Toon posts:

Vochtschade iPhone 5s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eergister viel er een glas thee op mijn schoot terwijl m'n iphone in m'n broekzak zat. Ik heb de iPhone al in een bak met ongekookt rijst gelegd en zo'n 15 uur erin gelaten.

Nu klinkt de oorspeaker van mijn telefoon anders. Tijdens een telefoongesprek lijkt de stem van de gene waarmee ik praat iets hoger en doffer en soms kraakt de speaker heel licht. Voor de rest is de iPhone prima in orde.

Mijn vragen zijn:
Kan dit gerepareerd worden?
Kan deze vochtschade mogelijk doorwerken op de andere onderdelen waardoor de iPhone kapot kan gaan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Het kan gerepareerd worden. Voor een ervaren iemand is het niet al te moeilijk.
http://www.ifixit.com/Gui...Speaker+Replacement/21991
Over de kosten durf ik geen uitspraak te doen..

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, zag al verschillende sites die het voor 50 euro doen.

Het vreemde is dat mijn voicemail bijv. kraakhelder klinkt, maar mensen die mij bellen minder duidelijk zijn. Ik hoop niet dat de vochtschade mogelijk doorwerkt op de andere onderdelen van de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
Dat hij werkt nog werkt is op zich een goed teken. Vaak met waterschade komt er corrosie op de contacten waardoor hij niet meer aan wil gaan.

Als je nog garantie op je telefoon hebt kan je het altijd nog proberen bij de Apple store, maar als de stickertjes in de telefoon roze zijn geworden heb je geen garantie.
Laat je het bij de Apple store repareren is het vaak wel duurder maar je behoudt je garantie (kan een afweging zijn)

Je kan testen of het echt alleen de earspeaker is door tijdens een gesprek het even op luidspreker te zetten. Klinkt het daar hetzelfde dan moet het iets anders zijn (of beide :/ )

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de speaker klinkt het prima. Kan ik hun wel laten checken of het door vochtschade komt gratis? Want wie weet ligt het wel aan iets anders. Maar het gebeurde wel nadat er drinken op m'n schoot viel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
Volgens mij kost het niets om te laten checken maar ik ben zelf nog niet bij een geniusbar langs geweest.
Op de site van Apple staat dit: "Als het product moet worden gerepareerd, bespreekt de Genius de reparatieopties, worden eventuele kosten besproken en wordt de apparatuur voor reparatie ingenomen."
http://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:49
En daarbij worden vaak iPhones en iPads niet gerepareerd maar krijg je mogelijkheid tot een swap met bijbetaling van jouw kant indien het customer induced damage is

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1