Toon posts:

[PS4] Externe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een extra harde schijf voor mijn PS4.
Zo n00b als ik ben heb ik geen idee waar ik op letten en welke ik moet kopen >:)

De vereisten:
- minimaal 500GB
- Maximaal 1TB
- €60-125

De reden waarom ik een extra HD wil kopen is omdat ik een aantal games uit de playstation store heb gekocht en daarom wil ik graag mijn aankopen veilig stellen.

Mocht de playstation store ooit besluiten om een game die ik toevallig gekocht heb uit de store te verwijderen, dan zou dit betekenen dat ik deze niet meer kan re-downloaden/re-installeren. Met een extra externe HD heb ik deze altijd nog op mijn harde schijf staan waarna ik de game alsnog kan blijven spelen.

Bedankt alvast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Stel je vraag gewoon in het PS4 topic? Die is er niet voor niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:49:
Stel je vraag gewoon in het PS4 topic? Die is er niet voor niks. :)
Waar kan ik die vinden? Ik dacht dat ik hier op de juiste plek was aangezien ik in het subforum 'Games >Hardware' postte. Aangezien playstation/sony hier een veel besproken onderwerp is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
De PS4 ondersteunt externe HDD's enkel en alleen om video opnames te exporteren, die je met de shareknop en Share Factory hebt gemaakt.

Het is onmogelijk om de externe HDD te gebruiken voor andere zaken zoals media afspelen (eigen video, muziek, foto's) of games opslaan/afspelen.

Het is dus momenteel nutteloos om een externe HDD aan te schaffen voor je PS4.

De PS4 topic staat vrijwel altijd bovenaan en is makkelijk te vinden.

[PS4] PlayStation 4 - Deel 3

[ Voor 9% gewijzigd door ASNNetworks op 24-05-2014 11:14 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASNNetworks schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:13:
De PS4 ondersteunt externe HDD's enkel en alleen om video opnames te exporteren, die je met de shareknop en Share Factory hebt gemaakt.

Het is onmogelijk om de externe HDD te gebruiken voor andere zaken zoals media afspelen (eigen video, muziek, foto's) of games opslaan/afspelen.

Het is dus momenteel nutteloos om een externe HDD aan te schaffen voor je PS4.

De PS4 topic staat vrijwel altijd bovenaan en is makkelijk te vinden.

[PS4] PlayStation 4 - Deel 3
Maar het is toch wel mogelijk om een externe HDD te nemen en daar een backup van de huidige HDD op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Maar het is toch wel mogelijk om een externe HDD te nemen en daar een backup van de huidige HDD op te zetten?
Nee.

Je kan je save files kopiëren naar je externe HDD, meer kan je niet backuppwn. Alle games kun je opnieuw downloaden via de Store namelijk. Overigens is het kopiëren van save files ook niet altijd nodig, gezien PS+ automatisch save files naar de cloud uploadt.

[ Voor 35% gewijzigd door ASNNetworks op 24-05-2014 11:37 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 19:46

BM

Moderator Spielerij
Dit past zoals reeds gemeld prima in het algemene PS4 topic.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.