Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Hoewel ik in eerste instantie met een i5 processor genoegen zou nemen, heeft mijn vriendin zoeits van: laten we maar €200 meer besteden, zodat we meteen een state of the art laptop hebben voor de komende jaren, dan dat je over twee jaar weer moet kijken.
Gebruik:
- normaal huis/tuin/keuken gebruik (vriendin)
- usenet (ikzelf), dus snel parren/unparren is een must.
- bij mooi weer als vervangende tv/uitzending gemist buiten.
Eisen
- 17 inch, omdat ik een groot scherm wel prettig vind kijken. Daarnaast kijkt mijn vriendin er ook wel uitzending gemist e.d. op.
- niet te zwaar. Ik zit niet te wachten op 4 kg op mijn schoot
- i7 processor van een nieuwe generatie.
Voordat ik mijn zoektocht concreet maak, zit ik nog met een paar vraagjes:
- hoeveel GB geheugen zou je voor normaal gebruik nodig hebben? Merk ik vele verschil tussen 6 of 8 gb?
- Is een mat scherm geschikter voor een zonnige (buiten) omgeving?
- Zit er nog veel verschil tussen i7 processoren onderling? Of hebben we het dan over snelheidsverschillen van een paar (tientallen) procenten?
Gebruik:
- normaal huis/tuin/keuken gebruik (vriendin)
- usenet (ikzelf), dus snel parren/unparren is een must.
- bij mooi weer als vervangende tv/uitzending gemist buiten.
Eisen
- 17 inch, omdat ik een groot scherm wel prettig vind kijken. Daarnaast kijkt mijn vriendin er ook wel uitzending gemist e.d. op.
- niet te zwaar. Ik zit niet te wachten op 4 kg op mijn schoot
- i7 processor van een nieuwe generatie.
Voordat ik mijn zoektocht concreet maak, zit ik nog met een paar vraagjes:
- hoeveel GB geheugen zou je voor normaal gebruik nodig hebben? Merk ik vele verschil tussen 6 of 8 gb?
- Is een mat scherm geschikter voor een zonnige (buiten) omgeving?
- Zit er nog veel verschil tussen i7 processoren onderling? Of hebben we het dan over snelheidsverschillen van een paar (tientallen) procenten?