Kijk anders naar een Corsair H50/55/60/75/80(i)/100(i) etc. Zoek gewoon eens wat reviews op die de betreffende koelers specifiek testen.
Zijn gewoon goede wc setjes, wil je extra poespas dan kun je voor de i versie gaan, deze kun je aansluiten op een interne usb aansluiting en dmv software kun je b.v. rad/water temps uitlezen.
Zoals Keur0000 al aangeeft kan hij zijn cpu daar goed koel mee houden, zelf gebruik ik een vergelijkbaar model maar dan van Intel voor mijn 4770K @ 4.6Ghz en idle zit deze op +/- 30 tot Load(Prime) 54 graden bij een kamer temp van +/- 20 graden. En dat is met een single rad versie, een dual rad versie zou nog beter presteren denk ik.
Er van uitgaande dat je temp stijgt naarmate je kamer temp omhoog gaat kun je dat verschil er gewoon bij optellen. Dus 30 graden kamer temp bij mij zou 40 graden idle zijn tot 64 graden load simpel gezegd.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, een flinke goede 'tower' cooler van b.v. Noctua zit al snel op een euro of 60-70, ik had mijn Intel TS13x voor 67 euro, deze is vergelijkbaar aan de H55/60/75.
Ik heb een aantal van deze koelers geïnstalleerd op b.v. een 8350 en 8320, ik heb niet de moeite genomen om deze te overklokken omdat het niet mijn computers waren en ik ze gemaakt hebt voor andere mensen.
Wat de precieze temps waren durf ik echt niet te zeggen, ik weet wel dat bij de 8350 waar de H75 nog op backorder stond ik tijdelijk de stock fan gebruikt heb, deze was waardeloos imo, zeker bij wat test werk was deze hoorbaar, de max temp die ik gezien heb was 71 graden full load. Nadat de H75 binnen was kwam deze niet boven de 55 dus dat lijkt me redelijk.
Persoonlijk vind ik dat deze kant en klare wc setjes de toekomst hebben, de installatie is misschien iets meer werk maar het plezier dat je er aan overhoudt is groots. En het staat netter
[
Voor 26% gewijzigd door
prutser001 op 24-05-2014 10:05
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"