Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn nieuwe pc wil ik hoofdzakelijk gaan gebruiken voor fotobewerking in Photoshop, Lightroom en programma's om bijvoorbeeld panorama of HDR afbeeldingen te genereren.
Daarnaast zal hij voor tekstverwerking en surfen gebruikt worden.
Een vereiste is dat ik drie monitoren aan kan sluiten op de pc.
De LG IPS 237L dient als primair scherm.
Twee oude 15 inch schermen wil ik er naast gebruiken om in lightroom en photoshop de gereedschappen op weer te geven. Volgens mij zou dit moeten kunnen met de GPU van de intel 4690.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief OS wil ik op maximaal 500 euro uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SSD en meerdere HDD's die ik mee neem in dit systeem.
De SSD is de Samsung 840 PRO- 128GB
Tevens gaat de DVD writer mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
Processor
Geheugen
Voeding
Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Mogelijkheid tot gebruik van tenminste 2 en liefst 3 monitoren.
- SD, USB 2.0 en USB 3.0 aan de voorzijde van de behuizing
- Behuizing met geluidsdemping
Ik heb niet de behoefte te gaan overklokken.
Wat betreft de componenten heb ik deze gekozen op basis van de volgende eigenschappen:
- Asus H97 PRO- beschikt over DVI, VGA en HDMI en is voorzien van zowel SATA Express en M.2 met het oog op de toekomst.
- Intel 4690- hoogste kloksnelheid van de Hashwell i5 serie en volgens mij heeft een i7 geen meerwaarde voor mijn gebruik.
- Crucial geheugen: 2x4 GB omdat ik hoofdzakelijk enkelvoudige fotobewerkingen zal doen in photoshop. Het aantal photostacks waarbij bestanden van meer dan 1GB verwerkt moeten worden zullen zo beperkt zijn dat ik de dubbele prijs van 16 GB het niet waard vind.
- Seasonic voeding- modulair heeft de voorkeur. Nadat in mijn eerste ontwerp ik gekozen had gekozen voor een Corsair werd ik door mijn broer gewezen op een allerminst lovende review. Gezien de positieve reacties hier op Tn mbt de kwaliteit van de seasonic voedingen heb ik voor de M12II Evo gekozen. Bijkomend voordeel is de Hashwell compatibaliteit.
- Coolermaster silencio- zowel SD als USB 2 &3 aan de voorzijde van de kast en geluidsdemping.
Graag hoor ik van jullie of onderstaand systeem voldoet aan mijn eisen en een logische samenstelling heeft. Dus of er geen grote bottleneck in zit welke anderszins, binnen het budget, op te lossen is.
Mijn nieuwe pc wil ik hoofdzakelijk gaan gebruiken voor fotobewerking in Photoshop, Lightroom en programma's om bijvoorbeeld panorama of HDR afbeeldingen te genereren.
Daarnaast zal hij voor tekstverwerking en surfen gebruikt worden.
Een vereiste is dat ik drie monitoren aan kan sluiten op de pc.
De LG IPS 237L dient als primair scherm.
Twee oude 15 inch schermen wil ik er naast gebruiken om in lightroom en photoshop de gereedschappen op weer te geven. Volgens mij zou dit moeten kunnen met de GPU van de intel 4690.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief OS wil ik op maximaal 500 euro uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SSD en meerdere HDD's die ik mee neem in dit systeem.
De SSD is de Samsung 840 PRO- 128GB
Tevens gaat de DVD writer mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
Processor
Geheugen
Voeding
Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Mogelijkheid tot gebruik van tenminste 2 en liefst 3 monitoren.
- SD, USB 2.0 en USB 3.0 aan de voorzijde van de behuizing
- Behuizing met geluidsdemping
Ik heb niet de behoefte te gaan overklokken.
Wat betreft de componenten heb ik deze gekozen op basis van de volgende eigenschappen:
- Asus H97 PRO- beschikt over DVI, VGA en HDMI en is voorzien van zowel SATA Express en M.2 met het oog op de toekomst.
- Intel 4690- hoogste kloksnelheid van de Hashwell i5 serie en volgens mij heeft een i7 geen meerwaarde voor mijn gebruik.
- Crucial geheugen: 2x4 GB omdat ik hoofdzakelijk enkelvoudige fotobewerkingen zal doen in photoshop. Het aantal photostacks waarbij bestanden van meer dan 1GB verwerkt moeten worden zullen zo beperkt zijn dat ik de dubbele prijs van 16 GB het niet waard vind.
- Seasonic voeding- modulair heeft de voorkeur. Nadat in mijn eerste ontwerp ik gekozen had gekozen voor een Corsair werd ik door mijn broer gewezen op een allerminst lovende review. Gezien de positieve reacties hier op Tn mbt de kwaliteit van de seasonic voedingen heb ik voor de M12II Evo gekozen. Bijkomend voordeel is de Hashwell compatibaliteit.
- Coolermaster silencio- zowel SD als USB 2 &3 aan de voorzijde van de kast en geluidsdemping.
Graag hoor ik van jullie of onderstaand systeem voldoet aan mijn eisen en een logische samenstelling heeft. Dus of er geen grote bottleneck in zit welke anderszins, binnen het budget, op te lossen is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 184,70 | € 184,70 |
| 1 | Asus H97-PRO | € 96,80 | € 96,80 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 56,03 | € 56,03 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,55 | € 61,55 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 58,- | € 58,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 457,08 | |
[ Voor 12% gewijzigd door Sedugo op 24-05-2014 13:30 ]