• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 10:54
Hoi allen,

Ik heb allerlei streaming devices bekeken en ik zou graag een streaming device willen waarmee ik films en series uit m'n Plex library kan streamen en Netflix op zou kunnen kijken.

De apparaten waartussen ik nog twijfel zijn de Roku 3 en de onlangs geïntroduceerde Amazon Fire Tv. Het maakt mij niet erg veel uit welke van deze twee apparaten onder m'n tv zou komen te staan.

Ik vind het echter lastig om erachter te komen hoe/waar je deze twee devices zou kunnen krijgen vanuit Nederland.

Heeft iemand ervaring met het importeren van deze apparaten? Zo ja, waar zou ik deze dan gemakkelijk kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

De Roku 3 doet enkel 60Hz output, als je dus 25fps content gaat afspelen (via bv netflix) gaat het beeld haperen. 24fps content zal ook niet perfect afspelen, als je hier gevoelig voor bent zul je je hier aan storen.

Ik heb ook even gekeken naar de Roku 3 en kon ik in nederland niet vinden, wel via amazon.co.uk.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• wouterk21
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06-2020
En de Amazon fire heeft niet deze fps problemen?

Want ik ben zelf (toevallig) momenteel ook aan twijfelen tussen roku 3/fire tv

Magistraal wat is jou keuze geworden?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

In de specs kom ik enkel dit tegen:
Compatible with high-definition TVs with HDMI capable of 1080p or 720p at 60/50Hz
waarschijnlijk schakelt de speler niet automatisch tussen 50 en 60Hz, ik kan ook zo gouw niet vinden of dit inderdaad zo is. Met de Roku zit je vast op 60 Hz, bij de Amazon kun je tenminste nog handmatig schakelen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.