Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem niet toekennen IP-adres aan (Ethernet) apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (Denon) receiver en (Denon) blu-ray speler worden niet (meer) herkend door mijn router. De Denon-AVR geeft aan: Fysieke verbinding: OK, Toegang Router: FOUT, Internet: FOUT.
In de apparaten is DHCP ingesteld op automatisch.
Gegevens:
Router/ Modem: Experiabox V8 (Glasvezel)
De (CAT5) kabel van een van de 4 Ethernet uitgangen gaat naar de woonkamer, waar die is verbonden met een Gigabit swich. Op de switch zijn aangesloten: TV ontvanger, Media speler, Receiver en Blu-ray speler. De eerste twee werken goed. Maar de twee Denons krijgen dus geen toegang tot de Router.
In de router lijkt alles goed ingesteld. Ook het WIFI functioneren is ok. De GSM’s en iPad hebben allen een IP-adres en werken correct. Mijn Mac werk ook goed.
Eigenlijk wil ik geen vaste IP-adressen toekennen, hoewel ik niet goed kan beredeneren waarom niet.
Wat is wijsheid?

Met vriendelijke groet,
de Nijl

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
trek je tv ontvanger eens uit de switch? Sluit dan de lijn van de Experiabox weer aan. Naar alle waarschijnlijkheid komt de hele switch nu in het verkeerde vlan uit.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik als ik thuis ben uitproberen. Ben nu nog op mijn werk. Alvast bedankt voor het meedenken. Ik laat het wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
muppet99,
ik heb jouw advies gevolgd, maar dat had geen resultaat. In een helder moment heb ik besloten de klantenservice van KPN te bellen. Die hebben op afstand de Experiabox gereset, waarna alles weer ouderwets functioneerde. Hulde in dit geval aan KPN, die op prettige wijze mij behulpzaam waren.
Maar muppet99, nogmaals bedankt voor jouw meedenken.
Groeten,
de Nijl.