Ik heb eindelijk mijn Velleman K8200 3D printer in elkaar en aan de praat. Hij heeft 3 dagen goed gewerkt, echter nu ik zover ben dat ik de laatste kalibratie kan uitvoeren (het hotend op 0.25mm van het printbed afstellen) weigert de printer ineens weer richting de X-eindstop te gaan.
Apparatuur:
Compaq Mini C1 nettop met 2GB intern met Xubuntu 14.04 en Repetier-Host v0.84
Velleman K8200 3D printer met de officiele Marlin V1 firmware (echter omdat linux geen non-ANSI baudrates (officieel 25000) ondersteund de firmware en uiteraard Repetier aangepast om te connecten met een baudrate van 11500)
Het vreemde is dat dit dus 3 dagen goed heeft gewerkt en nu ineens niet meer. Hij geeft in het log in repetier aan dat de eindstop is geraakt, het printbed werkt gaat prima de andere kant op maar als ik dan weer home zegt hij direct dat de eindstop is geraakt echter nu dan op x=100 ipv x=0.
Wat heb ik al gedaan om het op te lossen?
De Arduino Mega 2560 gereset met de knop linksboven -> lost niets op
de Laptop gereboot -> lost niets op
de printer getest ZONDER X-eindstop -> ook dan werkt het niet.
wat is er toch aan de hand? ik begin me zo langzamerhand te irriteren aan dit bouwpakket (2 weken moeten wachten omdat er een lineaire lager voor de Z-as kapot in het pakket zat, de x-eindstop switch zat niet in het pakket weer 4 dagen verder en een stapel moeren zonder schroefdraad (die had ik zelf genoeg dus dat scheelde) )
Apparatuur:
Compaq Mini C1 nettop met 2GB intern met Xubuntu 14.04 en Repetier-Host v0.84
Velleman K8200 3D printer met de officiele Marlin V1 firmware (echter omdat linux geen non-ANSI baudrates (officieel 25000) ondersteund de firmware en uiteraard Repetier aangepast om te connecten met een baudrate van 11500)
Het vreemde is dat dit dus 3 dagen goed heeft gewerkt en nu ineens niet meer. Hij geeft in het log in repetier aan dat de eindstop is geraakt, het printbed werkt gaat prima de andere kant op maar als ik dan weer home zegt hij direct dat de eindstop is geraakt echter nu dan op x=100 ipv x=0.
Wat heb ik al gedaan om het op te lossen?
De Arduino Mega 2560 gereset met de knop linksboven -> lost niets op
de Laptop gereboot -> lost niets op
de printer getest ZONDER X-eindstop -> ook dan werkt het niet.
wat is er toch aan de hand? ik begin me zo langzamerhand te irriteren aan dit bouwpakket (2 weken moeten wachten omdat er een lineaire lager voor de Z-as kapot in het pakket zat, de x-eindstop switch zat niet in het pakket weer 4 dagen verder en een stapel moeren zonder schroefdraad (die had ik zelf genoeg dus dat scheelde) )