Zal ik een SSD kopen voor mijn desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
Hoi,

Ik ga binnekort een desktop bouwen, en ik zit momenteel op dit systeem (behuizing en hdd heb ik al)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 68,-€ 68,-
1MSI A55M-E33€ 35,50€ 35,50
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 149,95€ 149,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,95

Inclusief BTW en verzendkosten zit ik hiermee op 350 euro. Ik heb over een maandje ongeveer een budget van 400 - 420 euro. Ik heb dus nog wat geld te besteden. Ik kan een betere processor / videokaart kopen. Maar voor mijn taken (simpele games niet te zwaar) is dit eigenlijk al zat.

Ik ben altijd tegen het idee van een SSD, simpelweg omdat ik dan dingen wat sneller opstart en daar betaal ik dan 60 euro voor. Bij mijn DAA topic raadde iedereen mij aan om een SSD te kopen. Laatst was er iemand op visite die ook computers maakt. Diegene zij ook dat ik echt een SSD moet kopen. Toen ik iemand vroeg wat ik nog met die 50 euro kon doen "Koop zowieso een SSD, echt waar heb ik ook".

Dus ik vroeg me af, of het echt zó veel verschil maakt? En welke zou ik moeten kopen? Aan topics zie ik dat iedereen een Crucial 500M neemt, maar misschien kan ik er ook eentje tweedehands kopen, is dat slim?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
Zeker de moeite waard. Ik heb mijn eerste SSD nu dik 4 jaar. Voorheen was ik elk jaar wel minstens een keer mijn hele pc aan het herinstalleren omdat alles zo traag en stroperig werd. Sinds ik mijn SSD heb gekocht nooit meer gedaan.

Inmiddels bezit ik 3 SSD's. Beste uitgave wat mij betreft welke je kunt doen om een PC snel te krijgen. Niet alleen wat betreft opstarten van programma's maar de responsivenes in het algemeen gaat echt met stappen vooruit.

• Geitenkaas
Wat bedoel je met algemeen?

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 11:33
GH45T schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:02:
Zeker de moeite waard. Ik heb mijn eerste SSD nu dik 4 jaar. Voorheen was ik elk jaar wel minstens een keer mijn hele pc aan het herinstalleren omdat alles zo traag en stroperig werd. Sinds ik mijn SSD heb gekocht nooit meer gedaan.

Inmiddels bezit ik 3 SSD's. Beste uitgave wat mij betreft welke je kunt doen om een PC snel te krijgen. Niet alleen wat betreft opstarten van programma's maar de responsivenes in het algemeen gaat echt met stappen vooruit.
Volledig mee eens.
De perceptie dat uw computer na 6 maanden niet meer zo snel is als dag 1 is met een SSD niet meer.
Ook de beste upgrade die je in een pc kan doen.

Ik heb zwakkere pc's gezien die snellere pc's inhaalde na het plaatsen van een ssd.

• Geitenkaas
Maar SSD's hebben volgens mij niet invloed op FPS of internet surfen, of wel?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
Menutjes welke je ergens opent, functies welke je aanroept dat soort dingen.

Framerate gaat er inderdaad niet door omhoog, maar een vervelende hickup omdat je pc op je harddisk zit te zoeken voorkom je wel of als hij al voorkomt veel minder aanwezig.

Internetten kan wel degelijk sneller gaan als je ook een hele snele verbinding hebt, denk aan 100 Mbit fiber of iets dergelijks.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Geitenkaas schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:06:
Maar SSD's hebben volgens mij niet invloed op FPS of internet surfen, of wel?
Nee maar je bent wel de eerste in de server bij multiplayer gaming en je browser start lekker snel :)

Ik heb lang geleden 360 euro betaald voor een 160GB Intel X25-M SSD. En ik heb daar nog steeds geen spijt van, het is gewoon de beste upgrade die je kan doen aan een computer en het maakt het gebruik gewoon heel erg veel fijner.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Geitenkaas
Oke, bedankt dan neem ik een SSD :)

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 12:06
Je hoeft geen SSD te hebben. Tenzij je wil dat alles duidelijke merkbaar veel sneller opstart en je menu's, bestandsbeheer etc. sneller reageren, zoals hierboven ook aangegeven. Maar ik kan het ook ten zeerste aanraden. Ik vind een SSD ook zijn geld zeker waard. Maar of jij dat ook vindt (voor het geld) is natuurlijk aan jou. Misschien kun je even op iemands pc werken die er een SSD in heeft zitten. Dat is natuurlijk het beste.

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 12:06
Geitenkaas schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:
Oke, bedankt dan neem ik een SSD :)
Haha goeie timing!
Pagina: 1