Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik begin nu (na bijna 7 jaar) te merken dat m'n huidige videokaart het niet meer trekt.
Qua snelheid is er niks mis mee, maar hij ondersteund geen DX11. Wat toch steeds vaker een vereiste lijkt te worden.

Ik heb nu een Geforce 8800 GTS. Destijds een high-end-kaart (niet voor niks dat ie leuk mee komt 7 jaar later), maar ook voor een high-end-prijs.

De tijden zijn wat veranderd natuurlijk, en nu wil ik gewoon iets leuks wat doet wat het moet doen. Ik wil qua prestaties eigenlijk niet echt er op achteruit, maar wel een DX11 kaart. Veel budget kaarten die ik bekijk die DX11 ondersteunen scoren allemaal een stuk lager dan m'n huidige kaart. En ondanks de DX11 ondersteuning vind ik dat een beetje zonde.

Mijn oog is komen te vallen op 2 kaarten.
Een Asus GTX750TI-PH-2GD5, of een Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5.

Beide +/- 130 euro.
Als ik kijk bij GPUBoss.com zie ik dat die Geforce enkel wat beter is qua texture mapping. De Radeon is sneller, maar verbuikt ook beduidend meer energie. 150W TDP.

Nou is mijn vraag eigenlijk: ga ik dat verschil verder merken?
Ik ben eigenlijk fan van nVidia. En ik twijfel of m'n voeding 150W voor de videokaart trekt. Waarschijnlijk wel, aangezien m'n huidige videokaart ook al op de 130+W zit.

Wat zou de verstandigste keus zijn? Hoe kom ik er achter of m'n voeding die 20W extra aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat doe je met je pc en welke voeding heb je?

Hier alvast wat bench-vergelijkingen tussen de twee geselecteerde GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
br00ky schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:05:
Wat doe je met je pc en welke voeding heb je?

Hier alvast wat bench-vergelijkingen tussen de twee geselecteerde GPU's.
Die Radeon is dus eigenlijk op elk gebied sneller, alleen verbruikt een klap meer energie.
Ik heb geen idee hoe zich dat in de jaarrekening gaat vertalen. Echter staat mijn pc over het algemeen niet meer dan 3 of 4 uur per dag aan, en idle zal de kaart minder energie slurpen lijkt me.

Ik gebruik m'n pc voor zowat alles waar men een pc voor gebruikt. Van development (games/websites), tot gaming, en van fotobewerking tot 3D animatie.

Ik zal het thuis even na moeten kijken (zit op kantoor nu), maar volgens mij heb ik een 550W voeding er in liggen. 1 SSD, 2 HDD's, dvd spelertje. Zoveel hangt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Als het geen kwaliteitsvoeding is, is die na 7 jaar ook wel aan vervanging toe! Kijk het thuis na en post de specs.