Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI-gt70-2od-829xnl.html

Pagina: 1
Acties:

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
Beste tweakers,

ik wil een laptop voor de mobiliteit binnenshuis maar ook voor mobiliteit buitenhuis waaronder de studie.
Verder wil ik natuurlijk dus ook kunnen gamen op mijn laptop. Ik heb me al aardig verdiept in alle hardware die een laptop bevat (ben een tweaker :P) en onderscheid me hiermee al van een gemiddelde consument die even een notebookje gaat halen die wel goed is omdat er een i-processor(!!!!) in zit. 8)7
Ik wil waren voor mijn geld!

Toch ben ik hier op deze digitale vaarwateren maar een onderofficier van de tech.. in alle nederigheid ga ik mijn vragen en veronderstellingen dus maar gewoon afvuren.

Volgensmij ben ik op een epische aanbieding gestuit binnen mijn budget +/- 1000 euro (dit klopt toch? :P).
Een van de beste mobiele grafische kaarten in een laptop van net boven de 1000 euro met deze actie. Deze kaart zie je normaal alleen maar in laptops vanaf 1500 euro anders en bijv ASUS modellen van 2000+ euro.

http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html

pricewatch: MSI GT70 2OD-829XNL

Er zit een gewone i7 (i4700mq) in. (processorkracht is meestal standaard al het best verzorgd bij fabrieksmodellen van alle gebruikte hardware in de laptop relatief gezien?)
De CPU is goed genoeg om de GPU niet te limiteren en vice versa toch? Correct me if I'm wrong.
8gb ram, zat voor zo'n beetje alles, kan nog naar 16 gb.

Misschien nog zo'n ssd erin?
http://www.alternate.nl/h...5&utm_source=tweakers.net

Zat voor bij een 1tb 7200rpm hdd lijkt me voor OS en meest gebruikte (zware) programma's. Media (foto's en muziek) kan gewoon op hdd.

Wat zijn de specifieke voor- en nadelen van een 7200rpm tegenover 5400rpm?

En wat voor internetkaart zit erin?

Mijn belangrijkste reden waarom ik dit schrijf is echter deze kanttekening: ik zie dat er geen on-board videochip (intel hd graphics) op het moederbord zit voor nvidia optimus zodat de accuduur bespaard wordt. Als ik in de collegezaal zit bijvoorbeeld, slurpt mijn laptop dan met word en wat internetpagina's ook als een gek?

Oftewel, hoe lang gaat de accu van deze laptop mee bij zwaar, medium en (wat ik met name wil weten) licht gebruik?

Dit specifieke model is nu alleen bij coolblue verkrijgbaar dus zie hier verder nergens een review van op internet vandaar de meeste van mijn vragen.

Bij voorbaat dank, cheers, :)

Luc

[ Voor 19% gewijzigd door FromSpec2Sirius op 23-05-2014 16:04 . Reden: Logischer maken. ]

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 18:22
paar dingen om te weten over deze laptop : 1. er zit nog geen besturingssysteem op dus als je nergens een licentie hebt rondslingeren, dan komt er nog een 80eu bovenop. 2. je wilt dexe laptop (weegt 4 KG!!!) meenemen naar college? niet heel handig met dat gewicht. Verder is de accuduur om te huilen. ( 1uur bij zwaar gebruik)

Daarnaast wel een mooi apparaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaarsma op 23-05-2014 19:55 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

De cpu is krachtig genoeg, heb zelf een i7 4700mq met een 8970m (zit tussen gtx770m en gtx780m in) en die cpu doet alles met 2 vingers in zijn neus. Hij komt aardig in de buurt bij de amd 8 cores.

Zit er geen optimus in? Waar heb je dat vandaan? Volgens mij hebben alle laptops tegenwoordig wel de mogelijkheid om op de intel graphics te werken, deze graphics zitten namelijk al standaard in je intel processor geïntergreerd. Het voordeel aan zo'n bakbeest is dat ze er standaard ook een grotere accu in doen. Als je dan gewoon op de intel graphics werkt dan haal je zo ongeveer 4 uur met een lading. (althans, dat haal ik met mijn bto15cl57)

Als je er een ssd bij doet om van op te starten dan maakt het verschil tussen 7200rpm en 5400rpm bijna niks uit, zelf heb ik ook een ssd om van te starten en dan een extra hdd waar mijn programma's op staan en alles laad gewoon snel. Misschien is het met 7200rpm nog iets sneller maar voor mij is 5400rpm ruim genoeg.

