Hoe verkrijg ik de windows 8 key (OEM)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo iedereen

Ik heb hier een vriend met een laptop met een kapotte windows instalatie.
Hij springt naar windows herstel maar die faalt omdat er "geen administrator aanwezig is"

Na wat googelen kom ik hier uit:
http://answers.microsoft....cb-4e28-8d6c-adabdecb8374

Welke me doorverwijst naar deze link:
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Ik snap wat er moet gebeuren en het ziet er goed uit, maar voor deze laatste stap heb ik de product key van de windows 8 nodig. De windows 8 licentie die nu geïnstalleerd is is OEM, dus die kwam zonder een product code.

Ik heb al wat gegoogled om de key terug te vinden, maar die werken allemaal met tools in de windows omgeving (en windows wil dus niet meer opstarten)

Hebben jullie tips voor mij om de key terug te halen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je kan ook niet in veilige modus komen ofzo? Er zijn wel wat tools om die code te achterhalen: http://answers.microsoft....5d-47f2-9bed-d9625c7e68ff

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Nee hij doet helemaal niks meer: hij forced windows repair, en die faalt omdat er dan zogenaamt geen administrator aanwezig is.

Ik heb geprobeerd om ubuntu-van-een-usb-stick te booten en dit werkt gewoon, dus linux programma's zouden ook een optie kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Bij windows 8 staat de OEM key vaak in de bios , je kan gewoon opnieuw windows 8 installeren en dan kan je in de nieuwe installatie via een tooltje de key zo uit de bios trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Hmm, da's een goeie!
Gewoon windows opnieuw installeren en dan met een tool de key recoveren, I like it

Ik ga het morgen proberen en dan laat ik het even weten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan het windows register via Linux kopiëren en dan daar de key uit halen. Je kan ook het BIOS dumpen en daar de key uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groxy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Met een OEM moet er toch altijd een stikker op de laptop/computer zitten met de key erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Indien de laptop is geleverd met Windows 8 dan zit de key ook in de BIOS/UEFI. Bij een herïnstallatie zal de installer dan automagisch de key uit de BIOS opppakken.

Overigens lijkt het me dat de laptop ook een recovery optie heeft? Doorgaans zitten er Dvd's bij of instructies hoe je vanuit een recovery partitie het OS kan herstellen.
Pagina: 1