Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch gekozen video kwaliteit afspelen

Pagina: 1
Acties:

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-11 09:12
Beste

Als ik nu een filmpje op Tweakers afspeel dan staat deze standaard op 360p. Ik zou het handig vinden dat je ergens in de account instellingen zou kunnen aangeven dat je video's altijd op 1080p of op 720p kan laten afspelen.
Of misschien nog een extra optie automatisch: waarbij wordt gekeken naar hoe snel je verbinding is en daarop baseren in welke kwaliteit de video wordt afgespeeld.
Het is een idee die misschien in verschillende fases kan uitgerold worden.
Eerst beginnen met opties als 'altijd hoogste beschikbare resolutie afspelen' (1080p als die beschikbaar is bij deze video) en altijd 720p afspelen als deze beschikbaar is,...
Daarna kan er gekeken worden of er een mogelijkheid is om automatisch de kwaliteit van de video aan te passen aan de verbindingssnelheid die er is.
Misschien ook handig voor bepaalde Tweakers is dat je op je smartphone een andere instelling kan instellen dan op hun laptop of desktop (door mobile datalimieten)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Smartphone / tablet kan prima de hoogste ondersteunde resolutie krijgen als het via wifi gaat (de nieuwe iPad heeft een beduidend hogere resolutie dan mijn laptop), of bij 4G zonder spannende limiet.

Maar zonder heel veel if-then-else is juist vanwege datalimieten standaard de laagste resolutie kiezen het veiligste. Als het de moeite niet wordt genomen om een hogere resolutie te selecteren, dan is het de moeite blijkbaar niet waard :P

/2 cents, zonder enige zeggenschap over de devvers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:08
Als het goed is, dan onthoudt hij het voor je nadat je 2x achter elkaar bij aparte filmpjes dezelfde resolutie hebt gekozen. Indien hij dat niet doet, dan is er waarschijnlijk ergens een bugje :)