Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Een tijd geleden hebben we iemand in de familie een Nexus 10 cadeau gegeven en was ik zwaar onder de indruk van de tablet. Deze wilde ik zelf eigenlijk ook. Nu is de tijd daar voor mij om ook een 10" tablet aan te schaffen maar zit ik zwaar in dubio.
De Nexus 10 is inmiddels ruim anderhalf jaar oud. Specs zijn prima, maar zeker niet meer cutting edge. Maar er is geen enkele andere tablet die zo prestreert met stock-android. Samsumg maakt allemaal gedrochten met knoppen en touchwizz bloatware en andere tablets kunnen niet aan de snelheid tippen van de nexus 10.
Of wel?
Het probleem is dat ik het idee krijg dat Google voorlopig zeker niet met een nieuwe nexus 10 gaat komen, dus wat moet ik dan kopen?
Wie kan mij een goede tablet aanraden die aan de volgende specs voldoet:
10"
(bijna) stock-android
goede specs

Of moet ik het feit dat de nexus 10 zo oud is uit mijn hoofd zetten en deze gewoon aanschaffen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
Als ze een opvolger gaan aankondigen dan zullen ze dat hoogst waarschijnlijk op de Google I/O gaan doen die eind juni plaatsvind (over een maand dus). Dat de Nexus 10 al praktisch nergens meer te koop is doet vermoeden dat ze de voorraden aan het uitverkopen zijn en dat er iets nieuws gaat komen. Overigens zal er de nodige tijd zitten tussen de (mogelijke) aankondiging en dat het apparaat daadwerkelijk verkrijgbaar is dus met een beetje pech ben je zo twee maand verder.

Als ik nu rond kijk lijkt mij de Samsung Galaxy Note 10.1 2014 een goed alternatief voor de Nexus 10. Beide hebben een 10" scherm met een resolutie van 2560x1600. De Note 10.1 is echter een stuk lichter en compacter en heeft als extra ook nog eens een S-Pen/stylus. Als je hem update naar Android 4.4, een aantal Samsung apps uitschakelt (of je root het toestel en verwijdert ze) en dan een andere launcher installeert zoals bijvoorbeeld Google Now Launcher of Nova Launcher dan kom je al heel erg in de buurt van de stock Android ervaring en zul je qua prestaties echt niet te klagen hebben.

De Note 10.1 2014 is op dit moment bijna even duur als de Nexus 10 mits je hem bij de MediaMarkt koopt. Van die €399 krijg je namelijk nog €100 retour via Samsung (zie https://www.samsung.com/n...ils.html?id=64BLAUR9LZTJZ) dus netto betaal je €300 voor de Note 10.1 2014. De aanbieding van de MediaMarkt zal denk ik na vandaag of morgen aflopen (dan zal die waarschijnlijk weer €50 duurder worden) en is alleen geldig op het 16GB model maar gelukkig kun je de opslag nog uitbreiden met Micro-SD kaartjes.

Ik zie nu trouwens dat de actie sinds 19 mei ook voor de 32GB versie geldt maar die is bij de deelnemende winkels toch zo'n €100 tot €150 duurder en daarom minder interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorick op 24-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank je Jorick. Dat is echt een mooie aanbieding, gelijk geregeld.

Sowieso denk ik dat je bij zo goed als alle tablets (van enige importantie) vrij eenvoudig aan custom roms kunt komen die naar stock neigen. Al zal ik dat met de Note niet snel doen omdat ik die echt voor de pen ook koop dan.
En eens uitvogelen hoe ik mijn tv ermee kan laten communiceren want die is ook van samsung.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:01

E-B

Je zegt niets over je budget, al eens (of ook) naar de Sony Z2 gekeken? :)

Die is wel aanmerkelijk duurder in aanschaf ten opzichte van bijvoorbeeld de Note 10.1 en hij blijft iets achter in resolutie maar biedt weer andere voordelen (IPS scherm, Radio, NFC, Miracast, water en stof afstotend).

Hier staan ze naast elkaar, misschien heb je daar iets aan?

Persoonlijk heb ik het niet zo op Samsung (meer). Sony is voor mij ook nieuw maar ik heb wel mijn zinnen op deze tablet gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
De Z2 is wat mij betreft inderdaad de meest interessante high-end 10" Android tablet, maar je betaalt er dus wel voor.

Bij de buren (HWI) waren ze wel redelijk te spreken over de Gigaset QV1030, misschien kun je daar nog naar kijken?

Verder heeft LG ook nog een 10" G Pad aangekondigd, maar daar is volgens mij nog weinig over bekend.

Ik ben ook al enige tijd aan het kijken naar een 10" (liefst stock Android) tablet, maar hoop nog steeds op een nieuwe Nexus. Jammer dat dit formaat een beetje het ondergeschoven kindje lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
ben toch gezwicht voor de Mediamarkt. Voor €257,- de nexus 10 32gb opgepikt. Kijk nu net pas in de pricewatch en zie at de 16gb normaal zoveel kost en de 32gb versie normaal €100,- duurder is, dus volgens mij heb ik een goede deal. :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1