Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding maakt erg veel herrie

Pagina: 1
Acties:

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste tweakers,

Zojuist heb ik een computer samengesteld van allemaal nieuwe onderdelen, waaronder een Cooler Master GM G550M voeding. Deze maakt echter ontzettend veel lawaai.

Alle drivers uit het ASRock moederbord lijstje heb ik ondertussen geïnstalleerd, de GPU verwijderd, casefans uitgezet, cpu fan uitgezet om het probleem te lokaliseren en enkel de voeding blijft dan over als herriemaker.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit is op te lossen? Heb al veel rondgezocht op internet, waaronder tweakers, maar kan geen oplossing vinden.

p.s. de voeding blaast enorm hard, de lucht die eruit komt is echter kouder dan mijn handen

Groet,
Stephan

[ Voor 7% gewijzigd door Kunis op 24-05-2014 00:04 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn Cooler Master Silent Pro M2 620W is, ironisch genoeg, ook veruit het luidste van m'n PC, en volgens de sensors draait het ding op 1300 RPM waar op de plaatjes staat dat het ding tot 50% load op ~700 RPM moet draaien, en als ik het ding echt uitleef (paar uur alles voluit, meer dan 600W) gaat de fan ook niet harder draaien...

Als er dus antwoord op deze vraag is zou ik het ook graag willen weten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Kunis
@kuusj98
Vanmiddag heb ik een nieuwe voeding gekocht, een Corsair VS 550. Heb van te voren helaas geen onderzoek naar de voeding kunnen doen, maar deze maakt tenminste een geluid dat te verwachten valt. Nu is de computer tenminste weer goed stil.

Mijn advies aan jou is dus ook om eens een andere voeding te proberen. De Cooler Master voeding die ik had heeft denk ik een kapotte ventilator regelaar.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, volgens mij is dat geen geweldige voeding, maar ik kan het mis hebben. Het gros van wat Corsair nu maakt is nou niet bepaald gemaakt van hoogwaardige onderdelen.

People as things, that’s where it starts.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Allebei CWT en allebei CapXon toch? De overeenkomsten zullen groter zijn dan de verschillen. De Coolermaster heeft een standaard ballbearing Adda fan en de Corsair een standaard ballbearing Yate-Loon.

• Kunis
De Corsair VS 550 was de enige nog op voorraad dus had ik maar voor die gekozen. Tot nu toe bevalt het wel prima. Op de lange termijn weet je het natuurlijk nooit, maar deze voeding maakt in ieder geval een stuk minder geluid dan de XFX 550W.
Helaas is de Corsair voeding niet modulair, maar voor nu kon ik de onbenutte draden nog wegwerken in de ssd drivebay.
Pagina: 1