Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Bij mijn bedrijf heb ik niet de mogelijkheid om vast internet aan te vragen, dit vanwege het ontbreken van een telefoonaansluiting en een kabelaansluiting.
Volgens mij is mobiel internet de enige oplossing.

Nu had ik een mooi abb. voor onbeperkt 3g internet. Maar de KPN heeft laten weten dat het abb. niet meer verlengt wordt.

Ik ben dus nu op zoek naar iets nieuws . Eerst dacht ik dat youfone de oplossing zou hebben, maar die gaan ook maar tot 2000mb.
De meeste mb's heb ik kunnen vinden bij t-mobile. (10.000 voor 30 euro p/m)
De enige echt onbeperkte die ik kon vinden was van Ronin, met een snelheid van 14,4 mb voor 50 euro p/m

Heeft iemand anders nog een betere deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Ik denk dat je beter naar satellietinternet kunt gaan kijken, haal je betere snelheden mee(max 20Mbit down, 6Mbit up, afhankelijk van abonnement) en is onbeperkt.
Let wel op: de latency(ping) is wel hoger.

Wat betreft dat onbeperkt 3G abo, dat zou toch niet werken. Ze zouden je dan ivm veel dataverbruik afsluiten. Dat die onbeperkt-bundel(toevallig Surf&Mail?) niet verlengt, is niet waar. Die kun je automatisch aan en uit blijven zetten zolang je je oude abonnement maar hebt. Als je verlengt, nieuw abonnement neemt ben je hem wel kwijt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Kijk eens naar hi, iets duurder dan youfone, maar wel sneller internet

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06
Kun je daarnaast niet eens kijken naar de mogelijkheden om kabel en/of telefoon aan te laten sluiten?

Als je ergens helemaal achteraf in de polder zit is dat misschien wel lastig of onmogelijk, maar als er in de buurt wel aansluitingen zijn is het misschien wel simpeler dan je denkt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Volgens mij is KPN verplicht om op elk adres een telefoon aansluiting aan te leggen dus dan wordt het ADSL.

https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 24-05-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
jongetje schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:56:
Volgens mij is KPN verplicht om op elk adres een telefoon aansluiting aan te leggen dus dan wordt het ADSL.

https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/
Al een tijdje zijn ze niet meer verplicht om elk adres zomaar aan te sluiten.
Voorlopig is die plicht er nog wel als desbetreffende persoon een telefoonlijn wil aanvragen. Ze gaan dan kijken wat mogelijk is en sluiten dan in veel gevallen de telefoonlijn gratis aan. Je zit dan wel aan een jaarcontract vast.

Echter denk ik dat dit niet heel veel gaat verbeteren. De kans is groot dat de afstand tot de centrale groot zal zijn(Ze hebben het immers nu nog niet aangelegd). Daardoor zal TS weinig snelheid tot z'n beschikking hebben.

Wat betreft kabel, als je geluk hebt kan dat eventueel ook worden aangesloten. Echter, de kabelaars gaan wel erg moeilijk doen bij aanleg over grotere afstanden, je zult er wel flink voor moeten dokken.

Ik zou eerst contact opnemen met KPN en kabelaar(Ziggo?)wat de mogelijkheden zijn.

Het zou ook een mogelijkheid kunnen zijn om een straalverbinding te leggen met iemand die wel kabel/telefoonlijn heeft.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Onbeperkt" mobiel internet bestaat even niet meer tot de providers hun achterliggende infra op orde hebben (ze hadden daadwerkelijk niet verwacht dat hordes mensen primair 3G zouden gebruiken als defaultverbinding |:( ). Dus dat gaat geen optie zijn tot nader orde.

Wat wel? Hangt sterk af van aantal dingen die je niet met ons deelt:
- hoeveel data verbruik je daadwerkelijk per maand?
- waar zit je bedrijf? Hebben we het over stedelijk gebied maar onhandige locatie, of hebben we het over zeer dunbevolkt platteland? Of iets anders?

Hoezeer mobiele data nuttig is en prima inzetbaar is als backup zou ik nooit en te nimmer m'n bedrijf ervan afhankelijk willen maken, het is uiteindelijk allemaal best effort op een ranzig overboekt netwerk waardoor het regelmatig plat kan liggen. Daarom voel ik vooral voor wat timmie roept, KPN telefonieabo aanvragen. Daar geldt leveringsplicht. Als dat ding er ligt vervolgens DSL erover. Maar goed, als je in de stad zit en de buren hebben kabel/glas kan dat wat anders liggen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

We zitten in Delft in een verzamelpand. De enige manier waarop de KPN en het kan en wil aanleggen is tot voor aan het pand, waarbij de hele straat open moet. Omdat een busbedrijf hier ook gevestigd zit, draaien wij op voor de kosten van een alternatieve parkeerplek, gedurende 4 a 5 werkdagen.

