Sony MZ-R900

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik ben van plan de onderstaande minidisc te gaan kopen Sony MZ-R900
Allemaal leuk en aardig, ik kan alleen een paar gaatjes (ingangen) niet thuisbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/front.jpg
Oke Duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/w.jpg
Hier bij "open" zal de accu zich moeten bevinden?

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mzr900/s.jpg

Oke, om deze image gaat het /\. Hier zitten in het midden dus 3 gaatjes. Ik wilde weten waar het voor dient, maar ik kan het nergens vinden. Het lijkt me geen line in/out of iets dergelijks.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik kan me toch niet voorstellen dat het niet in de handleiding staat :)

Maar er zal wel 1 uitgang en 1 ingang zijn, denk je ook niet?

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ik weet wel dat er bij dat open wel een accu zit zoals je al zei. en een line in / out zal het niet wezen want die zit aan de andere kant. misschien iets met de stroom toevoer te maken??? omdat er rechts ook 3 volt aangesloten kan worden

mijn pc

Verwijderd

Daar kun je een batterij aan hangen in zo'n hulsje (Weet nie hoe ik et moet noemen). Die gele aansluiting is voor de adapter.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoe groot zijn die dingen eigenlijk?

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 12:54 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat het niet in de handleiding staat :)

Maar er zal wel 1 uitgang en 1 ingang zijn, denk je ook niet?
Ja, ik wil wel ff weten wat ik koop :). Ingang en uitgang staat op een van de bovenstaande plaatjes. De rode (mic) en de witte (optical in). De zwarte (afstandsbediening en hoofdtelefoon)
Maar die middelsyte 3 op het onderste plaatje.... :?

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 12:57 schreef Smetske het volgende:
Daar kun je een battery aan hangen in zo'n hulsje (Weet nie hoe ik et moet noemen). Die gele aansluiting is voor de adapter.
Aha, bedankt. Weetje toevallig of die (dat "batterijen hulsje") erbij geleverd word standaard?

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
een batterij in een hulsje??? die kun je toch ook gewoon in de batterij dinges doen.
ik neem niet aan dat je een extra accu aan de buitenkant kunt doen??

mijn pc

Verwijderd

Ik heb de MZ-R91 en daar zat zo'n ding bij.

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 12:57 schreef dennisdotcom het volgende:
Hoe groot zijn die dingen eigenlijk?
De nodige info:

The MZ-R900 mindisc recorder replaces the highly successful MZ-R90, it features the newly developed "MDLP", this allows for up to up to 320 minutes of stereo recording using ATRAC3 compression.
MDLP recording and playback
G-PROTECTION JOG PROOF
New Redesigned carry case with belt clip
Personal Disc Memory for 20 discs (Sound preset memory)
Up To 66 hours playback time (LP4 with AA+NH-14WM)
7 Step speed/pitch control (80-110%)
Tone Controls
Sampling Rate Converter
Synchro-Recording Function
Disc editing while playback and recording
CD TEXT Recording
One-Touch fast disc ejection
Name Bank for 600 characters of most used text
Digital Record Level
Built in Alarm function
Automatic end search option
80.0 x 20.5 x 75.5mm

Je hebt em ook in het blauw trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.com/media/sony_mz_r900.jpg

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 12:59 schreef Rusky het volgende:
een batterij in een hulsje??? die kun je toch ook gewoon in de batterij dinges doen.
ik neem niet aan dat je een extra accu aan de buitenkant kunt doen??
Het is me nu wel duidelijk. De accu gaat gewoon in de minidisc. Als je i.p.v. de accu de batterij wil gebruiken kun je die dus in een bepaald "hulsje" aan de MD klikken. Weet iemand of je ze ook allebei kunt gebruiken (tegelijkertijd) om een nog langere speeltijd te kunnen bereiken?
Up To 66 hours playback time (LP4 with AA+NH-14WM)
Mischien dus wel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb 'm een paar keer in m'n handen gehad, en die rode en blauw zijn _lelijk_. Waarom? Omdat ze een smerig geel/groenig display hebben. De zilveren uitvoering heeft gewoon een blauw/grijzig display en dat ziet er stukken beter uit.

