Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik dacht even snel een laptop uit te zoeken voor iemand hier in de buurt maar dat valt dus even vies tegen aangezien een 13inch laptop met een I5 bijna niet aangeboden wordt? Naar mijn idee niet zo'n hele vreemde combinatie maar kom ze maar weinig tegen, en anders zitten ze in het hogere segment.
Dat is dan weer niet nodig want gaat om een computer die gebruikt gaat worden voor office/youtube en misschien wat lichtere spellen. I5 heeft zeer zeker de voorkeur boven een I3, qua merk heeft ASUS of Toshiba de voorkeur.

Samenvatting:
Diagonaal: 13 inch
Processor: I5
Merk: ASUS of Toshiba (Voorkeur)
Prijs: Max 599 (Ex de SSD)

Ik had in eerste instantie de X552CL-SX076H van ASUS te koop maar die blijkt er niet in 13inch te zijn, een tegenhanger hiervan zou top zijn.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
pricewatch: Asus VivoBook S301LA-C1023H

Had je zelf ook kunnen vinden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:26
http://tweakers.net/categ...o9TMf1bqg5kwU2Mhq3sKj1voD

Hier heb je een hele lijst met laptops die aan de eis 13 inch en i5 voldoen.

Graag zouden de meesten ook zien dat je eerst het volgende topic eens doorleest en daarop je openingspost aanpast. Met een beperkte hoeveelheid informatie is enkel een advies met beperkte waarde te geven.

LAA beleid

Tevens de laptop die in de post voor mij genoemd wordt is de enige die aan je budget en je eis van i5 voldoet volgens de pricewatch.

Maar waarom is een i5 noodzakelijk ?
Waarom heeft ASUS of Toshiba de voorkeur?
Wat is de reden voor 13 inch ?
Is gewicht nog een factor ?
Is intel processor een eis ?
Welk OS en waarom ?
Heb je bijvoorbeeld gedacht aan een chromebook en waarom is dat wel of niet een optie?

[ Voor 22% gewijzigd door Tribledragon op 23-05-2014 20:14 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33

D4NG3R

kiwi

:)

mdrop schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:05:
Dat is dan weer niet nodig want gaat om een computer die gebruikt gaat worden voor office/youtube en misschien wat lichtere spellen. I5 heeft zeer zeker de voorkeur boven een I3
Dit is nogal tegenstrijdig.. Voor de eisen die ik hier zie is een i5 zware overkill.

Enneh waarom zonodig 13"? Ik neem aan dat deze niet bedoeld is om op school te gebruiken en dus thuis blijft?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:16:
Dit is nogal tegenstrijdig.. Voor de eisen die ik hier zie is een i5 zware overkill.

Enneh waarom zonodig 13"? Ik neem aan dat deze niet bedoeld is om op school te gebruiken en dus thuis blijft?
[b][message=42279501,noline]Maar waarom is een i5 noodzakelijk ?
Waarom heeft ASUS of Toshiba de voorkeur?
Wat is de reden voor 13 inch ?
Is gewicht nog een factor ?
Is intel processor een eis ?
Welk OS en waarom ?
Heb je bijvoorbeeld gedacht aan een chromebook en waarom is dat wel of niet een optie?
* Ervaringen met een I3 zijn ronduit slecht te noemen, en om niet met twee jaar weer te moeten kiezen we liever om nu wat extra uit te geven voor I5.
* Dit ivm het meenemen van de laptop, inc. een sleeve in de schooltas.
* Ja, zie bovenstaand.
* Niet perse maar heb ik wel veruit de meeste ervaring mee.
* Windows sowieso, verplicht vanuit de school.
* Zie bovenstaand.

Hopelijk zo voldoende beantwoord?

[ Voor 17% gewijzigd door mdrop op 23-05-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Een i5 is nooit overkill en laten we realistisch zijn, AMD heeft in het midden/hoog segment momenteel weinig te bieden.

Tip voor bij het zoeken, selecteer nooit tot op de komma wat je moet hebben, cap het niet op 600 maar op 640 tijdens het zoeken, anders mis je dingen die maar een paar euro duurder zijn. Zelfde geld voor scherm grootte.

pricewatch: Asus R453LA-WX080H

Met Hybrid HDD dus die zou je ook eerst kunnen proberen voor je er een ssd in zet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:26
Ik heb een wat ruime selectie voor je gemaakt.

http://tweakers.net/categ...KMuZf0bKxu2vI7e63WzUOOecP

De laptop die mij opvalt is deze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad S410p-00397

[ Voor 27% gewijzigd door Tribledragon op 23-05-2014 20:43 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ga je voor de U-versie processors dan zou ik sowieso minimaal een i5 nemen. De i5 komt qua prestaties overeen met een normale i3 en de i7 met een normale i5. Met normale bedoel ik dan de normale laptop processors, de M-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33

D4NG3R

kiwi

:)

Leo1010 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:26:
Een i5 is nooit overkill en laten we realistisch zijn, AMD heeft in het midden/hoog segment momenteel weinig te bieden.
Een i5 kan zeker wel overkill zijn ;) voor dit budget - en deze laptopgrote ga je weinig tot geen laptops met een degelijke GPU vinden. En een i5 voegt zonder een degelijke GPU - kijkend naar de eisen van de TS - bar weinig toe. Alleen bij games ICM een degelijke GPU zou ik voor in de TS gestelde eisen een i5 nemen.

Dan toch een i5 gaan neem dan de pricewatch: Asus VivoBook S301LA-C1023H hierbij heb je direct een touchscreen - waar scholen steeds meer gebruik van (willen/kunnen) maken. Een vrij lichte laptop, en aangezien het geen glimding is krijg je er ook veel minder snel krassen en stof op (Ik ken kinderen van die leeftijd).

Edit: Ik ga wel waarschuwen, alle laptops met i5 die ik zo zien hebben de 4200U - een dualcore met hyperthreading. Een mid/high-end (mobile -M- ) i3 tikt deze er vrijwel altijd uit. Enkel specifieke software welke om kan gaan met HT heeft hier baat bij.
Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:03:
Ga je voor de U-versie processors dan zou ik sowieso minimaal een i5 nemen. De i5 komt qua prestaties overeen met een normale i3 en de i7 met een normale i5. Met normale bedoel ik dan de normale laptop processors, de M-versies.
De i5 4200U is on-par met de pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed.
Verkeerd gelezen, tijd om te slapen :F .

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2014 02:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 22:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica