Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows8] Formatteren gehele harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste mensen,

Sinds Windows 8 snap ik niet hoe ik de gehele harddisk kan formatteren en via mijn USB 'opstartdisk' met Windows 8 alles kan herinstalleren.

Ik wil dus geen gebruik maken van de recovery partitie. Het klinkt heel leuk en mooi allemaal om via die standaard Windows opties de boel te verwijderen en te installeren, maar ik wil dus gewoon de gehele schijf formatteren..

Het is niet mogelijk om in mijn bios een boot priority in te stellen, dus ik kan niet zoals voorheen opstarten via de opstartdisk.

Wat nu ?

...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
De schijf helemaal formatteren is nog wel te regelen: haal de HDD uit het systeem, hang hem aan een ander systeem en formatteer hem vanaf daar.
Maar als ik jou was zou ik eerst eens op zoek gaan naar een manier om te booten vanaf usb zodat je weer een OS kunt installeren. Je kan niet via F12 in een boot menu komen om daar te kiezen vanaf welke source je wil booten?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

diskpart al geprobeerd?

http://technet.microsoft....c766465%28v=ws.10%29.aspx

code:
1
clean all

Lijkt me te doen wat jij wilt.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Bedankt voor de informatie en voorstellen. Ik heb intussen een oplossing gevonden door het volgende te aangeklikt te hebben:

* [instellingen] via charme
* [pc-instellingen wijzigen] via charme
* [herstel] (?). Aangezien dit via Windows 8.1 gedaan is..
* [Opnieuw opstarten]
* [via Device]
* [USB station]

Hierna ging het als vanouds en kwamen alle partities / harddisks in beeld. Deze kunnen geformatteerd / uitgebreid / verkleind en verwijderd worden, om vervolgens nieuwe partities aan te kunnen maken.

...