek eens uit waar Temp2 dan gemeten wordt.
Ik zie trouwens dat Speedfan aangeeft dat 1 van je cores al op 100% draait. Dat kan ook iets met de framedrops te maken hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Balance op 24-05-2014 19:26 ]
Enig idee hoe ik kan achterhalen waarvoor temp 2 staat?
Waarschijnlijk staat het nergens voor.
http://www.techenclave.co...-temp3-in-speedfan.93939/
Hoi!
Maar zijn dit idle of stressed temperaturen? Voor idle is het veels te hoog, ook met stockkoeler lijkt me.IStealYourGun schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:16:
[...]
Oei, totaal vergeten.
Core i7 920, stock ventilator. Eum kast denk ik antec 300 (niet zeker)
[...]
Wist ik niet, ik vond dat vroeger wel een betrouwbare tool:
[afbeelding]
Dus wat was de pc aan het doen toen je de coretemp screen nam?
ESO draaide toen al in de achtergrond dus er was wel wat load. Op dit moment (net opgestart) blijft de temperatuur mooi onder de 40C. Nu vraag ik mij alleen nog af of de (vermoedelijke) hoge temperaturen zouden kunnen meegespeeld hebben met de framedrops, ik merk nu dat ESO toch een stuk vlotter draait. Anderzijds is het hier nu ook iets een iets frissere omgevingstemperatuur.bvk schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:39:
[...]
Maar zijn dit idle of stressed temperaturen? Voor idle is het veels te hoog, ook met stockkoeler lijkt me.
Dus wat was de pc aan het doen toen je de coretemp screen nam?
Maar een betere dan de stockkoeler is nooit weg natuurlijk, kan je ook nog gaan overklokken als je dat wil. Mocht de cpu zélf een bottleneck zijn...
Max = 68°Cbvk schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:39:
Als je nou gewoon nogmaals gaat spelen en coretemp laat draaien zie je vanzelf wat de hoogste temperatuur geweest is.
Alles bleef mooi vlot draaien.
Dat is nu wat moeilijker te achterhalen. Ondertussen heb ik het stof verwijderd en heb ik nieuwe koelpasta aangebracht. De oude was overigens bijna versteend en sinds het ingrijpen heb ik geen problemen meer ondervonden.Blijft dat die max. van 62 graden dan moet je het probleem ergens anders zoeken, want dan gaat de cpu nog niet throttlen.