Toon posts:

Z87-GD65 hulp bij het ram

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn build is als volgt;

Msi z87-gd65
Intel i7 4770k
Kingston hyperX beast 2x4g 2400mhz (cas11)

Mijn vraag is, ik heb het ram via de XMP preset (1) op 2400mhz gesteld. Echter lijkt hij niet helemaal soepel te draaien. Alle andere bios-configs staan zoals ze stonden, m.b.t. het ram is dit op automatisch. Zijn er wellicht settings die ik wel handmatig moet aanpassen?

Bij voorbaat dank,

Edit: Niet helemaal soepel (zonder blue screens) maar er zit een lag in op momenten (binenn windows (7)). Heel apart de lag wisselt ook per start, bv het msi controle center, die wil nog wel eens raar doen, maar dan weer niet altijd want hij draait hem ook nog wel eens het meest soepel van alle huidige software. Kan er dus niet precies de vinger op leggen, is ook maar een gok maar dacht misschien is het het ram... Maar hij doet wel keer op keer een "beetje apart..." Overigens is het dan dus niet alleen het msi control center wat het spaced maar gedurende de tijd van de lag geheel windows/ al het andere wat draait.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Wat bedoel je met helemaal soepel? Blue screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
0 reactie haha, als mij idee dom is moeten jullie het ook zeggen hoor.. Maar het is een verse build en kan het gewoon niet echt omschrijven. Hij doet maf. En gezien dit ram dus oc is dacht ik wellicht is dat het... Ben niet echt bekend met oc dus kan maar zo iets fout doen (al heb ik de preset gebruikt maar toch...)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

laat je geheugen op 1333mhz draaien, kijken of het weg is, voor hetzelfde moet je een of ander voltage wat bijgeven, wat je op die lagere speeds niet nodig hebt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de presets draai ik hem bij 1600 op 1.5v en bij zowel 2133 als 2400 op 1.65 die gooit ie er automatisch in. Moet zeggen dat bij boot op 1600 hij ook niet helemaal zuiver loopt. Maar dit had ik even opgezocht en hierop kwam uit dat dit kwam ook mdat het op 2400 behoort te draaien.

Manueel instellen zou ik niet weten vandaar dat ik de xmp preset heb gebruikt. Deze past wel de nodige zaken aan though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

FF je Ram testen met MEMTEST86 (op bootable usb zetten en dan booten -> memtest draaien buiten windows), mocht je daargeen zin in hebben, memtest voor windows en voor elke threat een memtest openen, dus 8x 950mb tegelijk testen (de rest is voor windows)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat aanvullingen.

Memtest kwam niks uit, volledig uitgevoerd.

Gister nieuwe ssd erin gegooid (evo 120) en windows 8 erop.

Draai het geheugen op 1600 en probleem blijft.

Hiernaast nu ook issues met msi control center die start niet na de laatste update (ervoor wel).

Tevens issues met de ssd (wellicht is dit de msi com center issue). Er word bij de live update aangegeven dat adressen niet bereikbaar zijn/ gevonden kunnen worden.

Installatie; enkel ssd en dvd aangesloten. Partitie van de ssd gemaakt binnen win 8 installatie. Uit men hoofd 300mb systeem partitie en de rest gewoon als primair.

Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat aanvullingen.

Memtest; niks
Hdd/ ssdtest; niks
Stresstest; niks.........
Temps; beneden 70 (70 puur bij stresstest)

Geen OC, wel de standaard turbo die aanstaat.

Gebeurd ook als ik "niks" draai.

RAM op 1600; probleem blijft.

