Langzaam internet op drukke tijdstippen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Hallo,

Ik woon in een studentenflat die is aangesloten op glasvezel en meerdere mensen in de flat hebben de laatste tijd last van heel langzaam internet op bepaalde tijdstippen. Overdag kan ik Uitzending gemist bijvoorbeeld vloeiend afspelen, maar 's avonds alleen in de allerlaagste kwaliteit.

Voor studenten wordt het internet geregeld via de woningbouwvereniging Vestia (Surfnet). Vestia geeft als oorzaak dat op bepaalde tijdstippen iedereen op internet zit en dat daarom het internet langzamer is. Ik vroeg me af of dit waar is? Als mijn buurman iets aan het downloaden is, wordt mijn internet dan ook langzamer? Vestia stelt dat ik een internetabonnement moet afsluiten als ik sneller internet wil...

(de flat is aangesloten op glasvezel, binnen de flat is geen glasvezel maar een gewone (?) koperdraad)

Alvast bedankt!
Timo

[ Voor 6% gewijzigd door TimoD op 23-05-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen in die studentenflat z'n downloadprogramaatje aan zet en daarmee de lijn voltrekt, is het snel gedaan met de beschikbare bandbreedte.

Dus Vestia heeft gelijk, als je gegarandeerde bandbreedte wilt, moet je een eigen internetabonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 23:57
Ze zouden een router moeten hebben die de verbinden balanceert/limiteert per user. Techtnisch moet dat kunnen. Ik vermoed alleen dat Versia niet het budget en kunde heeft om dit fatsoenlijk te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Er kunnen meerdere oorzaken zijn:
- Als iedereen op dezelfde lijn zit is dit logisch, maar dat ligt aan jullie, niet aan de provider. Als de cumulatieve snelheid hetzelfde blijft is de provider niet "in gebreke".
- Als het een goedkoper abbo is dan de concurrentie met een hogere overboeking (bijv. Telfort) dan heb je meer last van de drukke avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op de snelwegen mag je in NL 100-130 km/u. Toch merk ik vaak zat dat ik in de spits niet in de buurt kom van de 100km/u en mis ik afspraken als ik uitga van normale snelheden. Rijkswaterstaat wijst naar teveel mensen die tegelijk gebruik maken van de wegen. Is dit waar? :z

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 24-05-2014 10:51 ]

Oslik blyat! Oslik!