DivX->TV-OUT = haperende film

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Heb hier problemen met het kijken van DivX films. Als ik een DivX op me monitor bekijk, dan gaat ie vloeiend. Zodra ik het beeld kloon naar de TV, of het beeld verplaats naar de TV dan gaat de film schokken (geluid + beeld). Heb in andere topics gekeken, maar die gingen allemaal over: Mijn p100 draait DivX niet goed, en ik heb nog wel een snelle videokaart...

Volgende config:
Duron 750
IBM GXP75 op Promise Ultra100
256MB RAM
GForce MX + Detonator 12.41 (verschillende geprobeerd)
BSPlayer (quality 1t/m4)

Heb verder totaal GEEN problemen met Win2k, alles draait soepel.

Maar zodra ik de TV-Out erin betrek, gaan me DivX films sloom...
Heb ik een nog snellere processor nodig?
Hoe kan het dat ie schokt met zo'n config, hoor toch niet?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Het is wel een GeForce MX, sowiezo niet echt een kaart primair bedoeld voor TV-aansturing, en dat NVidia kaarten over het algemeen slechter werken onder Win2k (enkele uitzonderingen daargelaten) is ook duidelijk.

• DarkHelmet
Tsja, maar welke moet ik dan hebben?
Welke GForce of merk?

Toch raar dat zoiets niet ff gewoon kan werken?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

lijkt me sterk dat het aan je hardware ligt... op welke resolutie bekijk je die divx op de tv dan ?

die connexant tv-out chippies (geloof dat die op de geforce mx ook zit) kunnen namelijk niet hoger dan 800x600

---
ik vraag me eigenlijk af of je die op de een of andere manier ook kan overclocken, want die draaien maar op 40Mhz volgens de specs

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Probeer eens alleen op de tv-out te draaien, werkt dat wel of ook niet. Mijn laptop (ok, geen 2MX, maar goed) draait namelijk ook alleen divxjes goed op de primaire display (secondaire kan geen overlay gebruiken). Ik moet dus de tv-out als primair instellen en de display zelf als secondair.

'k heb nog een andere laptop gezien, die heeft meer waar jij last van hebt... Lang verhaal boeit niet, probeer eens deze filter. 't is eigenlijk voor de matrox g4xx, maar 't heeft bij veel andere pcs die ik gezien heb voor een oplossing gezorgd :9

http://www.tac.ee/~prr/divxg400/divxg400.html

• DarkHelmet
Ja, ik heb ook alleen TV-out geprobeerd (staat ook in eerste post, hetzij ietsie onduidelijk)

en ik draai 800x600, dus niks bijzonders

Verwijderd

Al geprobeerd met tvcc?

• DarkHelmet
Sterker nog, ik heb TV-OUT gekocht, maar geen progress.....

Heb nu films afgespeeld in WinME, en daar gaat het wel goed in. Dus blijkbaar zit er wat buggie stuff in Windows2K.

Ik had er wel eerder last van, dat de film heel lichtjes schokte, leek meer alsof het in de film zat dan in de software, NIET dus :(

Het is nu alleen maar erger geworden, misschien weer eens veel oudere Detonator drivers proberen

Verwijderd

welke kleur diepte gebruik je? doe eens 16k kleuren, divx gebruikt overlay en vaak kan op 24 bit of 32 geen overlay gemaakt worden

probeer maar

• DarkHelmet
DaBuzzzzz> THX, zal het proberen zodra het kan...
Resultaat post ik wel!

Pagina: 1