Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RPi] Python script "500 Internal Server Error"

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Ik probeer deze tutorial te volgen: deel 1, deel 2.

Samengevat: Temp van een DS18B20 sensor uitlezen met Python script, wegschrijven in sqlite3 database. Ophalen met Python script, en showen in browser.

Ik krijg het echter niet werkend. Ik heb netjes alle stappen gevolgd. Als ik die monitor.py aanroep in de browser dan krijg ik een "500 Internal Server Error" te zien. Als ik webgui.py aanroep dan zie ik "No data found". Ik heb de database (templog.db in /usr/lib/cgi-bin/) al op alle mogelijke manieren ge-chmod en ge-chown'ed, maar het wil maar niet werken :S

Iemand een ingeving? De 2 .py scripts staan in /usr/lib/cgi-bin/.
Hier de inhoud van de twee scripts:
monitor.py
webgui.py

In de terminal kan ik de temperatuur gewoon uitlezen. Het hello world py script werkt ook goed. Aan de sensoren, of aan Apache ligt het dus niet lijkt mij.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2014 09:46 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
De rechten op /var/www/ stonden niet goed 8)7

Bash:
1
sudo chown -R www-data:www-data /var/www
did the trick

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tip voor de volgende keer, 500 internal server error is precies wat het is. Er is daadwerkelijk iets mis gegaan op de server. In dat geval kun je vaak het beste even in de logs kijken. Vaak is in /var/log/apache2/error.log wel te zien wat er exact aan de hand is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'