De internet chip maakt tegenwoordig weinig uit, hier heb ik ook weinig verstand van. Maar ik weet wel dan je niet voor de intel 7260 moet gaan (die heb ik...) want deze heeft driver problemen waardoor je met oudere vaak een trage, instabiele verbinding krijgt. Nu heb ik een nieuwe router dus daar heb ik geen last meer van maar het is wel iets waar je op moet letten.

Je kan nog veel meer informatie vinden op een speciaal forum voor gamelaptops: forum.techinferno.com

[ Voor 4% gewijzigd door auto660 op 24-05-2014 13:01 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb de de aanbieding die jij noemt begin deze week aangeschaft en heb ook exact dezelfde SSD erin geschroefd die jij voorstelt. Ben er vooralsnog dik tevreden mee. Gruwelijk snel, helemaal met de SSD erin. Zolang je niet aan het gamen bent of aan het fotobewerken schakelt hij over op de integrated graphics en is de accuduur best goed, 4 a 5 uur.
Heb nog maar 1 game geïnstalleerd, Far Cry 3 en kan alles op Ultra zetten en boven de 30 fps blijven. Hij wordt dan wel goed warm en gaat flink blazen, maar dit heb je bij elke gamelaptop.
Denk dat je voor deze prijs en als het gewicht en formaat voor jou geen probleem zijn, je bijna niet meer waar kan krijgen voor je geld. 8GB geheugen is voor nu trouwens voldoende, dat zie ik hem nooit volledig gebruiken, zou het voor nu zo laten en later kan je er alsnog wat bijschroeven als je daar later behoefte aanhebt.

• FromSpec2Sirius
Ransom_nl schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:48:
Ik heb de de aanbieding die jij noemt begin deze week aangeschaft en heb ook exact dezelfde SSD erin geschroefd die jij voorstelt. Ben er vooralsnog dik tevreden mee. Gruwelijk snel, helemaal met de SSD erin. Zolang je niet aan het gamen bent of aan het fotobewerken schakelt hij over op de integrated graphics en is de accuduur best goed, 4 a 5 uur.
Heb nog maar 1 game geïnstalleerd, Far Cry 3 en kan alles op Ultra zetten en boven de 30 fps blijven. Hij wordt dan wel goed warm en gaat flink blazen, maar dit heb je bij elke gamelaptop.
Denk dat je voor deze prijs en als het gewicht en formaat voor jou geen probleem zijn, je bijna niet meer waar kan krijgen voor je geld. 8GB geheugen is voor nu trouwens voldoende, dat zie ik hem nooit volledig gebruiken, zou het voor nu zo laten en later kan je er alsnog wat bijschroeven als je daar later behoefte aanhebt.
Bedankt voor je reactie @Ransom_nl! Wat een toeval ook dat je die ssd ook hebt uitgezocht. :o

Ja, ik zag het er niet bij staan van integrated graphics tussen de specs (op sommige sites doen ze dat wel) en vroeg het in een privébericht aan coolblue op facebook en zij ontkenden de aanwezigheid ervan...

Maar als ie door die 9 cells bigass accu 3 à 3,5 uur meekan op die int. graph ben ik een meer dan gelukkig man!

Wow, dat is echt ziek idd, die fps op ultra bij die game! (Ik zag in Benchmarks dat Crysis 3 ook tegen 30 zit op ultra. :))
Zelf ben ook wel van de rts (real--time strategy) zoals command en conquer, rome total war 2. Moet allemaal makkelijk kunnen.

Hij mag verder best blazen, men kan altijd nog een coolpad kopen. :)
Verder is het stofvrij houden van de hardware binnenin belangrijk als je niet wilt dat ie oververhit raakt hoorde ik.

