Graag advies aanschaf Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09-2023
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijd geinteresseerd om een macbook aan te schaffen.
Echter vind ik de prijs wel erg aan de hoge kant.
Ik heb nu bij Ebay de mogelijkheid om via een betrouwbare verkoper een helemaal nieuwe Macbook Pro Retina (release october 2013)Met iris graphics, 126 ssd en 4gb Ram te kopen. De totale prijs incl verzenden komt neer op 1000 euro. Hiermee dacht ik een goede deal te hebben !?. Echter nu begin ik weer te twijfelen of ik niet voor een 8gb variant moet gaan. Dit met name door de ''future proof'' verhalen met betreft 8gb ram die ik op het internet lees.
Alleen wanneer ik voor een 8gb ram variant ga, moet ik dit gaan doen via een andere verkoper waardoor ik waarschijnlijk flink wat duurder uit zal zijn dan met deze deal.

Dus mijn vraag luid ; Wat zouden jullie doen ? gaan voor de goede deal maar dan wel met 4gb ram, of toch meer betalen en dan met 8gb ram ?
Ik gebruik overigens geen zware photo editing programma's maar wel zou ik regelmatig games als Diablo3 en League of Legends willen spelen.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
4GB is prima voor die spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vitoo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 03:41:
Echter vind ik de prijs wel erg aan de hoge kant.
Ik heb nu bij Ebay de mogelijkheid om via een betrouwbare verkoper een helemaal nieuwe Macbook Pro Retina (release october 2013)Met iris graphics, 126 ssd en 4gb Ram te kopen. De totale prijs incl verzenden komt neer op 1000 euro. Hiermee dacht ik een goede deal te hebben !?
Als diezelfde laptop >1200 euro is in de Pricewatch (check dat eerst), dan vraag ik me sterk af of dat een nieuwe Macbook pro is. Dit soort aankopen zou ik erg mee uitkijken.

Plaats evt een link naar de advertentie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16

4POX

Everybody is wired

Zit de verzender buiten Europa? Reken dan maar op 21 procent BTW en de rest.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
gambieter schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 04:04:
[...]

Als diezelfde laptop >1200 euro is in de Pricewatch (check dat eerst), dan vraag ik me sterk af of dat een nieuwe Macbook pro is. Dit soort aankopen zou ik erg mee uitkijken.

Toevallig zag ik een paar dagen geleden dit zelfde macbook pro retina base model in een aanbieding voor 1194 euro bij de mediamarkt groningen. ;)
Dit schijnt een betrouwbare verkoper te zijn en de producten zijn idd nieuw. De macbooks worden verstuurd vanuit Engeland dus verder geen extra kosten. Hierbij een link :
http://www.ebay.co.uk/itm...eName=ADME:L:COSI:GB:1123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58
Vitoo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:37:
[...]

Toevallig zag ik een paar dagen geleden dit zelfde macbook pro retina base model in een aanbieding voor 1194 euro bij de mediamarkt groningen. ;)
Dit schijnt een betrouwbare verkoper te zijn en de producten zijn idd nieuw. De macbooks worden verstuurd vanuit Engeland dus verder geen extra kosten. Hierbij een link :
http://www.ebay.co.uk/itm...eName=ADME:L:COSI:GB:1123
Vroeg wel eens een topic voorbij zien komen met deze verkoper, waren inderdaad vrijwel allemaal goede ervaringen. Iemand nog recent iets gekocht bij deze eBay verkoper?

Nadeel is natuurlijk dat je maar 1 jaar garantie hebt en dat je er een engelse lader bij krijgt.

Geen problemen gehad met belasting of inklaringskosten oid?

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 24-05-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
En heeft deze dan een UK toetsenbord of een US international?
Ik zie het zo snel niet in de advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als ie nieuw 200 euro duurder is en je krijgt dan wel langer garantie is dat misschien toch slimmer..zeker op zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
Mr_gadget schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:46:
Als ie nieuw 200 euro duurder is en je krijgt dan wel langer garantie is dat misschien toch slimmer..zeker op zo'n bedrag.
Deze macbook is dus ook nieuw. Maar vinden jullie het een goede deal, 1000 euro voor een nieuwe Macbook Pro Retina base model ? Dus wel maar met 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58
Vitoo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:04:
[...]

Deze macbook is dus ook nieuw. Maar vinden jullie het een goede deal, 1000 euro voor een nieuwe Macbook Pro Retina base model ? Dus wel maar met 4gb.
€1000 is een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
de deal is prima, maar je hebt 1 jaar minder garantie, je hebt een engelse lader en het is nou ook niet echt duidelijk wat voor toetsenbord je hebt. Ik weet nou niet of het met dat mee gerekend dan een prima deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
Als het een engels toetsenbord zou zijn vind ik dat ook niet zo erg.. het is wel gewoon qwerty.
Betreft de engelse lader, ja dat is idd minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

gambieter schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 04:04:
[...]

^^ Dit.

De adviesprijs (lees: Apple's prijs) voor dit model is in Nederland 1329 EUR incl BTW. Halen we daar de BTW af dan kom je op een prijs van 1098 EUR. Op Apple hardware zit doorgaans een bijzonder lage marge (lees: aanzienlijk minder dan 10%), dus een inkoopprijs van onder de 1000 EUR is niet aannemelijk.

edit:
Volgens pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 4GB 128GB is dit model tegenwoordig 1199 EUR incl BTW.

