Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe apparatuur voor netwerk aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 10:53
Momenteel heb ik de standaard Wifi-router van UPC (Thomson) op 2.4 Ghz in de meterkast staan en werkt de Horizon tv box als accespoint op5 Ghz.

Beiden broadcasten hetzelfde SSID en dit loopt goed.

Nu wil ik op de bovenste verdieping een accespoint plaatsen, die op beide frequenties broadcast, binnen hetzelfde SSID.

Ik heb eerder een slecht werkend accespoint gehad, waardoor het roamen niet goed verliep (laptop bleef de slechtst uitzendende wifi-signaal pakken als je van kamer veranderde).

Het accespoint kan ik bedraad aansluiten op de bovenste verdieping (via de switch achter de Thomson UPC router).
Vereiste is dat het accespoint géén repeater is (halvering snelheid) en dat het accespoint ook bedrade aansluitingen biedt.

Welk accespoint adviseren jullie, in de middenklasse (lagere) prijsrange.

En verder moet ik mijn 8-poorts switch vervangen.

- ik heb geen POE aansluitingen tot nu toe (komt wellicht ivm toekomstige netwerk camera).
- ik hoef niks te managen op de switch
- ik wil wel dat er één poort absolute voorrang krijgt op de andere poorten, omdat daar mijn NAS aan hangt.

Welke switch raden jullie aan?

• dagizmo
Small bump.

Kortgezegd dus op zoek naar een goede accespoint en switch voor ongeveer 120 euro.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
En wat heb je zelf al nagezocht?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Ik heb zelf deze Switch Netgear 24 Poorts JGS524 en daarvoor de 8 poort variant.
Zo ver ik weer is het nergens voor nodig om je NAS voorrang te geven, dat doe ik ook niet bij mijn Server.

Maar welke voorrang heb je het over, downloaden van Internet of gewoon intern?
Zoek je niet per ongeluk een router ipv Switch?

Accespoint weet ik niet die heb ik ook niet ik heb zo veel mogelijk bedraad.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Roaming (overspringen naar het SSiD met het sterkste signaal) binnenshuis gaat altijd slecht. Dat probleem blijf je houden ongeacht welke router je aanschaft. De wifi-adapters zullen in het algemeen zolang mogelijk de associatie met de router/accesspoint, waarmee ze in eerste instantie verbonden zijn, proberen in stand te houden. Ook al is dat die met het zwakste signaal.

Het enige dat een beetje helpt is de "Agressiviteit bij roamen" van je wifi-adapter op "hoogste" in te stellen.
Bij Intel kaartjes gaat dat, bij andere merken weet ik niet.

Telefoons en tablets hebben veelal geen roaming instelling.

• dagizmo
Met voorrang bedoel ik dat het volgens mij zo is, dat je poorten prioritering kunt krijgen/geven voor onderling verkeer. Aan die poort van de switch wil ik de NAS hangen.

Qua accespoint (die achter de switch komt te hangen) dacht ik aan de pricewatch unsorted: D-Link DAP-2310 Wireless N Access Point

Is dit wat?

De LAN-verbindingen zijn gigabit verbindingen en de draadloze tot 300 MB/s.

Qua switch denk ik aan één van deze:
pricewatch: Netgear Prosafe GS108P
pricewatch: Netgear Prosafe GS108PE
pricewatch: Netgear Prosafe GS108T-100
pricewatch: Linksys SE2800

Qua switches kan ik echter slecht de verschillen duiden (behalve de POE poorten en de ene heeft een SFP poort (die ik niet nodig heb).

[ Voor 7% gewijzigd door dagizmo op 26-05-2014 19:49 ]

Pagina: 1