Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaart kan WiFi thuis niet meer zien

Pagina: 1
Acties:

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem: Mijn AR9002WB-1NG (Laptop WiFi kaartje) kan beide WiFi netwerken thuis soms niet meer zien. Pas nadat ik probeer verbinding te maken met een open netwerk in de buurt komen ze tevoorschijn. Signaalsterkte is gewoon prima als de verbinding eenmaal is gelukt. Andere apparaten hebben er geen last van alleen mijn laptop.

Is dit nu gewoon een WiFi kaartje dat langzaam stuk gaat of is er iets anders aan de hand?

Probleem komt zowel voor onder Windows 8.1 als onder Windows 7 op dezelfde laptop. Ubuntu ondervindt geen problemen... :?

Heb de drivers al eens terug gezet naar een versie van de Asus site, en van de site van de fabrikant zelf, waarna hij meteen kan verbinden met de netwerken, maar na een herstart is het probleem weer hetzelfde. :(

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Is dat na een slaapstand toevallig? Windows kan namelijk de netwerkkaarten uitzetten om stroom te besparen. Kun je wellicht controleren. Het heet power saving mode.

U+

• Whatson
  • Niet online
Nee, alle andere netwerken zijn wel te zien, behalve mijn netwerken. Pas na verbinden met een zichtbaar netwerk ziet hij ze weer en kan ik verbinding maken

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ander kanaal proberen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Welke router/accesspoint heb je?
Hoe heb je beveiliging ingesteld?
Hoe staan de instellingen op je router/accesspoint (WiFi specifiek)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Whatson
  • Niet online
Aan de router(s) ligt het niet.

Het werkte voorheen wel gewoon.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Toch even een buurtscan maken m.b.v. bijvoorbeeld InSSiDer. Mogelijk zijn er wifi-netwerken bijgekomen, die op hetzelfde kanaal zitten.

Het ene kaartje is daar gevoeliger voor als het andere. Én de Linux driver kan mogelijk beter met storingen omgaan dan de Windows driver.
Verder is zo'n 1x1 (of 150 Mbit) kaartje als de AR9002WB-1NG ook niet echt een kanjer. Ik kan via Google geen enthousiaste gebruikers van dit adaptertje vinden. Ik zou, als dat kan, een ander wifi-kaartje in je laptop bouwen.

• Whatson
  • Niet online
Ik heb wel een WiFi repeater op hetzelfde kanaal met een andere ssid. (Linksys E1000 met DDWRT)

Lijkt erop dat hij over zijn nek gaat als deze is ingeschakeld bij opstarten... andere pc's en telefoons werken gewoon goed met beide accesspoints. (en deze laptop tot voor kort ook)

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 26-05-2014 22:58 ]

Pagina: 1