Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17 inch laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Hoewel ik in eerste instantie met een i5 processor genoegen zou nemen, heeft mijn vriendin zoeits van: laten we maar €200 meer besteden, zodat we meteen een state of the art laptop hebben voor de komende jaren, dan dat je over twee jaar weer moet kijken.

Gebruik:
- normaal huis/tuin/keuken gebruik (vriendin)
- usenet (ikzelf), dus snel parren/unparren is een must.
- bij mooi weer als vervangende tv/uitzending gemist buiten.

Eisen
- 17 inch, omdat ik een groot scherm wel prettig vind kijken. Daarnaast kijkt mijn vriendin er ook wel uitzending gemist e.d. op.
- niet te zwaar. Ik zit niet te wachten op 4 kg op mijn schoot
- i7 processor van een nieuwe generatie.

Voordat ik mijn zoektocht concreet maak, zit ik nog met een paar vraagjes:
- hoeveel GB geheugen zou je voor normaal gebruik nodig hebben? Merk ik vele verschil tussen 6 of 8 gb?
- Is een mat scherm geschikter voor een zonnige (buiten) omgeving?
- Zit er nog veel verschil tussen i7 processoren onderling? Of hebben we het dan over snelheidsverschillen van een paar (tientallen) procenten?

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

Vergeet die I7.
Neem lekker die I5.
Het enigste verschil wat jij gaat merken is dat jouw batterij veel sneller leeg is met die I7.
Ik zou het zelf op 6 gb houden maar, 4 kan ook en als het echt nodig is dat je wat bij prikt.
Wat is trouwens je budget?

Did you try to put it off and on again?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
Oh kijk gewoon naar je tdp dat heeft niets te maken of die snelller leeg is daarnaast is een i7 vaak ook lager geklokt in single threaded apps is die langzamer in multi core apps is die sneller.

Daarnaast waarom hebben veel mensen een i7, omdat het kan. Heb ik ook met mijn vaste PC build!

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel. op 23-05-2014 15:45 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
budget €700-1000

Die i7 is misschien wel overkill, maar we hebben het budget ervoor. Waarom zou ik het dan laten liggen? Het is toch zo dat dit de "levensduur" wel zal verlengen, uiteindelijk?