Ik twijfel nog omdat ik nog een goeie minidisc walkman heb, maar als ik een nieuwe koop dan wordt het de R900 :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 13:02 schreef EvilFox het volgende:
Het is me nu wel duidelijk. De accu gaat gewoon in de minidisc. Als je i.p.v. de accu de batterij wil gebruiken kun je die dus in een bepaald "hulsje" aan de MD klikken. Weet iemand of je ze ook allebei kunt gebruiken (tegelijkertijd) om een nog langere speeltijd te kunnen bereiken?
[..]

Mischien dus wel
Kijk even op www.minidisc.org, want daar vind je reviews en alles wat je wil over elke soort player/recorder. Over R900 is veel geschreven inclusief foto's etc :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 13:04 schreef Exirion het volgende:
Ik heb 'm een paar keer in m'n handen gehad, en die rode en blauw zijn _lelijk_. Waarom? Omdat ze een smerig geel/groenig display hebben. De zilveren uitvoering heeft gewoon een blauw/grijzig display en dat ziet er stukken beter uit.

Ik twijfel nog omdat ik nog een goeie minidisc walkman heb, maar als ik een nieuwe koop dan wordt het de R900 :9
Oke, Dan word het dus een grijze... :)

Verwijderd

Ja je kunt ze bijde tegelijk gebruiken.

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 13:05 schreef Exirion het volgende:

[..]

Kijk even op www.minidisc.org, want daar vind je reviews en alles wat je wil over elke soort player/recorder. Over R900 is veel geschreven inclusief foto's etc :)
Oke, je kunt de accu en batterij dus in combinatie met elkaar gebruiken. Klik hier voor info.
Op zondag 10 juni 2001 13:06 schreef Smetske het volgende:
Ja je kunt ze bijde tegelijk gebruiken.
inderdaad

• F0kke
Maar dat "aanklikbaar batterijen hulsje" wordt gewoon standaard meegeleverd?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

ik samen met mijn broertje op zoek naar 2 goede md-spelers en het komt inderdaad neer op deze of een r-z91.

drie vragen echter:

de r-z91 kost zo'n 600, wat kost de 900?
is de 900 een beetje leverbaar want ik heb hem nog nergens gezien?
wat is het verschil nu echt tussen de 91 en de 900. beide zijn klein en ongeveer even licht. dus is de 900 zijn meerprijs ook waard?
en minidisc.org is inderdaad een erg goede site met veel info en links naar andere sites met reviews

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 15:11 schreef Fisico het volgende:
ik samen met mijn broertje op zoek naar 2 goede md-spelers en het komt inderdaad neer op deze of een r-z91.

drie vragen echter:

wat is het verschil nu echt tussen de 91 en de 900. beide zijn klein en ongeveer even licht. dus is de 900 zijn meerprijs ook waard?
en minidisc.org is inderdaad een erg goede site met veel info en links naar andere sites met reviews
Waarom zou je de R91 kopen?? De R900 is iets duurder (799 gulden) en heeft veel meer mogelijkheden. O.a. 2 keer zo lang op kunnen nemen en langere speeltijd op de accu. Lees de reviews die ik net noemde eens...

• F0kke
Op zondag 10 juni 2001 15:11 schreef Fisico het volgende:

drie vragen echter:

De MZ-R91 heeft geen MDLP (MiniDisc LongPlay) Technologie. De MZ-R900 heeft dat wel. Met deze technologie is het mogelijk om 4x zoveel op een MD te zetten als voorheen. als je een 80 min MD hebt is het dus in principe mogelijk om daar 320 min op te krijgen. Omdat de muziek gecomprimeerd moet worden gaat dit wel ten koste van de geluidskwaliteit.

Je hebt 3 standen in de MZ-R900.

-1: "Stereo" (normaal) 74/80 min
-2: "MDLP 2" 144/160 min
-3: "MDLP 4" 288/320 min

"1" Is de normale kwaliteit zoals we die gewend zijn van de cd's.
"2" Is dus met MDLP technologie. Nu moet ik zeggen dat het kwaliteitsverschil tussen "1" en "2" nihil is.
"3" Heeft een vrij goed hoorbaar verschil met "1" en "2". (Slechtere kwaliteit dus)

Alle MD's die typenummers hebben onder de 100 hebben geen MDLP Technologie. bv: MZ-R35, MZ-R55, MZ-R70, MZ-R90, MZ-R91

Alle MD's die typenummers hebben boven de 100 hebben dus wel MDLP technologie. bv: MZ-R700, MZ-G750, MZ-R900

Kijk hier even voor vrij goedkope prijzen.