Hoe leg ik het uit, alsof een oude pc dingen doet die die totaal niet aan kan, zo'n soort lag... Echt heel naar, en heb alles lopen testen zou echt niet weten wat het kan zijn.... Iemand die hulp kan bieden???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

kan je een screenshot maken van de verschillende tabjes van je taakbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
lag als in: LN2 jumper verkeerd zodat je cpu altijd op 1,6GHz draait? Of loopt ie wel op de goede snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
gebruik msi command center niet, dit is een vrij brak stuk software.

ga naar de website van MSI en download de laatste bios voor je bord, flash deze via de tool die je vanuit de bios kunt benaderen.

boot, zet de factory defaults terug, reboot en begin dan eens opnieuw

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Toevallig Intel chipset drivers wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
t!n0 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:27:
Toevallig Intel chipset drivers wel geinstalleerd?
In theorie zouden de chipset drivers van Windows Update moeten voldoen :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto's komen nog ben aan het werk :). Wat betreft drivers, die staan erop via de update tool van msi, dus dat zou... in orde moeten zijn.

Wat betreft het bios, deze is ook via de update tool gedaan maar kan hem allicht opnieuw proberen.. M.b.t. overige drivers, daar zat ik ook aan te denken, maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn die up to date...

Ik reply vanavond even als ik foto's heb / (mits ik de tijd ervoor heb) het bios opnieuw geflasht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag, het ME moet dat 7 of 8 zijn voor mijn i7-4770k?

Edit; lees ook over 9 en 9.5........ Kan het hier soms aan liggen?

Edit; draai op 9. zoveel. Zag iets staan over niet naar 8 gaan tenzij etc. Maar zit al hoger. Nu bezig met alle drivers opnieuw doen, en heb de turbo maar uitgegooid voor nu.

Post na drivers en testen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verklaar je nader ( en duidelijker) graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Probeer ook eens F6 in de BIOS en reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F6 in de bios?? Dat doet...?

En ik draai de ME firmware op versie 9.zoveel. Las bij het flashen van het bios iets over niet versie 7 gebruiken tenzij... Dus dacht dat het daar aan kon liggen maar draai op 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Het is misschien een heel stom idee, maar kun je eens Cinebench en PCMark 7 of 8 uitvoeren op je systeem, zodat je kunt becijferen in hoeverre de prestatie's van je PC afwijken van de norm.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubén89 op 03-06-2014 22:27 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zo even doen. Maar denk dat hij niet slecht scoort. Het is niet dat hij niet goed draait alleen op momenten een soort lag.... Maar zal het straks even doen nu nog werkende :). Overigens gister eens een game geprobeerd, dragon age 2 (geen videokaart nog haha) en die draait ie soepel (op low graphs, op medium mekkert ie om de haverklap over te weinig geheugen). Ook weer apart dat hij daarbij geen kuren vertoont.

Nog een voorkeur trouwens? Qua cinebench of pcmark?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok;

Ter herinnering ik heb de turbo uit staan. Ik zal zo even wat foto's vanuit het bios sturen.

Cinebench;

Open GL 37.30 FPS ref. match 98%
CPU 712 CB
CPU single core 139 CB
MP Ratio 5.11 x

Edit; Hoe zet ik de foto's hier neer?

Edit;

Turbo aan;

open gl 37.49 FPS match 98%
CPU 797 CB
CPU single core 155 CB
MP ratio 5.16 x

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:42:
Ok;

Ter herinnering ik heb de turbo uit staan. Ik zal zo even wat foto's vanuit het bios sturen.

Cinebench;

Open GL 37.30 FPS ref. match 98%
CPU 712 CB
CPU single core 139 CB
MP Ratio 5.11 x

Edit; Hoe zet ik de foto's hier neer?

Edit;

Turbo aan;

open gl 37.49 FPS match 98%
CPU 797 CB
CPU single core 155 CB
MP ratio 5.16 x
Je Cinebench R15 CPU score is in iedergeval normaal deze ligt in lijn met andere I7-4770k's:
http://www.c4dcafe.com/ip...er=desc&per_page=25&st=25

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Na drie installs en een hoop gevloek verder draait hij soepel haha. Dat heet, ik heb voor tijdelijk een budget videokaartje erin en die accepteert geen uefi install, dus er komt nog een herinstall aan maar afijn.

Ander vraagje,

Temps in de gaten houdende heb ik een auxtin3 van 200 graden.... CPU, GPU and everything else is normaal. Wat is auxtin3? En is zo'n temperatuur normaal? Van auxtin1 ligt hij rond de 120..
Pagina: 1