Beste mensen,
Al enige tijd ben ik aan het kijken om mijn router van SITECOM als Acces point te gebruiken.
Ik heb een modem van CISCo van ziggo in mijn meterkast zitten.
Daar is een UTP kabel naar eerste etage getrokken.
Op de eerste etage heb ik een router van SITECOM die zend WIFI uit zodat ik op de eerste en derde etage WIFI kan gebruiken.
Nu wil ik een netwerk hebben zodat ik niet met mijn tablet etc op een andere SSID moet aanmelden.
Huiskamer B.V. ziggohuis ssid en eerste etage ziggositecom.
Ik wil mijn internet op een netwerk dus ik heb gekeken op internet maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Mijn idee: Sitecom inloggen, dan DHCP uitzetten , UTP in LAN (ipv WAN) IP aanpassen buiten de DHCP range van ziggo modem, SSID veranderen in ziggohuis.
Maar toch doe ik iets niet goed denk ik.
Ik wil ook met de pc op de eerste mijn pc in de huiskamer kunnen benaderen.
Alvast bedankt voor de moeite.
En een uitleg in babytaal
Al enige tijd ben ik aan het kijken om mijn router van SITECOM als Acces point te gebruiken.
Ik heb een modem van CISCo van ziggo in mijn meterkast zitten.
Daar is een UTP kabel naar eerste etage getrokken.
Op de eerste etage heb ik een router van SITECOM die zend WIFI uit zodat ik op de eerste en derde etage WIFI kan gebruiken.
Nu wil ik een netwerk hebben zodat ik niet met mijn tablet etc op een andere SSID moet aanmelden.
Huiskamer B.V. ziggohuis ssid en eerste etage ziggositecom.
Ik wil mijn internet op een netwerk dus ik heb gekeken op internet maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Mijn idee: Sitecom inloggen, dan DHCP uitzetten , UTP in LAN (ipv WAN) IP aanpassen buiten de DHCP range van ziggo modem, SSID veranderen in ziggohuis.
Maar toch doe ik iets niet goed denk ik.
Ik wil ook met de pc op de eerste mijn pc in de huiskamer kunnen benaderen.
Alvast bedankt voor de moeite.
En een uitleg in babytaal