Toon posts:

Nieuwe gaming grafische kaart gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart. Deze is vooral om te gamen op m'n pc. Omdat het toch een soort "gaming" pc is hoeft deze dus ook niet echt super stil te zijn. Qua OC'ing hoef je niet veel rekening te houden want tot nu toe weet ik nog niet juist hoe ik dit kan doen dus ben ik de eerste maanden het nog niet van plan ook :D
Het enige wat ik wel naar kijk is dat het de meest recente games ( BF, Watch Dogs, ... ) toch wel vlotjes kan draaien als ook dat ik minimaal 3 schermen kan aansluiten
de prijs mag rond de 200-300 euro liggen ( iets meer kan niet veel kwaad )

Momenteel heb ik deze
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce 9800GT (512MB)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Dus het lijkt me wel tijd om eens te investeren in iets beters :)

Deze is een lijstje van de kaarten die ik zo wat heb gevonden.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 660 Gaming€ 155,50€ 155,50
1MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX€ 224,99€ 224,99
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 276,65€ 276,65
1MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB€ 332,-€ 332,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,14

De 660 is op aanraden van een vriend van mij maar blijkbaar zijn de prijzen een hele boel gedaald in die reeks dus kan ik eigenlijk wel een stapje hoger gaan.
Dan kom ik vooral uit op de 760 /770 maar omdat ik eigenlijk een leek ben op hardware vlak zie ik niet echt de verschillen er in als ook bv als de 770 4gig die +- 50 euro wel waard is?

Toch al bedank voor al de moeite, als ik iets vergeten ben of je hebt meer info nodig just shoot!

Thanks

/silv

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat de rest van je systeem uit? CPU, RAM, Moederbord en Voeding zijn toch wel dingen die we graag willen weten voordat we een advies kunnen uitbrengen ;) . Eventueel de behuizing opnoemen is ook geen verkeerd idee.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2014 18:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 4GB GTX770 is totale bullshit, vanwege de te kleine bus.

Te zien aan je oude kaart ben je iemand die graag erg lang doet met kaarten, dus ik zou eerlijk gezegd Nvidea deze generatie lekker links laten liggen met hun 2GB VRAM + 256bits bus. AMD's 3GB + 384bits bus zijn nu nog niet echt nuttig op fullHD, maar over 2--3 jaar zeker weten wel, en GTX770's hebben dan een hele mooie bottleneck.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost is op gebied van prijs-prestatie onklopbaar.

pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing is ook een leuk ding, tikje hoger geclockt en ietsje beter gekoeld. Verschil tussen de HD7950 en R9 280 is dat je op de R9 280 3 HDMI/DVI schermen kan knopen zonder gebruik te maken van een actieve DP-adapter.

pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen is wat sneller dan een R9 280/HD7950

pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 is een erg goed gekoelde, dus leuk overklokbare R9 280x.

Zelf zou ik voor de Club3D 280 gaan, maar dat komt vooral omdat ik erg goede ervaringen heb met Club3D en ik zelf het prijsverschil tussen de 280 en de 280x te groot vind, en het performanceverschil te klein.

Uiteraard is het ook belangrijk om te weten wat in de rest van je pc zit, is het allemaal oude meuk, dan is een 280 kopen nogal zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 24-05-2014 18:27 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik had daar even niet aan gedacht, m'n hoofd wilt momenteel niet mee werken met al die examens die er aan komen ;(
Omdat ik momenteel niet op m'n studenten kot zit waar m'n desktop staan kan ik niet de volledige benaming geven maar dit weet ik wel:

CPU:i5-2400 CPU @ 3.10GHz
Ram: 8 gig
Voeding en Moederbord weet ik niet van buiten maar deze zijn een klein jaartje geleden nog maar vervangen geweest.
Deze pic kan jullie misschien wat helpen.
If not wil ik jullie al bedanken voor de moeite en het bereid zijn om mij te helpen tot ik een volledige detail spec kan geven.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/244867b.jpg