Ik heb een maat die dat onderhoud wel op zich wil nemen en die laat me dan ook meteen zien hoe je de ssd (dat kan ik vgm al alst gewoon derin klikken is als bij hdd van een ps3 :')) en (misschien) nog extra ram bijplaatst.

Ja man wat een topper, heb je ooit een dergelijk MSI model op 3 in de top 10 van www.laptopshop.nl gezien? Haha. Der staat nog een msi voor 1200 euro op de site met maar een gtx850. :') Krommer dan krom.

Even serieus, hoe gaaf is die toetsenbordverlichting. Kun je hem niet een dark-roomsituatie fotograferen en posten. :9

Nu tijdelijk uitverkocht.., wil hem eerste week van juni kopen dan zit ik financieel net gunstig met vakantiegeld haha. Beste blijft de prijs gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door FromSpec2Sirius op 25-05-2014 15:56 ]

• FromSpec2Sirius
Jaarsma schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:50:
paar dingen om te weten over deze laptop : 1. er zit nog geen besturingssysteem op dus als je nergens een licentie hebt rondslingeren, dan komt er nog een 80eu bovenop. 2. je wilt dexe laptop (weegt 4 KG!!!) meenemen naar college? niet heel handig met dat gewicht. Verder is de accuduur om te huilen. ( 1uur bij zwaar gebruik)

Daarnaast wel een mooi apparaat :)
1. Mijn pa is hogeschoolleraar/regionaal teamleider en en kan officiële win7 en 8 licenties voor een symbolisch bedrag fixen. Ik ga voor 7 denk ik, hoor ik van veel experts in mijn kenniskring tenminste dat die beste is i.v.m. customization blabla.

2. Ik reis dan veelal met openbaar vervoer of de auto. Verder ben ik zo'n middelbare schoolleerling die wel een kluisje had maar uit praktisch oogpunt veel boeken meenam naar huis omdat de kans er was dat ik misschien wel aan 5 vakken zou werken. XD Dat ik die omstandigheden iig niet de schuld kon geven dus ik ben een rugtas van onder de 5 kg niet echt gewend überhaupt xD. We hebben nog een comfortabele 17,3 inchtas liggen thuis komt helemaal goed! Mensen moeten zich niet zo aanstellen om een kg, je hebt alienwarelaptops van 7 à 8 kg!

3. Dat valt dus te bezien, dikke 2 uur dacht ik bij lichte applicaties en met dit nieuws van Ransom_nl.... :D 3 à 3,5 dus wat lang zat is om niet aan een stopcontact te hoeven zitten. :)

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:48:
Verwijderd in "MSI GT70 2OD-829XNL"

Volgens dat bericht is er geen SSD slot aanwezig. Ik heb de laptop zelf nu net een dag binnen, maar wacht op een maat die nog een extra licentie had liggen voor ik er mee aan de slag ga. Ik zat er ook aan te denken om er een SSD bij te kopen, maar nu weet ik dus niet of er wel of geen SSD slot aanwezig is.

(MSI GT70 2OD-829XNL)

• Skynick
  • Laatst online: 21-11 21:34
Ik zou graag ook willen weten of hier een ssd slot in zit. Als dat zo is, dan is het een mooie koop.

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Heb precies dezelfde laptop gekocht met toevallig een 840 evo die ik nog had liggen.

Is inderdaad een zeer goede laptop , er zit gewoon ruimte in voor je SSD.
Ik heb hem zelf nog gekocht met de aanbieding toen je er nog een OS bij kreeg maar die aanbieding geld nu niet meer.
Deze laptop viel mij ook meteen op 1 van de snelste videokaarten die je kan krijgen voor zo'n lage prijs!

Enigste nadeel van deze laptop is dat het toetsenbord nogal veert.
Als je nog vragen hebt of foto's kan ik ze wel voor jullie maken

Let wel op als je hem open gaat schroeven de garantie van MSI vervalt er zit een sticker op.

Dus je kan gewoon de aanwezige harde schijf gebruiken met een SSD.