Kijk hier even voor superveel info.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op zondag 10 juni 2001 15:14 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waarom zou je de R91 kopen?? De R900 is iets duurder (799 gulden) en heeft veel meer mogelijkheden. O.a. 2 keer zo lang op kunnen nemen en langere speeltijd op de accu. Lees de reviews die ik net noemde eens...
ik heb op de sites gekeken en daar waren ze wel erg positief en op alle vlakken is ie beter dus is het wel duidelijke waar mijn voorkeur naar uitgaat.

reden voor de 91 zou die 100 gulden zijn. 599 voor de 91 en 699 voor de 900 bij minidiscworld en bij 100 gulden is dat geen goede reden dacht dat het meer zou zijn

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb de MZ-R90, en daar was standaard een batterijhulsje meegeleverd...

Ik moet zeggen dat i.c.m. met de accu dat ding erg lang meegaat! :9

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
Heel simpel..

die gele ingang is voor je adapter om hem op te laden..
die andere gaten zijn om een zogenaamd "external battery pack" op aan te sluiten, = het al eerder genoemde "doosje" waar 2 penlights in kunnen die je er dus aan schroeft... hij wordt dan wel een stuk groter.. maar gaat wel retelang mee!!

>:)
ik hoop dat je vraag beantwoord is..
cya, -=[Fried]=-

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
yep 3e gat in het midden is waar de schroefdraad in komt te zitten.
PS ik heb de mz-r91 als je op de accu speelt doet hij het ongeveer 7,5 uur en als je alleen de batterij gebruikt dan 12 uur. samen daarintegen speelt hij 29 :9~ uur! *D

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

R900 is iets groter dan R90/91....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 22:43 schreef normal888 het volgende:
R900 is iets groter dan R90/91....
Niet waar.. Ik heb ze allebei naast elkaar in m'n handen gehad, en zelfs volgens de specs zijn ze even groot. De 900 is zelfs iets kleiner.

R900: 78.9x72.0x17.1 volume 97.1
R90 : 78.9x72.0x17.3 volume 98.3

• Chiron
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mijn broertje heeft hem, dat klepje met 'open' is idd voor de accu, en die 3 knopjes daar kan je een soort extern bakkie aan hangen waar een penlite in past voor xtra batterijcapaciteit

best wel geinig dingetje maar ik vind hem belachelijk duur voor wat je ervoor krijgt,
heb er beetje het 'nokia 8850' gevoel bij

zou hem zelf niet kopen, mzr91 is ook prima

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

idd de Sony MZ-R900 lijkt mij ook errug goed maar ja 700 piek is mij errug veel dus wie o wie levert hem het goedkoopst ???????

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 11 juni 2001 00:55 schreef ShadowBumble het volgende:
idd de Sony MZ-R900 lijkt mij ook errug goed maar ja 700 piek is mij errug veel dus wie o wie levert hem het goedkoopst ???????
700 piek is al goedkoop! Officieel is ie 825 en meestal 799.

Verwijderd

Ik heb de mzr900 ook besteld.. in 't blauw :P ..

Alleen #@!$#$%$@!@#$ minidiscworld heeft 'm nog steeds niet geleverd, terwijl ze zeiden dat ie op voorraad was.. :( :( :(

• F0kke
Op maandag 11 juni 2001 12:54 schreef Agijsbro het volgende:

Alleen #@!$#$%$@!@#$ minidiscworld heeft 'm nog steeds niet geleverd, terwijl ze zeiden dat ie op voorraad was.. :( :( :(
Int blauw??? Weetje al welke kleur de display dan is???!!!

• F0kke
Op maandag 11 juni 2001 12:54 schreef Agijsbro het volgende:

Dan moet je meteen eventjes bellen!!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 21:06 schreef EvilFox het volgende:
Int blauw??? Weetje al welke kleur de display dan is???!!!
Een smerig kleurtje ja ;)

Pagina: 1