Ik heb de advertentie bekeken en het gaat inderdaad om GBP.

[ Voor 29% gewijzigd door Whieee op 24-05-2014 18:42 . Reden: typo's all the way ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is 849 pond (zie de link Vitoo in "Graag advies aanschaf Macbook"), dat is ongeveer €1050, dus niet €1000. Daarnaast zal verzending naar Nederland niet gratis zijn. Minder garantie, die je via Groot-Brittannie moet afhandelen, en de verkoper is Amerikaans als ik een beetje rondkijk?

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 24-05-2014 18:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
gambieter schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:40:
Het is 849 pond (zie de link Vitoo in "Graag advies aanschaf Macbook"), dat is ongeveer €1050, dus niet €1000. Daarnaast zal verzending naar Nederland niet gratis zijn. Minder garantie, die je via Groot-Brittannie moet afhandelen, en de verkoper is Amerikaans als ik een beetje rondkijk?
Klopt helemaal :) Ik heb de prijs van 850gbp afgedongen naar 780gbp plus 30 gbp aan verzendkosten,
maakt een totaal van 810gbp oftewel omgerekend 1000 euro.
Maar dat deze verkoper betrouwbaar is geloof ik wel.. ik zit persoonlijk meer met feit dat ik dan maar 4gb aan ram heb en dat is de reden dat ik twijfel over deze deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vitoo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:01:
Als het een engels toetsenbord zou zijn vind ik dat ook niet zo erg.. het is wel gewoon qwerty.
Betreft de engelse lader, ja dat is idd minder handig.
Dat is geen enkel probleem, het opzetstukje van de oplader kun je vervangen. of met een andere kabel , afhankelijk wat je wilt.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/810017.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 24-05-2014 19:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Vitoo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:59:
[...]

Klopt helemaal :) Ik heb de prijs van 850gbp afgedongen naar 780gbp plus 30 gbp aan verzendkosten,
maakt een totaal van 810gbp oftewel omgerekend 1000 euro.
Maar dat deze verkoper betrouwbaar is geloof ik wel.. ik zit persoonlijk meer met feit dat ik dan maar 4gb aan ram heb en dat is de reden dat ik twijfel over deze deal.
Ik ben toch benieuwd waar hij die MacBooks vandaan haalt als een verkoopprijs van 780 GBP voor hem nog rendabel is. Daarnaast ben ik benieuwd wat voor VAT/BTW loophole hij gebruikt.

De goedkoopste prijs in Nederland incl BTW laat zich omrekenen naar ongeveer 970 GBP, diezelfde prijs excl BTW rekent om naar 801 GBP. Dat zijn verkoopprijzen. Tel daarbij op dat Apple behoorlijk lage marges hanteert en de inkoopprijs zal daar normaal gesproken niet ver vandaan zitten.

In mijn optiek zijn er 3 mogelijkheden:
1. deze verkoper levert in op deze verkoop
2. deze verkoper misbruikt een VAT loophole (en heeft uiteindelijk een heel kleine marge)
3. something's rotten in Britain.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:55
Om te reageren op je vraag, 4 gb is meer dan genoeg voor spelletjes.

Verder zou ik zeggen neem het risico niet en koop dat ding lekker hier.
Die garantie is het al waard, die wil je echt hebben, erg makkelijk om even naar de apple store te gaan om hem daar te laten fixen. Daarnaast is een bonnetje van de NL apple store een goede extra bij de eventuele verkoop.

Goede verkoper of niet, die €200 is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57
8gb lijk je niet nodig te hebben, en ja ga voor 2e hands in NL of gewoon in apple-stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In het buitenland gekochte MacBooks kun je gewoon in Nederland binnen de AppleCare termijn van 1 jaar binnen brengen voor garantie. Dus dat is ook geen issue. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zo niet meteen nakijken maar indien retina model vermoed ik dat alles op je moederbord gesoldeerd is en dus niets te upgraden valt.

Dat wetende vind ik 4GB vrij krap. Ook 125GB opslag is echt snel vol. Vol met programma's bedoel ik dan. Ik heb het dan nog niet eens over muziek of video.

Ter referentie. Mijn vriendin gebruikt al enkele jaren mijn oude Macbook. Dat is dan vooral internet en haar foto's. Ik had er destijds voor de snelheid een 60GB ssd in gestoken die ik op overschot had. Onlangs melding schijf vol dus maar vervangen door een 125GB voorlopig. Daarin zit 8GB ram. Mavericks geïnstalleerd van zodra die uit kwam.

Bedenk je vooral ook dat je zo'n dure computer echt lang in bedrijf kunt houden. Investering meer dan waard.

Edit: zou dit geen US model zijn? Dollar koers en vooral niet aangeven zou zijn business model verklaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Check ook eens bij Dixons, zonder applecare toch 3 jaar een zeer redelijke garantie waar ze bij de mediamarkt een fine punt aan kunnen zuigen.

Mocht je student zijn kun je geloof ik 8% korting krijgen.
Pagina: 1