Binnenkort wil ik een geheel nieuwe PC samenstellen:
Doel: Vrijwel alleen voor gebruik met de Oculus Rift (DK2) en wat lichte development daarvoor in Unity/UE2. Met developen wil ik nu beginnen, vandaar dat ik niet wacht tot de DK2 uit is.
Budget: ca. 1000 Euro excl. bestelkosten (niet echt veel, I know
)
Wensen/eisen:
Kort: Een lage latency bij 75-90 fps, niet perse op ultra settings
Detail:
* Een redelijk stevige GTX 780 omdat de DK2 75 fps nodig heeft zonder framedrops. Voorkeur voor NVIDIA.
* Overklokbaarheid. Zou namelijk mooi zijn om de build ook voor de CV1 te kunnen gebruiken (90 fps). Ik hoeft trouwens niet alles op ultra te hebben, fps gaat altijd voor.
* Redelijk stil: Teveel lawaai stoort bij virtual reality, maar dit is niet super essentieel want kan deels opgelost worden met een afgesloten koptelefoon.
De componenten:
Grootste vragen:
* Ik ben een noob wat pc bouwen betreft. Ik heb het gecheckt, maar vinden jullie dat de onderdelen goed gematcht zijn?
* Kan ik ergens op besparen met behoud van lage latency zoals boven beschreven? Ik zal ook Windows 8 moeten kopen (apart budget). Is er een legale versie die goedkoper is dan de 82 Euro van de Pricewatch? Ik ben student maar mijn uni is niet aangesloten op Dreamspark..
Verdere beredenering van de componenten keuze:
* 1x 8 gb omdat ik toekomstig mogelijk wil uitbreiden naar 16 gb.
* Alleen een SSD omdat snel opstarten me handig lijkt en ik weinig schijfruimte ga gebruiken
* Geen aparte cooling fan, die ik nodig zal hebben om te overklokken maar dat komt dan wel als ik er geld voor heb
* Toetsenbord en muis heb ik, als monitor gebruik ik mijn tv, die monitor komt later wel. Al het budget dat ik heb gebruik ik liever voor een zo snel mogelijk systeem.
Alvast veel dank voor iedereen die hier advies voor wil geven! Appreciate it!
Doel: Vrijwel alleen voor gebruik met de Oculus Rift (DK2) en wat lichte development daarvoor in Unity/UE2. Met developen wil ik nu beginnen, vandaar dat ik niet wacht tot de DK2 uit is.
Budget: ca. 1000 Euro excl. bestelkosten (niet echt veel, I know
Wensen/eisen:
Kort: Een lage latency bij 75-90 fps, niet perse op ultra settings
Detail:
* Een redelijk stevige GTX 780 omdat de DK2 75 fps nodig heeft zonder framedrops. Voorkeur voor NVIDIA.
* Overklokbaarheid. Zou namelijk mooi zijn om de build ook voor de CV1 te kunnen gebruiken (90 fps). Ik hoeft trouwens niet alles op ultra te hebben, fps gaat altijd voor.
* Redelijk stil: Teveel lawaai stoort bij virtual reality, maar dit is niet super essentieel want kan deels opgelost worden met een afgesloten koptelefoon.
De componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 186,55 | € 186,55 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P) | € 460,39 | € 460,39 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Sitecom CN-516 Bluetooth 2.1 USB Micro Adapter | € 7,95 | € 7,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Corsair CX750M | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 115,- | € 115,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.069,89 | |
Grootste vragen:
* Ik ben een noob wat pc bouwen betreft. Ik heb het gecheckt, maar vinden jullie dat de onderdelen goed gematcht zijn?
* Kan ik ergens op besparen met behoud van lage latency zoals boven beschreven? Ik zal ook Windows 8 moeten kopen (apart budget). Is er een legale versie die goedkoper is dan de 82 Euro van de Pricewatch? Ik ben student maar mijn uni is niet aangesloten op Dreamspark..
Verdere beredenering van de componenten keuze:
* 1x 8 gb omdat ik toekomstig mogelijk wil uitbreiden naar 16 gb.
* Alleen een SSD omdat snel opstarten me handig lijkt en ik weinig schijfruimte ga gebruiken
* Geen aparte cooling fan, die ik nodig zal hebben om te overklokken maar dat komt dan wel als ik er geld voor heb
* Toetsenbord en muis heb ik, als monitor gebruik ik mijn tv, die monitor komt later wel. Al het budget dat ik heb gebruik ik liever voor een zo snel mogelijk systeem.
Alvast veel dank voor iedereen die hier advies voor wil geven! Appreciate it!