Firewall zorgt dat ik niet op het internet kan

Pagina: 1
Acties:

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Hey,

ik gebruik Bitdefender, al jaren, en eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd gebeurd het dat ik niet op het internet kan als de firewall op staat. Soms doet hij het zelf terug nadat ik een tijd wacht en een ipconfig /renew doe maar ook niet altijd.

zo deed het daarnet niets, ik kon wel pingen naar www.facebook.com bvb, maar een pagina openen in FF of chrome lukte niet.
Ik ben zelf niet zo bekend met netwerken en firewalls, ben zelf meer een programmeur, dus mocht iemand mij hiermee kunnen helpen door me op het juiste pad te zetten waar ik naar moet kijken dan zou dat fantastisch zijn. Want zonder firewall surfen is natuurlijk ook niet de bedoeling...

edit, ik heb wel tijdelijk de windows firewall terug opgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Dorgaldir op 23-05-2014 20:21 ]

Just me

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Welke OS (versie) gebruik je?

Windows heeft standaard een firewall die best goed zijn werk doet. Weet je zeker dat alleen Bitdefender actief is? Waarom gebruik je de Bitdefender firewall? Heb je Bitdefender al een keer opnieuw geïnstalleerd? Is er iets veranderd aan de machine?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
ik gebruik windows 8.1

ik had na het uitschakelen van de bitdefender firewall de windows firewall terug moeten opzetten (kreeg er melding van) dus ik denk niet dat ze samen opzitten.
Ik gebruik de firewall van bitdefender omdat ik die al jaren als virusscanner ed gebruik en daar eigenlijk best tevreden over ben, en tot hiertoe ook bijna nooit problemen mee gehad (behalve die fout in die update een paar jaar terug die alle 64bit systemen verneukte)
nee ik heb bitdefender nog niet opnieuw geïnstalleerd.
Ja er is iets veranderd aan de machine, ik heb een interne netwerk kaart geplaatst, tot hiertoe zat ik met een usb dongle voor mijn wifi en die werd altijd zo warm dat mijn internet verbinding weg viel, maar toen had ik dit probleem ook al.
sinds het plaatsen van de netwerk kaart is mijn internet verbinding wel een pak sterker en sneller.

Just me