De KPN legt dan de kabel aan tot aan de voordeur. Vervolgens moet ik dan nog ongeveer 400 meter door het pand heen om een kabel aan te leggen (hemelsbreed).

Dit wordt echt onbetaalbaar. Vooral omdat het een huurpand is en we welliht over 2 jaar al weer moeten verhuizen naar een grotere opslag.

Het enige waar wij internet voor nodig hebben is het bekijken van orders (verkoop gebeurt op een andere locatie, het bekijken van routeplanners en het uitdraaien van orders.

In principe zou dat theoretisch met een mobiele telefoon kunnen, maar een pc werkt wat sneller.
Maar gebruikt wel meer dataverkeer.

Vandaar dat mobiel internet mij de beste en goedkoopste oplossing lijkt.

Het KPN abb. hoorde bij een ebdrijf dat wij hebben overgenomen, omdat het abb. van naam veranderde werd het abb. niet meer toegestaan. (Dit was eerder wel beloofd, maarja mobiele telefoonproviders zijn niet echt klantgericht, dit is echter een ander verhaal en nu niet meer van toepassing.)

Ik ga eens kijken naar satellietinternet, hoewel die snelheden niet echt boeiend zijn, op het kantoor halen we ook maar 10mb/s en dat werkt ook prima.

Ik heb geen idee hoeveel data ik verbruik, dat is ook niet meer na te gaan. Laatst nieuwe pc's gekocht met windows 7. Vergeten de updates uit te zetten en ik was door mijn 2000mb van telefoon abb. heen.
Stom, dit had ik gewoon op kantoor moeten doen.

Ik denk dat we dan toch het beste voor dat ronin kunnen gaan, is behoorlijk snel en maar 50 euro per maand en wel werkelijk onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

J.S. Coolen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:56:
Ik ga eens kijken naar satellietinternet, hoewel die snelheden niet echt boeiend zijn, op het kantoor halen we ook maar 10mb/s en dat werkt ook prima.
Kijk maar eens naar http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite , misschien dat dat voldoet?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 24-05-2014 16:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
J.S. Coolen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:56:
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

We zitten in Delft in een verzamelpand. De enige manier waarop de KPN en het kan en wil aanleggen is tot voor aan het pand, waarbij de hele straat open moet. Omdat een busbedrijf hier ook gevestigd zit, draaien wij op voor de kosten van een alternatieve parkeerplek, gedurende 4 a 5 werkdagen.
Zit er nergens in dat pand een ISRApunt? Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk.

Alternatief is om te overleggen met de buren. Als hun isra een vrij aderpaar heeft daar DSL op aanvragen en met een straalverbinding naar jullie kantoor. Kost je een keertje 200 eur aan hardware maar dan heb je wel gewoon een volwaardige (V)DSL verbinding tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
@smiley, zoals eerder gezegd is er geen isra punt, bij de buren wel, maar dat is een bus bedrijf. Die gaat niet zijn aansluiting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Busbedrijf wil de factuur van 5 dagen stilstand bij jullie neerleggen -> Jullie leggen de factuur van de meerprijs voor internet bij hen neer...

M.a.w. het busbedrijf heeft geen poot om op te staan. Dit valt onder het bedrijfsrisico voor het busbedrijf. Jij hebt geen enkele relatie met het busbedrijf en KPN legt het aan. Als zij een probleem hebben, kunnen ze contact opnemen met KPN.

(geen juridische basis overigens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Is juridisch niet helemaal correct, dit gezien het feit dat het stuk straat deels van hun is.

Valt zeker niet onder bedrijfsrisico, wel onder inkomsten derving. Wat in mijn ogen niet helemaal onrealitisch is.
Ik zou het ook niet fijn vinden als ik een aantal dagen niet met mijn bedirjf door kan gaan, omdat iemand anders internet wil hebben.
Dit is inmiddels ook bevestigd door onze advocaat.

Zoals het er nu uit ziet is het sataliet internet de beste oplossing.

Alleen zijn al die bedrijven al zo rijk dat ze niet de moeite nemen om terug te bellen of hun e-mail te beantwoorden.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
8 GB bundel van KPN lijkt me ook voldoende? (4G)
http://www.kpn.com/zakeli...t/abonnementen/dongel.htm

Of nog goedkoper bij Vodafone:
https://www.vodafone.nl/z...paid&type=mobiel-internet

[ Voor 45% gewijzigd door Remko op 08-06-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
8GB is bij een pc niet zoveel hoor.
Pagina: 1