Powerline adapter of Lange Lan-kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Hallo daar beste Tweakers

Ik zit met een vervelend probleem.
Ik heb nu meerdere jaren een desktop op mn kamer die internet krijgt door een powerline adapter van TopCom. Het probleem is wel dat mijn kamer helemaal de andere kant van het huis is, waar de modem staat.
Ik heb ook nog een Wifi-repeater in de gang, hier kan ik toch al tenminste op wifi met de ps3, voor mn pc vind ik het te traag.

Ohja ik heb een internet abonnement bij Telenet en ik heb Fibernet Shake => 60mb Download, 4 mb Upload.

Maar in de realiteit is dit iets veel minder.. Het verslecht alleen maar ook.
Hier zie je resultaten van op speedtest.net

Eind vorig jaar had ik nog een goeie 14mb download op mijn kamer.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21b0z.jpg

Ik vond de laatste weken dat het internet echt traag ging dus dacht nog eens een testje te doen. Vorige week 1 gedaan en dan zag ik dat mijn download maar 8.69mb meer is. Vandaag nog eens gedaan => kom ik maar aan 2.5 mb :( :(
En het is niet dat ik op Smallband zit want ik download niet zoveel en heb zelf geen downloadlimiet...

Wat ik nu wel ook geprobeerd heb, is met mn laptop naar de modem gaan in de garage, en die op Lan aangesloten. Toen haalde ik wel 45 MB/sec! Dus het probleem ligt niet bij telenet.. Maar bij de verbinding door mijn huis.

Dus mijn vraag is nu, leg ik beter een lange kamer van de garage naar boven? of zijn die Topcom poweradapters gewoon versleten?

Mvg en hoop dat ik een antwoord krijg. Ik word gek van dat trage internet! :p

Seba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te leggen (wel een goeie CAT5 dan minimaal) zou ik daar altijd voor kiezen boven een Powerline setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Met PNJvG. Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken zou dat ook altijd mijn voorkeur hebben.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eens met mijn collega's. Als je een UTP kabel kan trekken is dat altijd verkiesbaar boven powerline. Die adapaters slijten, waarschijnlijk is er iets veranderd aan de electrische situatie in je huis. Hoe dan ook: netwerkkabel, dat wil je.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Thx Guys, cable it will be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02

JT

VETAK y0

Kabel is het enige dat gegarandeerd goed werkt. Of powerline of wifi goed genoeg werkt in een specifieke situatie hangt helemaal af van diezelfde situatie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anno 2014 moet je binnenhuis eigenlijk hetzelfde doen als in een commercieel netwerk: onderscheid maken tussen backbone en access network.

Access is hoe je apparaten op het binnenhuisnetwerk komen. Dat wordt steeds vaker WiFi maar kan ook nog Ethernet zijn. Sleutel is hier dat het de beste/makkelijkste verbinding voor apparaten levert.

Backbone is hoe je de accesscomponenten van je netwerk verbindt met je internetgateway. Daar zijn 1001 technologieen voor, maar de meeste daarvan vallen keihard af als je het op deze manier gaat bekijken. Immers, requirement voor backbone is dat het betrouwbaar is en geen bottleneck vormt voor access network of internetverbinding. Als je potentiele backbonetech op een van die twee vlakken faalt, is het gewoon niet geschikt. WiFi kan snel zijn, maar niet binnenhuis door muren en vloeren: valt af. Powerline is niet betrouwbaar (prik maar eens LED kerstverlichting in een groep met powerline... :X ) en performance is lager dan 5GHz WiFi (heb powerline nog nooit >100Mbps IRL gezien) - valt ook af. Uiteindelijk hou je alleen maar MoCA en Ethernet over, dus data over een kabel, ofwel coax danwel UTP.

Als je een backbone gelegd hebt (wat zo simpel kan zijn als 15m UTP door kruipruimte/achter plint oid) kun je er een AP met ingebouwde switch op aansluiten voor access.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1