@VasZaitsev: Ik doe inderdaad wel wat lang met m'n hardware maar m'n gfx is gewoon niet echt aan een update toe geweest omdat ik een 7-8 tal jaar voornamelijk WoW heb gespeeld ( en niet dat wow grafisch zwaar is he ;) ) Maar nu denk ik wel om ongeveer na 2-3 jaar een nieuwe te kopen ofzo indien het nodig is om te games te kunnen runnen die ik dan zou willen spelen. Also heb ik gewoon gekeken naar Nvidea omdat ik nog nooit een ander merk heb gehad en ik ben wel iemand die bij iets blijft als ik er tevreden van ben :)
Maar verandering kan nooit geen kwaad.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Delux? (voeding) Nog nooit van gehoord, kan niet veel soeps zijn :') . Je behuizing is zo te zien ook aan vervanging toe, je hebt geen ruimte over voor een langere GPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nieuwe kast en voeding kunnen idd geen kwaad. Je CPU is wel gewoon nog een prima ding. Een goede kast heb je al voor 3 tientjes en een goede 500w voeding voor rond de 50 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat rond gezocht tijdens m'n studie pauze en ik kwam op het volgende uit als case en Voeding
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,80€ 32,80
1Cooler Master GM G550M€ 48,04€ 48,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,84

Dit zou wel lukken dan zeker?
En dan qua GFX card ben ik wel aan het kijken voor die Club3D Radeon r9 280 :D

Als er nog mensen hun mening willen kwijt raken shoot ;)

Verwijderd

1 voeding seasonic?
2 kast (misschien iets met goede cable managment lol)

dan nieuw topic openen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoelt u ?

Ik ben gewoon ook opzoek gegaan naar een nieuwe case en voeding omdat ik er geen rekening mee had gehouden dat m'n huidig case en voeding niet zullen voldoen aan de eisen van een nieuwe kaart. :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die kast is best okay, natuurlijk kun je voor meer geld een betere kast krijgen, maar deze is voor zijn geld meer dan prima. Wel heeft deze eigenlijk geen dingen om kabels weg te moffelen, pricewatch: BitFenix Comrade Zwart doet het al wat beter op dat vlak.

Voeding kan beter, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W is een stuk beter, maar helaas niet modulair. pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W is zijn modulaire neefje.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
VasZaitsev schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:27:
De 4GB GTX770 is totale bullshit, vanwege de te kleine bus.

Te zien aan je oude kaart ben je iemand die graag erg lang doet met kaarten, dus ik zou eerlijk gezegd Nvidea deze generatie lekker links laten liggen met hun 2GB VRAM + 256bits bus. AMD's 3GB + 384bits bus zijn nu nog niet echt nuttig op fullHD, maar over 2--3 jaar zeker weten wel, en GTX770's hebben dan een hele mooie bottleneck.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost is op gebied van prijs-prestatie onklopbaar.

pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing is ook een leuk ding, tikje hoger geclockt en ietsje beter gekoeld. Verschil tussen de HD7950 en R9 280 is dat je op de R9 280 3 HDMI/DVI schermen kan knopen zonder gebruik te maken van een actieve DP-adapter.

pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen is wat sneller dan een R9 280/HD7950

pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 is een erg goed gekoelde, dus leuk overklokbare R9 280x.

Zelf zou ik voor de Club3D 280 gaan, maar dat komt vooral omdat ik erg goede ervaringen heb met Club3D en ik zelf het prijsverschil tussen de 280 en de 280x te groot vind, en het performanceverschil te klein.

Uiteraard is het ook belangrijk om te weten wat in de rest van je pc zit, is het allemaal oude meuk, dan is een 280 kopen nogal zonde.
Qua prijs/performance is de XFX variant nu onverslaanbaar, alleen jammer dat de koeler niet zo goed koelt en herrie maakt.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

AMD had net de MSRP van z'n R9 280 (veredelde HD 7950) flink omlaag geschopt, zeker een waardig alternatief voor wat je hier noemt :) En inderdaad, kwaliteitsvoeding halen is het devies. Kan je doen met 't geld wat je uitspaart met de videokaart. Kan je zeker een tijdje mee vooruit totdat je cpu het niet meer trekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jejking op 25-05-2014 12:28 ]

Pagina: 1