win 8 op intel T7250?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
kan ik de 64 bits versie van windows 8 op mijn laptop installeren met een intel core 2 duo T7250 processor?

er draait nu windows 8.1 32 bit op.

vroeger kon je met WEI / windows experience index ergens zien of je pc 64 bit capable was, maar met windows 8.1 heb je geen WEI meer..

ik eb dus wel prberen uit te vinden hoe ik er achter kom of de 64 bits versie er op draait, maar kan het niet vinden.

ik vraag me dan ook af waarom er nu de 32 bits versie op staat, misschien doordat ik de vista 32 bits versie heb geupgrade...

ik heb nu echter 64 bits windows nodig.

graag heb ik hier zekerheid over, voordat ik mijn bestaande installatie om zeep help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:52

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
alle core 2 duo processors zijn 64 bit volgens mij, en dat kon ik bij de eigenschappen van deze somputer ook wel zien, maar draait windows 8.1 er ook op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb eens geprobeerd om Windows 7 op een laptop te zetten met een CPU die geen 64 bit ondersteunde. Kreeg direct na het drukken op toets om de setup te starten een melding dat de setup niet verder kon gaan omdat er geen 64 bits CPU aanwezig was. Is het dus niet mogelijk, kan je de setup niet eens laden.
alle core 2 duo processors zijn 64 bit volgens mij, en dat kon ik bij de eigenschappen van deze somputer ook wel zien, maar draait windows 8.1 er ook op ?
64 bit is 64 bit. Heeft dan eigenlijk niets te maken met welke versie van Windows het is. Dus ja, heb je een 64 bits CPU moet 8.1 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

engelbertus schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:56:
dat kon ik bij de eigenschappen van deze somputer ook wel zien
Nee, je ziet alleen de architectuur van Windows (32 of 64 bits), niet wat de CPU aan kan. Zoals in de eerste reply had je het zelf wel heel makkelijk kunnen vinden door je CPU even door Google te gooien, dan kwam die als een van de eerste hits naar voren.

En wat hierboven ook is gezegd, 64 bit installer gaat niet werken op een 32 bit only CPU. Dit hele topic heeft weinig nut als je 't mij vraagt. Het systeem ontploft echt niet als je het probeert te starten met een andere architectuur.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
bij de eigenschappen staat wel of de processor 64 bit is of niet.
type systeem: 32-bits besturingssysteem, x64-processor.

ik kwam echter ergens systeemeisen voor win 8 tegen en daarin stond dat je PA, XN en SSE2 nodig hebt, en dat vindt ik dan weer niet terug op dat overzicht van intel bijvoorbeeld.

ontploffen is 1 ding, maar een hele avond verprutsen met een tevergeefse poging om er 64 bit op te krijgen, met als resultaat een verknoeide installatie, dat wil ik toch wel graag voorkomen. en dus vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

engelbertus schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:30:
ontploffen is 1 ding, maar een hele avond verprutsen met een tevergeefse poging om er 64 bit op te krijgen, met als resultaat een verknoeide installatie, dat wil ik toch wel graag voorkomen. en dus vandaar de vraag...
Heel de installatie start niet als de processor geen x86-64 instructieset ondersteunt ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

engelbertus schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:30:
bij de eigenschappen staat wel of de processor 64 bit is of niet.
type systeem: 32-bits besturingssysteem, x64-processor.
Dat is dan sinds W8, want ik zie het niet in zowel m'n XP als W7 VM. Ook nooit gezien bij fysieke installaties van die systemen.
ik kwam echter ergens systeemeisen voor win 8 tegen en daarin stond dat je PA, XN en SSE2 nodig hebt, en dat vindt ik dan weer niet terug op dat overzicht van intel bijvoorbeeld.
Dat heeft elke CPU tegenwoordig. Ze zetten het erop, zodat mensen het niet proberen te installeren op een P3 dat geen PAE ondersteunt. Want in theorie draait 't daar namelijk ook gewoon op. Niet snel, maar kan wel.
Zoals hierboven, je verspilt hooguit 10 minuten voor het herstarten van het systeem en proberen te booten. Linux geeft het ook netjes aan waarom het niet kan starten (in geval je de 64 bit versie pakt en je een 32 bit CPU gebruikt).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1