[ Voor 21% gewijzigd door Abominabilis op 25-05-2014 18:29 ]

• Jaarsma
  • Laatst online: 29-11 18:22
Ja een sticker die je als je er een beetje netjes mee omgaat, er netjes af kan halen en er opnieuw op kan plakken :p

• Ransom_nl
Don't wanna spoil the fun, maar grote kans dat de aanbieding niet meer terug gaat komen voor dit model. Is vast een uitloopmodel waarvan ze de laatste voorraad kwijt moesten.
Die sticker heb ik veel over gelezen, het is meer een waarschuwing dat als jij met dingen in de laptop gaat kloten waardoor hij kapot kan gaan, dan vervalt je garantie. Als je een defect hebt wat logischerwijs niets te maken kan hebben met bv het plaatsen van een SSD, dan zullen ze je gewoon netjes garantie geven vanuit MSI.
Ik zou trouwens voor Windows 8.1 gaan ipv 7, loopt een stuk sneller van wat je leest.
Voor nu dik tevreden met het apparaat. Als ik dan toch een kritiekpunt moet noemen, het scherm is niet zo spetterend, ook niet slecht, maar heb veel beter gezien.

Verwijderd

http://msi.com/product/nb/GT70_2OD.html#download

Iemand enig idee wat die Firmware van 0.56MB precies inhoud en of ik het nodig heb?

Oja, en zal ik de onboard graphics installeren? Zo ja, moet ik dan Intel(R) Core(TM) processors Graphics Card of Beta Intel VGA hebben?

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:04:
http://msi.com/product/nb/GT70_2OD.html#download

Iemand enig idee wat die Firmware van 0.56MB precies inhoud en of ik het nodig heb?

Oja, en zal ik de onboard graphics installeren? Zo ja, moet ik dan Intel(R) Core(TM) processors Graphics Card of Beta Intel VGA hebben?
Die firmware heb je niet nodig.

Yes, Intel(R) Core(TM) processors Graphics Card driver installeren.

Verwijderd

Ransom_nl schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:07:
[...]

Die firmware heb je niet nodig.

Yes, Intel(R) Core(TM) processors Graphics Card driver installeren.
Dit is mijn eerste laptop, ik had nog wat vraagjes.

Normaal download ik voor desktops de laatste drivers van de website van de fabrikant zelf.

Kan ik dit ook met deze laptop doen? Ik neem aan dat ik voor de GTX 780M sowieso de drivers van Nvidia zelf kan downloaden, maar hoe zit dit met de rest?

Ik kan nergens exacte specificaties van deze laptop vinden, dus vind het zelf nogal moeilijk om drivers van andere websites te halen (Realtek, Intel, Bigfoot etc.) Wat raad je aan?

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:37:
[...]

Dit is mijn eerste laptop, ik had nog wat vraagjes.

Normaal download ik voor desktops de laatste drivers van de website van de fabrikant zelf.

Kan ik dit ook met deze laptop doen? Ik neem aan dat ik voor de GTX 780M sowieso de drivers van Nvidia zelf kan downloaden, maar hoe zit dit met de rest?

Ik kan nergens exacte specificaties van deze laptop vinden, dus vind het zelf nogal moeilijk om drivers van andere websites te halen (Realtek, Intel, Bigfoot etc.) Wat raad je aan?
Gewoon de laatste drivers downloaden van Realtek,Qualcomm (wireless) Nvidia de rest heb ik van de MSI website afgehaald omdat dat gewoon de laatste drivers zijn.

http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/
http://www.nvidia.co.uk/d...rResults.aspx/76022/en-uk
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Maar je kan ook gewoon de drivers downloaden van MSI , Don't fix what aint broken.
Nvidia raad ik wel te downloaden van nvidia zelf als je van plan bent om te gamen,.

• Ransom_nl
MSI houd de drivers aardig bij, dus echt verouderd zullen ze niet zijn.
Wat betreft Nvidia, via de MSI website download je het programma'tje Geforce Experience. Deze checkt netjes dagelijks bij Nvidia zelf of er een driverupdate is en geeft je vervolgens een melding. Ideaal en met een krachtige laptop als deze maakt het ook niets uit als er wat programma'tjes op de achtergrond draaien, merk je niets van.
Pagina: 1